Black Friday 2021

Medlem
Black Friday 2021

Nu börjar det närma sig, och Elgiganten drar igång redan idag. Då kör även vi igång tänkte jag.

Brukar årligen se över vad för elektronik som behöver uppdateras hemma och tänkte att vi kan dela med oss av fynd som kan gynna folket på forumet.

Medlem
Medlem

Såg att Webhallen kör igång sin Black week om ca 3.5 timma. Blir nog inget köp för mig, har det jag behöver och med tanke på komponentbristen så blir det jag vill ha inte speciellt mycket billigare, fast om jag hittar ett 3090 kort med 90% rabatt så sure.

Medlem

Uppskattar tråden och ska själv försöka lägga in något om jag hittar. Men känns ärligt som den här dagen/veckan i Sverige har blivit ett skämt. Av priserna jag har sett hittills på olika sajter så finns det reor mitt i året som är mycket bättre. Med det sagt så brukar mindre webbutiker och företag kunna ha riktigt grymma deals, så mitt tips är att inte endast kolla på de stora kedjorna.

Medlem

Svensk Black Friday har ju blivit mindre "90% rabatt på utgående varor" och mer "5% rabatt på müsli", inget att ha.

Skrivet av Kyrre:

Uppskattar tråden och ska själv försöka lägga in något om jag hittar. Men känns ärligt som den här dagen/veckan i Sverige har blivit ett skämt. Av priserna jag har sett hittills på olika sajter så finns det reor mitt i året som är mycket bättre. Med det sagt så brukar mindre webbutiker och företag kunna ha riktigt grymma deals, så mitt tips är att inte endast kolla på de stora kedjorna.

Dom har ju för vana också att höja priset, så lita inte på något du ser direkt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Komplett och Media Markt har också en smygstart.

Medlem

Idag har vi ju prisjakt och andra hemsidor där man kan kolla historik på varorna. Så vet man vad man gör så blir man inte lurad.

Elite 2 handkontroll för 1500:- på Amazon.
XBOX Elite Controller Series S (Xbox Series X) https://www.amazon.se/dp/B07SR4R8K1/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_i_...

Ruskigt bra pris

Medlem

Webhallen skänker ju bort LG oled (sett ttill vad de kostat), så skynda att fynda bästa TVn till konsol om ni inte redan köpt en.
55" C1 för 10 990
65" C1 för 16 990.
Jag köpte min C1 för 1 månad sen via danmark för 13 300 då jag aldrig trodde att de svenska priserna skulle droppa så här mycket.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Webhallen skänker ju bort LG oled (sett ttill vad de kostat), så skynda att fynda bästa TVn till konsol om ni inte redan köpt en.
55" C1 för 10 990
65" C1 för 16 990.
Jag köpte min C1 för 1 månad sen via danmark för 13 300 då jag aldrig trodde att de svenska priserna skulle droppa så här mycket.

Just LGs OLED har ju droppat varje år sedan 2017 REJÄLT till BF. Köpte min 55" B6 2016 på BF för 17k (då inklusive kalibrering). Det var ett bra pris då. Har för mig motsvarande modell 2017 kostade runt 11k, det har sett lika dant ut sedan dess.

Medlem
Skrivet av deezel:

Just LGs OLED har ju droppat varje år sedan 2017 REJÄLT till BF. Köpte min 55" B6 2016 på BF för 17k (då inklusive kalibrering). Det var ett bra pris då. Har för mig motsvarande modell 2017 kostade runt 11k, det har sett lika dant ut sedan dess.

njae, jag var på jakt efter en 55" CX förra året men köpte ingen då eftersom dom inte droppade massor.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Skrivet av Issue:

njae, jag var på jakt efter en 55" CX förra året men köpte ingen då eftersom dom inte droppade massor.

Vilken är den "bättre" modellen, C1 eller CX?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Issue:

njae, jag var på jakt efter en 55" CX förra året men köpte ingen då eftersom dom inte droppade massor.

Beror ju självklart vad dom kostade innan men förra året kostade 55CX 11990:-

Så att dom skänker bort dom jämfört med tidigare år stämmer inte direkt. Men bra pris oavsett såklart

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Vilken är den "bättre" modellen, C1 eller CX?

C1 är årets modell, CX förra årets.

Medlem
Skrivet av Issue:

Webhallen skänker ju bort LG oled (sett ttill vad de kostat),

Skrivet av aeqvist:

Beror ju självklart vad dom kostade innan men förra året kostade 55CX 11990:-

Så att dom skänker bort dom jämfört med tidigare år stämmer inte direkt. Men bra pris oavsett såklart

Förra året, från 16 990 till 11 990.
I år från 19 990 till 10 990..

Så ja, sett till vad de har kostat så skänker de ju bort dem


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Förra året, från 16 990 till 11 990.
I år från 19 990 till 10 990..

Så ja, sett till vad de har kostat så skänker de ju bort dem

Så kan man se det, är ju dock bara ett spel för galleriet, dom tjänar garanterat mer på dom iår ändå

Det jag menar är att det är priset som borde spela roll om man köper eller ej, inte vad dom kostat innan.

Som en sängbutik här i stan, REA!! tidigare 45990:- nu endast 12990:-....joo tjena...

Medlem

Trodde vi skulle se demon souls remake och returnal under 300kr nu, börjar Sony köra en Nintendo och vägrar sänka priset på sina storspel?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Dom har ju för vana också att höja priset, så lita inte på något du ser direkt.

Japp. Samt introducera nya varor (som inte funnits tidigare och därmed inte har någon prishistorik) men nu är de "rabatterade"

Medlem

Bf2042 på Elgiganten. 499 till ps5 och 444 till Xbox.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Japp. Samt introducera nya varor (som inte funnits tidigare och därmed inte har någon prishistorik) men nu är de "rabatterade"

Är det inte så att flera varor tas fram enbart för black friday, så t.ex en laptop kan helt plötsligt finnas på hyllorna som heter Asus x500xi eller något, efter black friday så finns den inte längre att köpa. Plus att kvalitén är "sämre".
Förra året hade vi galna problem med syrran laptop som var köpt under black friday, typ att wifi la av av sig själv och man kunde inte göra något förut att starta om datorn. Såklart tog de inre imot produkten om man inte gav deras service 3 chanser. Såklart hjälpte ingen av de 3 gångerna...

Skrivet av aeqvist:

C1 är årets modell, CX förra årets.

Tackar!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Larc:

Trodde vi skulle se demon souls remake och returnal under 300kr nu, börjar Sony köra en Nintendo och vägrar sänka priset på sina storspel?

Vänta ett par år till så ska du se att dom ligger ungefär i den prisklassen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Retrospelbutiken har bra priser på PS5 spel: http://www.retrospelbutiken.se/store/category.php?category=30...

Deathloop 329 kr
Farcry 6 398 kr
Lost Judgment 299 kr
Marvels Guardians of the galaxy 369 kr
m.m.

Medlem

Om nån är intresserad av skärm är denna på rea nu Acer 27" Predator XB273UNV QHD IPS 170 Hz RGB
https://www.webhallen.com/se/product/330601-Acer-Predator-XB2...
https://www.inet.se/produkt/2218733/acer-27-predator-xb273unv...

Medlem
Skrivet av Larc:

Trodde vi skulle se demon souls remake och returnal under 300kr nu, börjar Sony köra en Nintendo och vägrar sänka priset på sina storspel?

Lite extremt att börja jämföra med Nintendo som aldrig sänker sina priser. Demon's souls är på 38% rea och Returnal på 25% vilket inte är så dumt. Men jag kan hålla med om att priset på dessa två borde vara lägre nu.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Om nån är intresserad av skärm är denna på rea nu Acer 27" Predator XB273UNV QHD IPS 170 Hz RGB
https://www.webhallen.com/se/product/330601-Acer-Predator-XB2...
https://www.inet.se/produkt/2218733/acer-27-predator-xb273unv...

Har du koll på hur bra den funkar med Xbox Series X? Känner att det kanske är dags att pimpa upp kontoret lite.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Har du koll på hur bra den funkar med Xbox Series X? Känner att det kanske är dags att pimpa upp kontoret lite.

Inte den blekaste, men såg en annan skärm som hade skrivit ut lite info om konsoler'
https://www.webhallen.com/se/product/338465-ASUS-VG27AQ1A-27-...

Full HD(1920 X 1080)@120Hz & 1440P (2560 x 1440)@60Hz output på PS5;
Full HD &1440P(2560 x 1440)@120Hz VRR output på Xbox Series X/S

Medlem

Ska ha en billig SSD till en av barnens datorer, nån som sett nått vettigare än denna?

https://www.webhallen.com/se/product/312031-WD-Blue-SN550-NVM...

Medlem

Priserna på spel som jag hittat än så länge har varit ganska avtändande. Så pass att jag hellre väntar till dess att det släpps via Playstation Plus, PS Now, GamePass eller i fyndhögen för 99 kr hos valfri svensk ÅF.

Netonnet är väl de som har mest rea för närvarande. Samtidigt är ju BF inte förrän nästa vecka, så kanske blir det bättre släpp då. Skulle inte tro det däremot - alla försöker ju tjuva starttid och säljer förmodligen slut det mesta som finns på hyllorna innan BF.

Spel på rea:

Ratchet & Clank: Rift Apart (PS5) (Netonnet) 499 kr

Ratchet & Clank (PS4) (Netonnet) 49 kr

Spider-man Miles Morales (PS4/PS5) (Elgiganten) 249 kr

Sackboy: A big adventure (PS4/PS5) (Elgiganten) 299 kr

Playstation plus 12 månader (Inet) 386kr

Gran Turismo: Sport (PS4) (Netonnet) 49 kr

Horizon: Zero Dawn Complete Edition (PS4) (Netonnet) 49 kr

The Last of Us: Part 2 (PS4) (Netonnet) 99 kr

Demon s Souls (PS5) (Elgiganten) 449 kr

Medlem

Resident Evil Village för PS4/PS5 ska jag nog slå till på, finns för 317:- i ps store:
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0102-PPSA01557_...

Skriv svar