Läsarnas årets spel 2021 - dags att rösta!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ok, du vill inte förstå. Du skrev själv att du spelat ett spel på listan, därav min fråga, that’s it! Detta är ett forum, man får fråga vettu. Min fråga är glasklar, det är ingen kritik mot dig. Min fråga handlade om kandidaterna såklart, för att vara övertydlig.

Uppenbarligen är det något du inte förstår.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Uppenbarligen är det något du inte förstår.

Nej, så är det inte. Släpp det istället. Återigen, god jul.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nej, så är det inte. Släpp det istället. Återigen, god jul.

Du framstår som att du inte förstår, ska jag behöva bygga en bro så du kan komma över det?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Du framstår som att du inte förstår, ska jag behöva bygga en bro så du kan komma över det?

Läs våran konversation så ser du glasklart vad jag frågade, är det för svårt så får du be någon läsa det för dig, nu släpper vi detta.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Läs våran konversation så ser du glasklart vad jag frågade, är det för svårt så får du be någon läsa det för dig, nu släpper vi detta.

Ja, och det är därför det är uppenbart att det är du som inte förstår i detta sammanhang.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ja, och det är därför det är uppenbart att det är du som inte förstår i detta sammanhang.

Snark.. God Jul återigen, ska du önska det till mig också? Om inte så önskar jag att du får en fin jul och ett gott nytt år!

Medlem

Har knappt spelat några av spelen på listan förrutom RE Village och det är definitivt inte GOTY för mig. Hade antagligen valt Monster Hunter Rise om det var till PC men nu fick det bli New World för det har jag iaf plöjt snart 400h i sedan release och har potential.

Medlem
Skrivet av robbis:

Har knappt spelat några av spelen på listan förrutom RE Village och det är definitivt inte GOTY för mig. Hade antagligen valt Monster Hunter Rise om det var till PC men nu fick det bli New World för det har jag iaf plöjt snart 400h i sedan release och har potential.

MH Rise är fantastiskt.

Medlem

Age of Empires 4, lätt.

Medlem

Konstigt år.

Av alternativen har jag bara spelat BF 2042 och The Ascent, och inget av dem är vad jag skulle välja som "årets spel".

Medlem

Saknar Deathloop

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Konstigt år.

Av alternativen har jag bara spelat BF 2042 och The Ascent, och inget av dem är vad jag skulle välja som "årets spel".

Om du inte nominerade nått eget så får det väll bli att inte rösta alls eller välja nått av dessa 2 spel
-------------

Vissa verkar ha nån form av "krav" vad årets spel kan vara. Det enkla vore väl bara att rösta på just det spelet som släppts i år som var roligast. Även fast man haft roligare med ett äldre spel och spelat det mest så förtar det ju inte att nått spel från i år måste ju anses som året spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kan inte minnas ett sämre spel år. Röstade på Forza Horizon och då gillar jag inte vanligtvis inte bilspel, men det var kul i utslaget på 15 timmar. Har inte spelat något annat i listan och planerar inte att göra det heller. Det här var ett år att beta av äldre spel.

EDIT: Fast GTFO ser rätt ballt ut dock Calle, annars meh.

Medlem
Skrivet av lasselason:

MH Rise är fantastiskt.

Japp det blir ett köp direkt till PC när det släpps, jag äger iofs en switch men spelar sällan på den!

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Ja, det borde gjorts. Men det var väl bara dlc:et som kom i år?

Angående Streets of Rage 4, ja du har ju helt rätt, jag var av nån anledning tvärsäker på att det kom upp nyligen.

Medlem

Jag inser när jag läser vilka spel som finns i listan att jag inte har spelat ett enda av dom. Vad har jag gjort i år??

Medlem
Skrivet av culliford:

Angående Streets of Rage 4, ja du har ju helt rätt, jag var av nån anledning tvärsäker på att det kom upp nyligen.

Grymt bra spel hursomhelst

Medlem

6. Happy Game
5. The Great Ace Attorney Chronicles
4. Sherlock Holmes Chapter One
3. The Forgotten City
2. It Takes Two
1. Psychonauts 2

Medlem
Skrivet av robbis:

Japp det blir ett köp direkt till PC när det släpps, jag äger iofs en switch men spelar sällan på den!

Gör det, det ser skitbra ut på Switch men om du inte spelar på den så är det ju PC som gäller när det nu släpps.

Inaktiv

Hell Let Loose utan tvekan.

GTFO nummer två.

Medlem

Jag märker att jag fortfarande plöjer igenom min backlog när jag har ej lirat/äger något utav dessa som listas.

Medlem

Var väl ett dåligt spel år för mig antar jag.
Var ingen som jag ville kryssa i.

Medlem

It Takes Two vinner definitivt för mig.
Sen har jag haft väldigt roligt i Teardown men det släpptes tydligen förra året.

Medlem

Archvale, finns dock inte på listan.

Ambassadör
Xbox

Efter att ha avslutat kampanjen igår så är det tveklöst Halo Infinite. Jädrans bra, bästa Halo hittills dessutom.


signatur

Jump in.

Medlem

Min topp 3:
It Takes Two
Road 96
Hitman 3

Medlem
Skrivet av nyskapande:

Jag inser när jag läser vilka spel som finns i listan att jag inte har spelat ett enda av dom. Vad har jag gjort i år??

Hahaha, känner igen mig 😂
Nåja, jag lirade Skyrim och Fallout 3 igen…

Medlem

Detta år har jag varit rätt usel på att köra nya titlar , men av de jag kört (och som återfinns på listan) är även samma som jag nominerade. Hell let loose hamnar på toppen, kunde varit Returnal men det är något med det spelet som gör så jag förlorar suget, svårt att sätta fingret på det.

Medlem

Jag ser inte något i listan som jag skulle slösa tid på så RimWorld och Crusader Kings vinner i år igen.

Medlem

För mig är It Takes Two GOTY 2021. Det är sällan man snubblar över spel som vem som helst kan lära sig på första försöket. Jag har prövat den devisen med min medspelare och det fungerade alldeles utmärkt.

Sedan är det ju lite som i fjol när Alyx vann: säkert ett jättebra spel, men vi som saknar VR har ingen aning. Samma är det i år med It Takes Two - de som inte har möjlighet att spela co-op har sannolikt inte testat. Bland de som testat verkar de flesta vara väldigt positiva.

Jag spelar aldrig co-op. It Takes Two var dock så pass låg tröskel att lära sig att jag framöver kanske kan göra det med min nya spelpartner. Vad är inte det värt? Mer än GOTY skulle jag säga. Så ibland är det inte enbart grafik, story eller ens gameplay som vägs in i röstandet. Ibland skapas någonting nytt och oväntat av ett spel.

Avslutningsvis vill jag även passa på att säga att jag hoppas Kena får en högre placering än på redaktionens lista. Det var årets genombrott för mig och en av de mest positiva överraskningarna i vad historieböckerna kommer beskriva som ett ganska mediokert spelår.

Halo Infinite kom för sent, så det kan jag inte ens värdera för jag har inte hunnit pröva det ännu. Men av det jag sett är det inget nytt under solen.

Skriv svar