Marvel's Avengers får XP-boosters för riktiga pengar

Robot
Marvel's Avengers får XP-boosters för riktiga pengar

Trots tidigare löften om att endast sälja kosmetiska föremål.

#Crystal-dymamics, #Marvels-avengers, #Square-enix


Medlem

Vem kan ärligen säga att de är förvånade?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Att de ökar XP som krävs och sen säljer boosters är kärnan i live service-modellen. Skapa ett problem - sälj lösningen.

Medlem

Spelet var för dåligt för att sälja på egen hand. In med det på gamepass/psnow och försök tjäna pengar på microtransaktioner istället. Inte första eller sista gången det kommer hända.

Medlem

Funderade på att dra hem det där via gamepass men tror att jag struntar i det nu. Hela den där grejen kändes väldigt ful och ingenting jag vill stödja


signatur

Cause i need to watch things die

Inaktiv

Square-Enix borde sälja av sin western-division. Känns som att de har tappat bollen där, de försökte ju till och med klämma in en "as a service"-komponent i Deus ex Mankind devided ffs.

Medlem

Att lägga in det på en Play-tjänst känns lite som spiken i kistan för spel som inte kunde gå runt på egna ben. Lite som Best of CD's som man hittar/hittade på bensinmacken. Klart de backar på ett sådant löfte ifall spelet inte gick runt ekonomiskt.

Trist såklart, men det känns lite som ett desperat försök att skademinimera ekonomin.

Medlem

Jag har aldrig problem med att spel lägger in xp booster. Problemet som jag har är när spelet är designat så att man behöver köpa xp booster för att få en bra upplevelse.

400 till 600 kronor för något som medvetet förstörs för att kunna sälja pay-to-win lösningar.

Square Enix är alltså ett gäng konsumentfientliga bedragare och bör undvikas i möjligaste mån.

Skrivet av Karmak:

Jag har aldrig problem med att spel lägger in xp booster. Problemet som jag har är när spelet är designat så att man behöver köpa xp booster för att få en bra upplevelse.

De två grejerna är fullständigt bundna. Om xp-boots går att sälja så förbättrar de spelupplevelsen och därmed är spelet gjort så det ska ha sämre upplevelse än möjligt.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

De två grejerna är fullständigt bundna. Om xp-boots går att sälja så förbättrar de spelupplevelsen och därmed är spelet gjort så det ska ha sämre upplevelse än möjligt.

Ne inte alltid. Man kan få bra upplevelse och ha roligt utan det och xp boost är bara där för folk som verkligen vill och känns inte som ett måste.

Är ens hela tankesätt att jag måste bli maxlevel så snabbt som möjligt så missar man en hel del av spelet man spelar. Sen ska det vara bra utsatt leveling så man känner hela tiden att man kommer någonstans och inte känns trögt mellan.

T ex om diablo spelen skulle haft xp boost, skulle inte vara några problem eftersom det går så snabbt ändå och känns bra som det är

Skrivet av Karmak:

T ex om diablo spelen skulle haft xp boost, skulle inte vara några problem eftersom det går så snabbt ändå och känns bra som det är

Och där är problemet. Blizzard hade inte sålt så många xp-boost i Diablo just för att de är onödiga. Om de tänkte att de någonsin skulle sälja xp-boost så hade de designat spelet så att det blev sämre för de som inte köpte xp-boosts.

Nu är spelet designat för att vara kul. Om de hade incitamentet att sälja pay-to-win lösningar så hade de medvetet gjort spelet sämre.

Medlem

Fel av dem att inte vara ärliga från början men håller med i att det inte är pay2win eftersom det saknar pvp.

Är det långsammare att levla och samtidigt inte kul är det bara att sluta spela.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Och där är problemet. Blizzard hade inte sålt så många xp-boost i Diablo just för att de är onödiga. Om de tänkte att de någonsin skulle sälja xp-boost så hade de designat spelet så att det blev sämre för de som inte köpte xp-boosts.

Nu är spelet designat för att vara kul. Om de hade incitamentet att sälja pay-to-win lösningar så hade de medvetet gjort spelet sämre.

Ja exakt de gör jo spelen så man typ måste ha det och däri ligger felet med det. Inte självaste xp boosten i sig

Medlem

Totalt onödiga. Jag har kört upp karaktärer från 0-max (vad det nu var) och det tar inte lång tid, inte ens efter deras förändring.


signatur

I drank what?

Medlem

Ja, säljer inte spelet bra så får man väl börja fiska efter valar på gamepass och psnow...

Tyvärr kommer vi nog att få se mer sånt här i framtiden...

Medlem

De la ju till dessa saker enbart för att spelet hamnade på Xbox game pass.. de e ju trist

Medlem

Så sjukt taktlösa.

Detta får en att nästan glömma releasen av Cyberpunk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Så sjukt taktlösa.

Detta får en att nästan glömma releasen av Cyberpunk.

Nej nej, detta är dåligt men cyberpunk release kommer jag berätta för mina barnbarn.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Nej nej, detta är dåligt men cyberpunk release kommer jag berätta för mina barnbarn.

Ja den releasen går till historien.

Men denna sträckbänk får mig att lida mer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hehehe fail


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Testade det på Gamepass när det kom.. bara tutorial fock spelet att kännas enformigt och lite klumpigt.

Sedan att man inte kan spela co-op förens efter att man kört igenom hela kampanjen (ingen co-op i kampanj alls) var ju inte ett plus från mig heller.
Visst du kan gå direkt på multiplayer missions men då spoilas hela spelets story i spelet, oxh oavsett hur bra elller dålig den är så är det trist.

Näh det höll inte ens 30min.

Medlem

Trodde att dom hade lagt ner det här skärpet 🤣🤣

1
Skriv svar