Rockstar avtäcker Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

Medlem

Återigen många som klagar på att Remaster/Remakes blir gjorda, utan att inse att det kan faktiskt finnas flera teams som jobbar på flertal olika projekt.

Remaster behöver inte lika stor personal som nytt spel, då de behöver inte skriva ny story, eller quests, eller voice dialogues osv.

Personligen ser jag fram emot det här. Har inte spelat GTA 3 sen jag skaffade Ps3, samt så har jag saknat Vice City men inte orkat återvända dit. Kanske dessa Remasters får mig att spela om de spelen

Skribent
Skrivet av Shamanfox:

Återigen många som klagar på att Remaster/Remakes blir gjorda, utan att inse att det kan faktiskt finnas flera teams som jobbar på flertal olika projekt.

Remaster behöver inte lika stor personal som nytt spel, då de behöver inte skriva ny story, eller quests, eller voice dialogues osv.

Personligen ser jag fram emot det här. Har inte spelat GTA 3 sen jag skaffade Ps3, samt så har jag saknat Vice City men inte orkat återvända dit. Kanske dessa Remasters får mig att spela om de spelen

Sen är detta ju gamla spel, de behöver upputsning för att gå att spela idag. I detta läge tycker jag det är helt okey att remastra spel, men det är många gånger det bara gått några år från originalet och då känns det onödigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är det en rejäl remaster kan jag vara intresserad. Är det bara att de fungerar smidigare i moderna operativsystem och mer högupplöst står jag över.

Medlem

Om det blir en bra Remaster så kan det bli kul.
San Andreas är väldigt stort, större än GTAV.
Känns iaf så, mer att göra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har inte kört något av dem så blir troligtvis ett köp

Medlem

Köpte Vice City på Steam för ett par år sedan.. Fungerade inte så bra, gick inte att påbörja uppdrag. Men åtminstone fick man den där klassiska känslan "Meh - jag minns detta som häftigare".. Att återgå till gamla spel har aldrig varit en stor grej för mig, då kan jag gå upp på vinden och rota fram mina gamla konsoler..

Riktiga remakes däremot, som Tony Hawk-spelen.. Välkomnar dem!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Förra gången det skulle till och innoveras blev det GTA 5 Online... inte så nice ändå, detta är ju mycket bättre.

Så länge dem säljer så pass bra gör dem inget nytt. GTAV såldes till fullpris i ca 100 000 000 ex…

Medlem

Med tanke på att jag inte spelat något av spelen så är detta mycket välkommet


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Alltså...nu kommer hela anti-nostalgi grejen upp to the fore så att säga men...varför? varför försöka ens mjölka ur en odöd ko som senaste GTA trilogin?

Ge oss ett modern syn på Snatch, Lock stock & two smoking barrels istället!

Ge oss GTA London 2025!

Medlem

Jag har redan köpt Gta Vice city tre gånger, och jag är så jävla korkad att det kommer bli en fjärde gång, om det kommer som ett rimligt alternativ till switch.

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

Jag har redan köpt Gta Vice city tre gånger, och jag är så jävla korkad att det kommer bli en fjärde gång, om det kommer som ett rimligt alternativ till switch.

Samma här smarta är dom rockstar, men nu börjar det gå för långt med money grabs. Köpte konsoll endast för gta 5 first day - inclusive xbox 360 ...köpte spelet sen även för pc och ps4. De har lurat mig nog nu. Samma med Red dead. Fuck them. Mig lurar de inte längre att köpa deras spel på alla plattformar. De är så otroligt fula, finns ingen jämförelse.

Bra spel ofta, men de skiter i oss konsumenter totalt - allt de vill är att lura oss


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Köp för fasiken inte "definitve edition"
ska de sälja spelen för femte gången nu? Borde släppts gratis som ett tack till deras fans ochvisa lite ödmjukhet.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om det blir en bra Remaster så kan det bli kul.
San Andreas är väldigt stort, större än GTAV.
Känns iaf så, mer att göra

Remaster bli inte större, blir lite nya hr texturer, vill du ha ett ytterligare SA där jag redan köpt skiten till de flesta plattformar, borde det inte vara gratis i så fall? Verkar kanske inte som du förstår vad ett remaster betyder? Högupplösta texturer-dubbla priset återigen. De är inte dumma de där rockkstar när det kommer till moneygrabs. Snarare de allra bästa. Klart de förstår att bara ett gammalt spel inte gör det men kör tre gammla spel med lite nya texturer så kan vi kanske sälja dem återigen till en del idioter.
Vi är ju ändå de som säljer mest till alla plattformar då vi håller inne på dem och säljer skiten ur dem när möjlighet finns.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag har länge velat spela dem igen, men det har gått så där på modern hårdvara. Ska bli kul att köra remasters av dem.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Switchen blir värd pengarna mer o mer. Dröm!

Medlem
Skrivet av alias:

Remaster bli inte större, blir lite nya hr texturer, vill du ha ett ytterligare SA där jag redan köpt skiten till de flesta plattformar, borde det inte vara gratis i så fall? Verkar kanske inte som du förstår vad ett remaster betyder? Högupplösta texturer-dubbla priset återigen. De är inte dumma de där rockkstar när det kommer till moneygrabs. Snarare de allra bästa. Klart de förstår att bara ett gammalt spel inte gör det men kör tre gammla spel med lite nya texturer så kan vi kanske sälja dem återigen till en del idioter.
Vi är ju ändå de som säljer mest till alla plattformar då vi håller inne på dem och säljer skiten ur dem när möjlighet finns.

Ja jag vet vad remaster är?
Vad är det du inte förstod som fick dig att skriva denna Wall of text


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så länge de har kvar rätt musik i spelen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag vet vad remaster är?
Vad är det du inte förstod som fick dig att skriva denna Wall of text

Ja ursäkta då om det var för mycket för dig att läsa. Det väljer man väl själv eller? Just när det kommer till rockstar så kan jag tycka de har tagit lite för mycket profit för deras titlar överlag.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ja ursäkta då om det var för mycket för dig att läsa. Det väljer man väl själv eller?

Varför är du så grinig, skärp dig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av lonian:

Så länge de har kvar rätt musik i spelen.

Jag tror tyvärr de lär ha tappat licensen till musiken får x antal år sen och de lär väl inte skriva nya licenser bara för en remaster. Men hoppas kan man ju...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av alias:

Samma här smarta är dom rockstar, men nu börjar det gå för långt med money grabs. Köpte konsoll endast för gta 5 first day - inclusive xbox 360 ...köpte spelet sen även för pc och ps4. De har lurat mig nog nu. Samma med Red dead. Fuck them. Mig lurar de inte längre att köpa deras spel på alla plattformar. De är så otroligt fula, finns ingen jämförelse.

Bra spel ofta, men de skiter i oss konsumenter totalt - allt de vill är att lura oss

Det är inte att luras. De säljer eftertraktade varor och tjänar pengar på någonting de har skapat och som blivit populärt.
Inte direkt som att de säljer lådor med okänt innehåll för dyra pengar och sedan spelar denna när den öppnas. Men bra för dig att du känner dig smart som äntligen "genomskådat" dem.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför är du så grinig, skärp dig.

haha man får typ räkna med att 50% av sena helgskommentarer är från fyllon

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha man får typ räkna med att 50% av sena helgskommentarer är från fyllon

Ja så är det nog


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av alias:

Samma här smarta är dom rockstar, men nu börjar det gå för långt med money grabs. Köpte konsoll endast för gta 5 first day - inclusive xbox 360 ...köpte spelet sen även för pc och ps4. De har lurat mig nog nu. Samma med Red dead. Fuck them. Mig lurar de inte längre att köpa deras spel på alla plattformar. De är så otroligt fula, finns ingen jämförelse.

Bra spel ofta, men de skiter i oss konsumenter totalt - allt de vill är att lura oss

Haha behövde logga in enbart för att säga:
Är du lättlurad och korkad, skyll inte det på rockstar. De är ett företag som vill tjäna pengar och som gör otroliga spel. Att du sen köper det om och om igen och känner dig lurad är ju ENBART ditt eget fel. Skulle vara intressant att veta HUR du blev lurad att köpa spelet flera gånger, men låt bli att svara tack.
Sätter en stor slant på att du köper köpa det mesta de släpper framöver. Men gnäll på du och ge dem dina pengar samtidigt.
Borde scrollat vidare men emellanåt är folk så korkade att man bara måste säga något. Jesus…

Medlem

Full eller inte, att idiotförklara folk som tänker köpa GTA remaster och samtidigt berätta att man äger GTA5 till samtliga plattformar är inget ovanligt

Inaktiv

Blir att köpa när det kommer.
Har inte spelat något av dom.
Hoppas bara dom fixat till grafiken ordentligt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror tyvärr de lär ha tappat licensen till musiken får x antal år sen och de lär väl inte skriva nya licenser bara för en remaster. Men hoppas kan man ju...

Tyvärr tror jag detsamma. Att betala nya licenser för 3 spel samtidigt.
Det kommer ju inte kännas lika att glida runt i Vice city utan att höra Michael Jacksons Billy Jean på radion.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Tyvärr tror jag detsamma. Att betala nya licenser för 3 spel samtidigt.
Det kommer ju inte kännas lika att glida runt i Vice city utan att höra Michael Jacksons Billy Jean på radion.

Jag hoppas de åtminstone har kvar funktionen på PC att lägga in egna låtar, då kan man ju göra en 80-talslista i Vice City. Håller helt med om att det tillför mycket (speciellt i Vice City) med musiken.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

hade hellre sett remakes än remaster

Medlem

Själv känner jag mig inte det minsta ”lurad” eller utnyttjad. Jag ger dom gärna mina väl förtjänta pengar för att uppleva ett favoritspel i ny tappning.

Vad vill ni ha för inte känna er lurade? Er stort klistermärke på boxen som säger OBS! INTE GTA6 - INTE KÖP OM NI INTE VILL HA REMASTER PÅ GTA3!!!??

//LD

123
Skriv svar