Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är inte där deras kunder finns, så varför slänga pengar på något med dålig ROI?

Det är ju för att dom aldrig satsat på PC. Det är ju betydligt fler som ägen en PC än konsol, så marknaden skulle kunna vara lika stor eller större på PC. Och vadå slänga pengar.. Dom utvecklar spelet till konsol och portar till PC, det kostar ju inte mindre bara för att dom utesluter någon motion-capture teknik.

Skrivet av ecHo!:

Det är ju för att dom aldrig satsat på PC. Det är ju betydligt fler som ägen en PC än konsol, så marknaden skulle kunna vara lika stor eller större på PC. Och vadå slänga pengar.. Dom utvecklar spelet till konsol och portar till PC, det kostar ju inte mindre bara för att dom utesluter någon motion-capture teknik.

Men det kostar mindre att fortsätta att behandla PC styvmoderligt och satsa på de plattformar som verkligen ger inkomster.
Det är ju ett spel som får sportfånarna att öppna plånböckerna för att betala även de dyraste av plattformarna, så utvecklarna kanske till och med får lite monetär uppmuntran av de stora plattformstillverkarna att fortsätta satsa hårt på konsolerna.

Jag börjar misstänka att PC som spelplattform lever på begränsad tid. Det är helt enkelt färre och färre utvecklare som vågar satsa på att verkligen dra nytta av PC:ns fördelar, när det ger så mycket mer klirr i kassan av att optimera för att kidsen ska få 60fps på sina TV-apparater.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent
Skrivet av jakob.dolk:

"Ibland kan en till synes enkel fysisk kontakt mellan två spelare få båda att tvärstanna eller till och med liksom studsa bakåt på ett sätt som känns lite överdrivet." Jaha så precis som IRL fotboll då?!

Mja, ibland ser det lite onaturligt ut tycker jag. Men det är som sagt i få undantagsfall. För det mesta känns kontakterna bra med rätt tyngd.

Medlem

FIFA 22 - Ärlig recension av gameplay.

Samma skit, nytt år.

Samma dåliga rörelser, dåliga kollisioner, konstiga animationer från spelare och framförallt målvakter.

Bollen studsar värre än en studsboll.

1/5.

Medlem

Hur är det med villkorstrappan – är den implementerad i FIFA 22?

Avstängd

De som köper FIFA är ******* hela bunten.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Jag kan fortfarande inte förstå varför man försummar PC genom att släppa en annan version till det potentiellt kraftfullaste mediet.

Om du prövar på att spela online både i FUT eller vanliga matcher så kommer du ofta möta folk med datorer som inte pallar spelet, vilket gör att du kommer lagga för att hålla er båda på samma tid i spelet. Det är så sjukt irriterande men förstår att PC inte får en ny version.

fue
Medlem

499 för PS5 kändes ändå okej. Inte köpt ett Fifa sedan 18. (Kört ea play / gamepass på PC). Ser fram emot nya hypermotion.

Medlem

En sak som jag stör mig på och blir något irriterad över är när man ska starta ett anfall och medspelarna bara står still. De löper inte i djupled och således kan man nästa aldrig komma till anfall. Vet inte om någon annan har exakt samma problem.
Har självklart ställt in att mitt lag ska spela extra anfall men AI:n i mitt lag förstår inte att djupledslöpningar är A och O i fotboll.
Detta inträffade när jag höjde svårighetsgraden till den svåraste. Innan har spelarna förstått att de måste löpa.

Känns ju som att spelet blev svårare men genom att göra mina ai kontrollerande spelare hjärndöda haha.
Hoppas på en förbättring!

Spelar förövrigt PS5 versionen.

12
Skriv svar