Medlem

Välskriven recension som vanligt. Du borde skriva oftare, Jocke.

Medlem

Jättebra recension, Jocke! Såhär ser en recension ut. Önskar du skrev oftare, för det håller verkligen hög klass, är både informativt och sådär mysigt att läsa. Som förr när man gick på Pressbyrån på vintern, köpte sig en spelblaska som man sedan avnjöt hemma med en kopp varm O’boy.

Avstängd

Boooooooooring. Att folk fortsätter att stödja den här typen av cash grab är direkt skadligt för branschen. Det här spelet är sämre än både 3, 4 och 5.

Avstängd

Tankar hem nu PLUS HD-texturer. Borde väl ge något om man kör 3440x1440p@100fps med overkill: 5900x + 3090?!

Ser framemot att få spela till helgen och få koppla av precis som jag gjorde med Far Cry 5!

Medlem

Det ser inte ut som att Far Cry satsar på att se så snyggt ut som möjligt längre.
Iofs så tittar jag nog långt bakåt i tiden då Far Cry och Crysis hade samma motor.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Haha. Exakt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Som sagt, sjukt tröttsamt med bulletsponge-fiender. I renodlade actionspel ska ju ett headshot alltid vara ett headshot. Jag är taggad ändå, men hälsomätare i såna här spel är djävulens påfund.

Med rätt ammo så headshottar man alla. Har blandat ammo på mina vapen och byter under strid. Visste inte ens att man kunde modda i stridens hetta. Men det behövs inte då 2 gevär har soft och ammo piercing. Kulsprutan har också ammo piercen och är förödande på soft targets.

Skribent
Skrivet av denza:

Med rätt ammo så headshottar man alla. Har blandat ammo på mina vapen och byter under strid. Visste inte ens att man kunde modda i stridens hetta. Men det behövs inte då 2 gevär har soft och ammo piercing. Kulsprutan har också ammo piercen och är förödande på soft targets.

Nej, det var inte så illa som jag befarat, men tycker ändå att det är ett bökigt och onödigt system. Helt plötsligt kan man bli tvungen att byta till krypskyttegeväret och använda det i närstrid eftersom det är det enda vapnet med rätt ammunition, alternativt gå in och pilla i menyer mitt i striden.

Jag tycker bara det tillför irritation snarare än djup när man konstant ska hålla reda på vilka vapen som har vilken ammunition och vilka fiender som är svaga mot vad.

Men så har jag sopig simultanförmåga också, och jag har hittills bara lirat ett par timmar, så det är inte omöjligt att jag inte vant mig vid spelmekaniken eller kanske har missat vissa underlättande aspekter

Skrivet av denza:

Med rätt ammo så headshottar man alla. Har blandat ammo på mina vapen och byter under strid. Visste inte ens att man kunde modda i stridens hetta. Men det behövs inte då 2 gevär har soft och ammo piercing. Kulsprutan har också ammo piercen och är förödande på soft targets.

Ja att soft bullets gör mer skada på fiender utan skydd än vanliga kulor kan man väl köpa ...men att sen soft bullets knappt gör skada på fiender med skydd då ballar det ur


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag spelade far cry 5, totalt 4 gånger för jag absolut älskade spelet.

Så far cry 6 har jag sett fram emot länge nu, men men, de beror ju på ifall man gillar far cry modellen eller inte.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Välskriven recension som vanligt. Du borde skriva oftare, Jocke.

"Börja sup igen, Uffe"

Medlem

hmm kan typ maxa allt med RT och med 2080Ti/1440p
verkar skumt..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skribent

Böjd att hålla med min namne om spelets ojämnhet. Det är ett bättre manus än i både fyran och femman, med färre störiga idiotkaraktärer som aldrig håller käften. Men tonen skär sig ju en del. Spelmässigt känns det inte som om serien tar några ordentliga steg alls, och det känns som att det antingen borde ha skruvat upp galenskapen mer eller tonat ner det lite för att få en bättre helhet, för nu pendlar det lite i ett ingenmansland.

Med det sagt så har jag kul med det, men det där lilla extra saknas för att spelet ska sticka ut. Lite för bekant, helt enkelt.

Medlem

Någon mer som reagerat på Elgigantens priser?
Ps4 inkl ps5 version 444kr
Ps5 edition 699kr

Varför ska man köpa ps5 edition när man får den på köpet i ps4 versionen?

Medlem
Skrivet av Miszewski:

Någon mer som reagerat på Elgigantens priser?
Ps4 inkl ps5 version 444kr
Ps5 edition 699kr

Varför ska man köpa ps5 edition när man får den på köpet i ps4 versionen?

Fler som har PS4?

Medlem

Skribenten: Vad händer när man dör? Jag hittar inget svar nånstans och avskydde FC5 pga bristen på konsekvens

Your Winner!!! Gör sig påmint för dem som gillar nörden

Medlem

Trist att det får halvljummen kritik, har inte spelat det själv. Men älskade Far Cry 5 och har spelat hela serien. Håller tummarna för att nästa spel förtjänar bättre betyg.

Medlem

Jag måste säga att har man inte FARCRY kostymen på sig så suger spelet,jag själv har spelat ett antal timmar ock min FARCRYKOSTYM älskar det.
Det är som 5:an fast mindre brutalt hittils och är det lite softare så gillar jag det mer.5:an var bra med sina trippar och alla sjuka upplevelser men i 6:an känns det mer jordnära.
Så nu får alla skälla på mig;)


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Skrivet av Emblaz:

Skribenten: Vad händer när man dör? Jag hittar inget svar nånstans och avskydde FC5 pga bristen på konsekvens

Your Winner!!! Gör sig påmint för dem som gillar nörden

Tror faktiskt inte det händer ett skit, man spawnar en bit bort och känslan är att fiender spawnar med men saker man tex sprängt eller objectives som gjorts sparas


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fint men blir inte jättesugen typiskt ubi spel


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Sista riktigt bra ubisoft spelen var the divison1 och två, Inget som ubi satsar vidare på tyvärr

divison 3 kommer nog annonseras tilsammans med netflixfilmen 2022, Jacob gyllenhal är nog inte gratis..så blir nog en fortsättning trots allt. Massive är en enormt stor utvecklare nu med flera studios bara i sverige och star wars finns nog plats för. Avatar lär vara i princip klart.
Innan dess kommer free to play heartland, som är utvecklat av systertstudio i amerikat.
KUl att det finns så stora studior i vårat land, ännu roligare vore om de kan kämpa emot frankrikes skitstudior där det de endast gör kopior av alla andra ac ubispel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag är verkligen glad över att jag köpte spelet. Har köpt alla spel sen 2 förutom Primal. Och gillade verkligen inte något spel efter 3(som jag älskade). Nu när man är tillbaka på en varm och solig ö med palmer igen så tror jag att jag äntligen har hittat hem igen! Gillar så mycket med spelet att bristerna inte gör så mycket.

Medlem
Skrivet av Emblaz:

Skribenten: Vad händer när man dör? Jag hittar inget svar nånstans och avskydde FC5 pga bristen på konsekvens

Your Winner!!! Gör sig påmint för dem som gillar nörden

Det här händer när man dör (om man har otur), för det finns inget sätt att manuellt spara spelet..

Death Loop

Medlem

Efter 18 timmars spelande, det är otroligt buggigt, fiender som respawnar i all oändlighet så uppdrag inte går att slutföra. Spelet kraschar och missions funkar inte alltid så man får göra om dem efter att man startat om spelet.

Spelet överlag är bra, om dom bara släppte det färdigt.

Men det är inte i närheten av far cry 5.

Gen
Medlem
Skrivet av Unholydude:

fiender som respawnar i all oändlighet så uppdrag inte går att slutföra.

Märkte det också på ett ställe, var nåt fort tror jag Jobbigt när man plöjt igenom en hel legion och ammo börjar ta slut.

Tycker också spelet är bra men håller med om att 5an var bättre. 6an är dock mer laid back än så länge iaf.

Frilansare
Skrivet av G4ruda:

Välskriven recension som vanligt. Du borde skriva oftare, Jocke.

Skrivet av Kyraal:

Jättebra recension, Jocke! Såhär ser en recension ut. Önskar du skrev oftare, för det håller verkligen hög klass, är både informativt och sådär mysigt att läsa. Som förr när man gick på Pressbyrån på vintern, köpte sig en spelblaska som man sedan avnjöt hemma med en kopp varm O’boy.

Tack, snällt sagt!

Medlem

När ni skriver här i tråden att hälsomätaren går att stänga av, är det bara en UI förändring vi pratar om eller ändrar den till att ett "headshot är ett headshot"?

Älskade Far Cry 5 så himla mycket. Miljön, musiken, atmosfären. Allting bara klaffade för mig. Varje gång jag letar ny bakgrund på TVn, telefonen eller datorn så söker jag efter "Montana nature 4k" haha. Älskar allt som heter big sky country.

Medlem
Skrivet av s3ng:

När ni skriver här i tråden att hälsomätaren går att stänga av, är det bara en UI förändring vi pratar om eller ändrar den till att ett "headshot är ett headshot"?

Bara en UI-förändring som jag upplevt det. Som jag stängde av. Har inte kommit så långt in i spelet, men hittills känns det rätt logiskt. Fiender utan hjälm dör av ett headshot om man är tillräckligt nära.

Apropå UI stör jag mig dock otroligt mycket på att ikonerna ovanför fienderna är så stora och fula. Kanske är det för att jag kommer direkt från Ghost Recon: Breakpoint där ikonerna är mindre, men det är frustrerande att det inte går att justera på annat sätt än att stänga av ikonerna helt, men då går man miste om värdefull info om fiendertyper.

Avstängd

Vidriga Juan förtjänade skott i pannbenet. Tjattrande guerilla och libertad, storyn är skit. Spelade klart på 10 timmar.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

12
Skriv svar