Se Playstation 5-nyheter i nytt State of Play onsdag kvälll

Medlem

Hoppas få se något av Final Fantasy XVI eller FFVII Remake Part 2 vore nice också.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Snart dags då, hoppas man får se något helt oväntat.

Medlem

"State of Cringe" med massa barnspel och fula generic JRPGs man inte kunde bry sig mindre om. Det var fan det värsta jag sett på länge.. får lust att sälja min PS5a helt ärligt.

Medlem

Haha, det där var seriöst rätt så pinsamt.

Medlem

... wtf var det där för kass show 😭


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Och där dog mitt intresse för State of plays.....

Medlem

Förväntade mig inget och blev ändå besviken. :/

Medlem

Uppenbarligen har vissa inte förstått vad "State of Plays" är för sorts av show, med tanke på kommentarer som "kass show", "pinsamt" etc. Det är alltså ingen "show" i likhet med E3 vi snackar om och det var även sedan tidigare klarlagt att dagens show var koncentrerad på spel från tredjepart som kommer närmaste framtiden.

Tycker det är ett intressant upplägg, med tanke på att man får en kort inblick angående spel man inte annars hade fått särskilt mycket info om i övrigt. Bra att de sänder State of Play som visar upp dessa än ingen info alls om dem. Även skönt att slippa se fler förhandstittar på redan annonserade spel, som visats upp in absurdum redan, så helt ok show (Devil Inside såg intressant ut och Deaths door ska ju vara grymt bra)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ett nytt StarOcean! Med release 2022. Det hade jag inte väntat mig. Blir kanske spelet som gör att jag på allvar försöker få tag i en PS5. TriAce spel har sällan gjort mig besviken.

Medlem
Skrivet av elfgaard:

"State of Cringe" med massa barnspel och fula generic JRPGs man inte kunde bry sig mindre om. Det var fan det värsta jag sett på länge.. får lust att sälja min PS5a helt ärligt.

Det var inte för dig låter det som😂 Det finns ju en publik där som de behöver nå, jag tycker det var hyfsat bra, Devil Inside ser jättefint ut.

Medlem

Det som var bra var att vi slapp se deathloop-gameplay och att denna indie-kavalkad ändå ökar chansen för att det kanske kan bli en playstation experience i december.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Dom har typ state of play en gång varje kvartal.

Menar du bara ps5 spel så finns det en hel del.
Tar man med alla spel som också går att spela på ps4 så är det mängder.

Miles Morales, ratchet & clank, vilka mer triple A titlar har de släppt egentligen?

Miles morales är en reskin också i stort sett.

Pinsamt.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Jag hoppas på någon utav dessa:

Metal Gear: Silent assasin.
Grand Horizon 5
Super Halo World 3
NHL Apex 2022
Final Hill, Fantasy
Tekken Overcooked
Battlefield Train Simulator
Diablo Minecraft 4
GRID Roller coaster Tycoon
Tom Raily Reid Adventures

Oj, du måste nog ha blivit duktigt besviken.

Själv trodde jag inte det kunde bli värre än det förra, men tji.

Medlem

🤣 Vilket skämt till State of Play.

Medlem

Glömde bort, missade jag något?

Förövrigt lär de utannonsera väldigt stort när PSVR2 ska visas upp och inte bara smyga in i en anonym State of Play-visning som denna.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Miles Morales, ratchet & clank, vilka mer triple A titlar har de släppt egentligen?

Miles morales är en reskin också i stort sett.

Pinsamt.

Finns en hel del, googla så får du se.
Orkar inte rabbla upp allt, speciellt inte när någon bara klagar på allt utan lite får du göra själv.

Avstängd

Trevligt litet event som visar lite vad som komma skall från tredje-parts utvecklare. Vilket vi visste det skulle vara redan från tidigare.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Folk klagar att Sony inte visar upp indies, när dom väl gör det så klagar folk också.

Nu har dom fått dessa spel ur vägen och kan fokusera på större titlar på eventuell PSX i november/december.

Medlem

Jag skulle inte kalla Tri-Ace för en indie studio De står bakom en del riktiga JRPG klassiker.

Games developed
Year Title Publisher(s) Platform(s)
1996 Star Ocean Enix SNES
1998 Star Ocean: The Second Story PlayStation
1999 Valkyrie Profile
2001 Star Ocean: Blue Sphere Game Boy Color
2003 Star Ocean: Till the End of Time PlayStation 2
2004 Star Ocean: Till the End of Time Director's Cut Square Enix
2005 Radiata Stories
2006 Valkyrie Profile 2: Silmeria
2008 Infinite Undiscovery Xbox 360
2008 Valkyrie Profile: Covenant of the Plume Nintendo DS
2009 Star Ocean: The Last Hope Xbox 360
2010 Resonance of Fate Sega PlayStation 3, Xbox 360
2010 Star Ocean: The Last Hope International Square Enix PlayStation 3
2011 Final Fantasy XIII-2[4] PlayStation 3, Xbox 360
2011 Frontier Gate Konami PlayStation Portable
2012 Beyond the Labyrinth Nintendo 3DS
2013 Frontier Gate Boost+ PlayStation Portable
2013 Lightning Returns: Final Fantasy XIII[5] Square Enix PlayStation 3, Xbox 360
2014 Silent Scope: Bone-Eater Konami Arcade
2014 Judas Code tri-Ace PlayStation Vita
2014 Phantasy Star Nova Sega
2015 Exist Archive: The Other Side of the Sky Spike Chunsoft PlayStation 4, PlayStation Vita
2016 Star Ocean: Integrity and Faithlessness Square Enix PlayStation 4, PlayStation 3
2016 Heaven × Inferno NTT Docomo iOS, Android
2016 Star Ocean: Anamnesis Square Enix
2017 Star Ocean: The Last Hope - 4K & Full HD Remaster Microsoft Windows, PlayStation 4
2018 Resonance of Fate 4K / HD Edition Sega / tri-Ace
2019 Star Ocean First Departure R Square Enix Nintendo Switch, PlayStation 4
2022 Star Ocean: The Divine Force Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S

Medlem

Till dom som klagar, bättre visa nytt än "gammal skåpmat" som andra shower visat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Till dom som klagar, bättre visa nytt än "gammal skåpmat" som andra shower visat.

Enig, jag ser det som väldigt positivt att det visar nytt och då även från mindre studios. Personligen inte mycket som direkt föll mig i smaken dock , det som lyste starkast var nog little devil inside som kändes som ett intressant spel.

Medlem

Little Devil Inside ser väldigt intressant ut, resten har jag i princip redan glömt bort.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Finns en hel del, googla så får du se.
Orkar inte rabbla upp allt, speciellt inte när någon bara klagar på allt utan lite får du göra själv.

Okej, du kunde inte rabbla upp ett mer spel än de där jag nämnde Känns lovande ... Hoppas du är nöjd med ps5an!

För övrigt har jag kollat upp det, PS5 har alltså 3 exklusiva spel efter 1 år när det kommer till triple A titlar?

Miles morales, Ratchet and clank och demon souls remaken?

Rocket league på PS5 är inte ens gjort för PS5 så där får man knappt 60 FPS om man är fler än 2 spelare och det kraschar efter varje spel man kör.

Är glad min polare fick vara testkanin, han är långt ifrån nöjd.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Miles Morales, ratchet & clank, vilka mer triple A titlar har de släppt egentligen?

Miles morales är en reskin också i stort sett.

Pinsamt.

Astro’s Playroom, Demons Souls, Deathloop, Sackboy, Bug Snax och God Fall är de jag kommer på. Sackboy kan man väl spela på ps4 men det är markant snyggare på ps5.

Medlem

Jag gillade Let it Die så Deathverse kanske kan bli intressant. Jag undrar om detta också blir F2P?

Fler borde prova Let it Die även om det har hunnit bli lite gammalt. Om inte annat så är det värt en nedladdning bara för musikens skull. Cirka 100 japanska artister/grupper har gjort låtar till spelet (alla heter Let it Die eller varianter på den titeln) samt instrumental musik av Akira Yamaoka.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Okej, du kunde inte rabbla upp ett mer spel än de där jag nämnde Känns lovande ... Hoppas du är nöjd med ps5an!

För övrigt har jag kollat upp det, PS5 har alltså 3 exklusiva spel efter 1 år när det kommer till triple A titlar?

Miles morales, Ratchet and clank och demon souls remaken?

Rocket league på PS5 är inte ens gjort för PS5 så där får man knappt 60 FPS om man är fler än 2 spelare och det kraschar efter varje spel man kör.

Är glad min polare fick vara testkanin, han är långt ifrån nöjd.

Jo jag kan nämna titlar, du måste va dålig på att söka om du inte hittar titlar.

Vi har förutom en del andra du fått skrivet till dig redan så har vi Returnal och Pathless.

Det finns en ps5 patch för Rocķet league så inte ens det kunde du söka efter.

Jag är extremt nöjd med min ps5.

Antar att du inte har nån ny konsol varken från Sony, Xbox eller Nintendo.
Så du är väl en pc master race som suktar efter massa ps spel till pc.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Jo jag kan nämna titlar, du måste va dålig på att söka om du inte hittar titlar.

Vi har förutom en del andra du fått skrivet till dig redan så har vi Returnal och Pathless.

Det finns en ps5 patch för Rocķet league så inte ens det kunde du söka efter.

Jag är extremt nöjd med min ps5.

Antar att du inte har nån ny konsol varken från Sony, Xbox eller Nintendo.
Så du är väl en pc master race som suktar efter massa ps spel till pc.

Jag kan se att det har kommit en patch till rocket league, har den däremot förändrat någonting ens? För det spelet går fortfarande som en påse med skit på PS5

Jag har sett att du på 1 år har svarat i 99% Sony trådar, så jag antar du är en Sony master race då?

Jag har en gaming PC ja, men jag har också haft varenda Sony konsol i exsistensen, men jag har verkligen 0 sug att köpa denna för tillfället. Jag inväntade slim versionen på Ps4 och kommer göra det nu också.

Att släppa en ny konsol med 3 spel på launch och lova fler spel som sedan kommer 2 1/2 år senare är snudd på pinsamt, men folk verkar ju köpa oavsett så

Medlem
Skrivet av lasselason:

Astro’s Playroom, Demons Souls, Deathloop, Sackboy, Bug Snax och God Fall är de jag kommer på. Sackboy kan man väl spela på ps4 men det är markant snyggare på ps5.

Är deathloop exklusivt för Ps5?

Klassar man verkligen Astro's Playroom som ett spel?

Yikes.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Är deathloop exklusivt för Ps5?

Klassar man verkligen Astro's Playroom som ett spel?

Yikes.

Jag tror Deathloop är exklusivt nu ja.Astro är fantastiskt men lite kort.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Jag kan se att det har kommit en patch till rocket league, har den däremot förändrat någonting ens? För det spelet går fortfarande som en påse med skit på PS5

Jag har sett att du på 1 år har svarat i 99% Sony trådar, så jag antar du är en Sony master race då?

Jag har en gaming PC ja, men jag har också haft varenda Sony konsol i exsistensen, men jag har verkligen 0 sug att köpa denna för tillfället. Jag inväntade slim versionen på Ps4 och kommer göra det nu också.

Att släppa en ny konsol med 3 spel på launch och lova fler spel som sedan kommer 2 1/2 år senare är snudd på pinsamt, men folk verkar ju köpa oavsett så

Jag äger konsol från Sony, Xbox och Nintendo men föredrar Sony då dom gör bäst spel.

Xbox har ju tyvärr inte varit något att ha på nästan 10år. Får se om det blir bättre denna generation.

Va lite fler spel än 3 vid launch, sen att alla inte är ps5 exclusiva är en annan sak.

Känns väldigt mycket att du är ute efter att klaga bara.

Rockets league ps5 patch ska ge spelet upp till fps på 120 vilket även det står info du kan söka upp lätt.

12
Skriv svar