Far Cry 6
En äkta sandlåda som både förvirrar och engagerar, men där storyn inte riktigt platsar i den genomgalna världen.
Ubisoft gör många bra och stora spel. Men aldrig något som når riktigt hela vägen fram och blir ett sånt där wow spel.
Tråkigt, för jag tror de kan om de bara vill.
Det blir nog ett köp av Far Cry 6 när det finns på rea, mot våren kanske. Eller när det är riktig speltorka. Just nu finns det, och kommer, mycket annat kul
Ubisoft gör många bra och stora spel. Men aldrig något som når riktigt hela vägen fram och blir ett sånt där wow spel.
Tråkigt, för jag tror de kan om de bara vill.
Det blir nog ett köp av Far Cry 6 när det finns på rea, mot våren kanske. Eller när det är riktig speltorka. Just nu finns det, och kommer, mycket annat kul
*Host* *host*
https://www.fz.se/forum/trad/442862-immortals-fenyx-rising-na...
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Bulletsponges och det där du skriver om rätt amunition på rätt fiende är ju ändå ett litet hatobjekt .
Ingen chans att det finns många val i menyerna likt Valhalla där man kunde sätta svårighet på smyga och fiendens "hälsa"?
Kommer avaktivera "Fangs for hire " så fort det går
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Vilket kändes som i princip vilket ubisoft spel som helst, majoriteten av spelet kopierat ifrån andra spel, helt ok men långt ifrån en wow upplevelse. Tröttnade på efter ungefär 3h. Det enda Ubisoft spelet jag verkligen gillade och spelade igenom var FarCry5, men det mest eftersom att miljöerna var sköna.
Som sagt, sjukt tröttsamt med bulletsponge-fiender. I renodlade actionspel ska ju ett headshot alltid vara ett headshot. Jag är taggad ändå, men hälsomätare i såna här spel är djävulens påfund.
Så om jag fattar det rätt är det lite som i Shadow Warrior 2 där du behöver ha vapen med viss elementskada för att skada fiender som är resistenta mot vissa element (förutom att det i FC6 inte handlar om just element)?
Vilket kändes som i princip vilket ubisoft spel som helst, majoriteten av spelet kopierat ifrån andra spel, helt ok men långt ifrån en wow upplevelse. Tröttnade på efter ungefär 3h. Det enda Ubisoft spelet jag verkligen gillade och spelade igenom var FarCry5, men det mest eftersom att miljöerna var sköna.
Har läst tråden som länkades och folk verkar fullkomligt lyriska över spelet. Men som du tyckte jag det var ett enormt "meh" och tröttnade väldigt snabbt på grindandet för att få upp hälso och staminamätaren samt kunna köpa skills och annat nödvändigt. Därför ville jag helt enkelt bara köra storyn men det gick inte utan man var tvungen att grinda. Eller så fattade jag fel?
Gillade far cry 5 ändå,
och antagligen finns det en story här som man vill spela igenom eller bara en bra atmosfär och platser att upptäcka.
Recensionen sätter ändå fingret på problemen, varför måste man jobba för att få vissa vapen (räcker inte en spade längre)
och varför måste det finnas massor med saker precis överallt, de kunde haft militärbasen på kartan först och ersatt den med libertadbasen senare (gärna med en risk för att de blir utdrivna igen). Less is more, men trenden går ju mot att fylla på med extra allt och det urartar lätt till någon slags daglig grind för saker man inte behöver och som inte tillför spelet någonting.
Hälsomätare nej tack
Den går garanterat att avaktivera. Men förstår känslan :/
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Gillar Far Cry serien, de är som valfri film med Arnold. Schysst överdrivet pang pang, men kommer nog vänta med denna till rea pga miljöerna lockar mig alls av nån anledning. Far Cry 5 däremot tyckte jag var en riktig jackpott när det gällde miljön.
Kanske kör igenom ubiplus.
Hälsomätare nej tack
Går att stänga av.
Farcry 5 var en höjdare,hoppas på roliga karaktärer med stor personlighet och helst massa humor.
Det lilla jag sett tills nu så verkar det lovande,att det sedan inte är så att alla gillar samma är ju bra eller hur.
Det skulle vara kul om dom gjorde som i Odyssey med sina karaktärer för där var det humor i stor del av konversationerna.
CARPE JÄVLA DIEM
Låter svindrygt att mikromanage:a ammo. Det kan ha sin plats i vissa Survival-spel med begränsad mängd vapen och fiender men här verkar det bara löjligt. Typ som förändring bara för förändrings skull, inte för att det gör upplevelsen bättre.
Håller med, va det som jag reagerade mest mot i recensionen, sjukt avtändande för spellusten.
Var det nån ludonarrativ dissonans?
Absolut. Skriver det, men undvek uttrycket. Lite överanvänt.
Absolut. Skriver det, men undvek uttrycket. Lite överanvänt.
My bad, hade bara skummat igenom!
Hade gärna sett ett Far Cry med mer linjär story, typ Uncharted.
You can take Far Cry out of open world, but never open world out of Far Cry
Jahapp, recensionsembargon brukar ha sina anledningar.. Man kan ju såklart konstatera att det så här i efterhand inte var värst bråttom med att skaffa en PS5 👀