Fem av karaktärsklasserna i Elden Ring har avslöjats

Robot
Fem av karaktärsklasserna i Elden Ring har avslöjats

Har du turen att komma med i "nätverkstestet" så får du klämma på dem.

#Elden-Ring, #Fromsoftware


Medlem

Warrior of Sunlight är det enda som duger!

Medlem

Lutar åt Bloody Wolf eller Enchanted knight för mig! Som du skriver så brukar detta enbart betyda minimala skillnader men sett till att detta är åt rpg hållet så kan det faktist ha större inverkan än tidigare!

Oavsett så jag fram emot det!

Skribent
Skrivet av Laddemannen:

Lutar åt Bloody Wolf eller Enchanted knight för mig! Som du skriver så brukar detta enbart betyda minimala skillnader men sett till att detta är pt rog hållet så kan det faktist ha större inverkan än tidigare!

Oavsett så jag fram emot det!

Jag lutar nog också åt Enchanted knight. Magierna i gameplay-videon såg riktigt häftiga ut, så det vill man ju pyssla med, samtidigt som man vill kunna gå in i närstrid också.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag lutar nog också åt Enchanted knight. Magierna i gameplay-videon såg riktigt häftiga ut, så det vill man ju pyssla med, samtidigt som man vill kunna gå in i närstrid också.

Min tanke precis!

Vi får hoppas på lagom stora spoiler-fria läckor från nätverkstestet så man kan hålla ut tills den 25e feb!

Medlem

Profeten Shrek för min del, grön och en stor träklubba.

Medlem

Coolt att se, om det fungerar som tidigare så är det bara "start-stats och gear" man får av valet sedan är man fri att bygga gubben hursom. Är lite sugen på melee som alltid men med lite inslag av magi, återigen. Likt pyromancer kanske.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Moderator | Testpilot

Magi kändes fett så vill nog pröva på det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det känns för långt till 25e Februari just nu 😅

Medlem

Kör alltid en blandning av närstridsvapen och magi. Mest för att jag egentligen är ganska dålig på spelen och då är det skönt att kunna hålla sig på behörigt avstånd från fiender men ändå kunna svinga svärd om någon kommer för nära.

Sjukt ändå att jag gick från att vara ganska ointresserad av spelet till hyfsat hypad efter gameplay trailern. Ser najs ut.
Hoppas jag lyckas ta mig igenom Demon's Souls tills dess.


signatur

PSN: MrOakenborn

Testpilot

Bloody Wolf ser coolast ut så blir nog det Prophet ser inte klokt ut haha.

Medlem

Första vändan Bloody Wolf i någon typ av sekiro style, namnet är passande.
Hoppas på någon skill som påminner om mortal blade!

Andra blir nog Enchanted knight då spellsen ser riktigt bra och roliga ut.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Bloody Wolf ser coolast ut så blir nog det Prophet ser inte klokt ut haha.

Ursäkta. Men ser du inte att profeten har ett hjul runt halsen. Där snackar vi cool.

Medlem

Deprived är bästa klassen. Klubba och kallingar är allt som behövs!

Såg inte om det fanns. Ska gå in spelet helt blind så undviker alla spoilers

För övrigt så hoppas jag att magi har blivit buffat lite. Magi funkade riktigt bra i DS1 och DS2 men är helt jävla värdelöst i DS3 imo. Tom Arcane build i Bloodborne är bättre än vad magi var i DS3.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Deprived är bästa klassen. Klubba och kallingar är allt som behövs!

Såg inte om det fanns. Ska gå in spelet helt blind så undviker alla spoilers

För övrigt så hoppas jag att magi har blivit buffat lite. Magi funkade riktigt bra i DS1 och DS2 men är helt jävla värdelöst i DS3 imo. Tom Arcane build i Bloodborne är bättre än vad magi var i DS3.

Fast magi demons souls är helt sjukt broken, spelets easy mode så att säga.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Fast magi demons souls är helt sjukt broken, spelets easy mode så att säga.

Jo jag har hört det, inte lirat Demon's Souls ännu men känner lite samma med DS1. Har aldrig kört en miracle build i DS1 men sorcery och pyromancy är skit starkt. Man kan göra löjligt med DMG om man kör glass canon build.

Tycker DS2 lyckades bäst när det kom till magi. Det var starkt men inte broken och det funkade så sjukt bra att blanda magier med en melee build.

I DS3 är det bara för punishing med magier och det tar sån tid att fixa allt man behöver för att det ska kännas viable.

1
Skriv svar