Glädjeprognos! Elden Ring väntas sälja 4 miljoner ex de första 5 veckorna

Robot
Glädjeprognos! Elden Ring väntas sälja 4 miljoner ex de första 5 veckorna

Bandai Namco konkretiserar sina förväntningar.

#bandai-namco, #elden-ring, #fromsoftware

Jag har provat de tidigare spelen och misslyckats varje gång. Ser framemot att misslyckas igen; ingen slår en på tasken som From Software!

signatur
Medlem

Jag ska sälla mig till de där fyra miljonerna i alla fall.

Medlem

Jag vet inte om det ger någon glädje huruvida spelet säljer i 1 exemplar eller 300 miljoner.
Det viktiga är att det är ett bra spel för mig som spelare.
Glädjeprognos? Nej.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jag vet inte om det ger någon glädje huruvida spelet säljer i 1 exemplar eller 300 miljoner.
Det viktiga är att det är ett bra spel för mig som spelare.
Glädjeprognos? Nej.

Om det säljer 1 ex kommer vi sannolikt aldrig få se ytterligare ett spel från From Software så därför är det viktigt, om man nu vill ha fler spel från utvecklaren alltså.

Inaktiv

Garvar om de bara säljer 2miljoner

Medlem

Det har ju börjat minst sagt bra för From Software. Lyckosamma gameplays och hyllningar. Rena motsatsen till många andra spelsläpp på sistone (GTA Trilogy ex).

signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Jag är så jäkla redo.

Medlem

Hade Avanza haft aktier tillgängliga i Namco Bandai Holdings hade jag köpt direkt

Medlem

Är det minst lika bra som alla mina andra älskade soulsborne så köper jag fem.

Medlem

Köper på pc så att det fortfarande går att spela om 10 år.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Hade Avanza haft aktier tillgängliga i Namco Bandai Holdings hade jag köpt direkt

Finns på Nordnet.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skrivet av B-itta:

Hoppas du inte menar det. Om du lyckas identifiera en ljus framtid för en specifik aktie så kommer andra personer gjort samma och priset reflekterar det. Du har inte bättre information än stora investeringsbolag. Bra ekonomiska resultat behöver inte leda till ökad värdering om marknaden redan trodde resultaten skulle bli så.

eld
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Hoppas du inte menar det. Om du lyckas identifiera en ljus framtid för en specifik aktie så kommer andra personer gjort samma och priset reflekterar det. Du har inte bättre information än stora investeringsbolag. Bra ekonomiska resultat behöver inte leda till ökad värdering om marknaden redan trodde resultaten skulle bli så.

Tekniskt sett så hade hen gjort ett toppen-köp!

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Ja i teorin ska det vara så men praktiken fungerar det inte alltid så. Stora investeringsbolag har massa regler och mandat att förhålla sig till. Det räcker oftast inte med att dom hittar ett bolag som ser köpvärt ut. Har varit i finansbranschen i många år.
Man skulle som privat person kunna spekulera i att Sony eller Microsoft köper Bandai Namco eller ännu bättre att det blir budstrid. Då kommer kursen att gå upp.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Ja i teorin ska det vara så men praktiken fungerar det inte alltid så. Stora investeringsbolag har massa regler och mandat att förhålla sig till. Det räcker oftast inte med att dom hittar ett bolag som ser köpvärt ut. Har varit i finansbranschen i många år.
Man skulle som privat person kunna spekulera i att Sony eller Microsoft köper Bandai Namco eller ännu bättre att det blir budstrid. Då kommer kursen att gå upp.

Men det är ju en helt annan sak, att värdera aktien på en gissning att nån stor drake som Sony ska köpa Namco.

Johans inlägg handlade om allmänt tillgänglig information. Att om vissa försäljningsprognoser är öppet redovisade, då blir de per automatik inbakade i aktiens pris senast dagen efter att infon har släppts. Det här är abc-kunskap inom finans.

Summa sumarum, spelar ingen roll att Elden ring kommer bli Namcos bäst säljande From-spel. Infon är redan ute och är därmed inbakad i aktiepriset. Det finns ingen extra potential för kursökning.

signatur

Memento Mori

Medlem

Elgiganten säljer just nu Launch Edition för 599. De brukar leverera i tid till realese. Ett tips.

1
Skriv svar