Rykte: Bully 2 skrotades 2009

Robot
Rykte: Bully 2 skrotades 2009

Det hävdar f.d. Rockstar-anställda.

#bully, #bully-2


Medlem

2006.. kultklassiker.
Okej.... 😬

Medlem

Ett av Rockstars mysigaste spel.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Håkan:

2006.. kultklassiker.
Okej.... 😬

Har man inte referensramar längre än så, så kanske ok?!

Medlem

Synd, kanske inte den stora "spelplan" Rockstar vill ha, men åh vad gärna man hade sett en uppföljare, eller en uppdaterad version av originalet (inte bara grafisk remaster då alltså, det har ju inte gått så bra för dem, utan en remake/reimagine)...

Skrivet av Håkan:

2006.. kultklassiker.
Okej.... 😬

Vad har ålder med kult att göra?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv

Köpte ett stort Wii-paket med spel, Bully står på hyllan. Har ingen aning om vad spelet handlar om, men det har höga betyg så får ta tag i det

Backloggens befriare
Skrivet av CarniFlex:

Har man inte referensramar längre än så, så kanske ok?!

Ja, för det är så ball att snacka ner folk för att de inte är lika gamla som andra...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Vad har ålder med kult att göra?

När blir en sak kultklassiker? Det kan ju inte bli en klassiker när det fortfarande är aktuellt. T.ex. skulle jag inte påstå att GTA V är en kultklassiker, fast det väl börjar närma sig 10 år, men det är ju fortfarande ett aktivt spel.
Så den måste ha två saker, att det varit ett par år sedan saken var aktuell samtidigt som det finns många människor som minns tillbaka eller spelar för gamla tiders skull.

Skrivet av keffkebab:

Ja, för det är så ball att snacka ner folk för att de inte är lika gamla som andra...

Nu svarar jag istället för han, men jag tror Fredrik som skrivit artikeln, är lika gammal eller äldre än vad jag är. Det handlar inte om Fredriks ålder överhuvudtaget.
Det jag syftade på var att 2006 känns som i förrgår, när jag tänker kultklassiker är det 80-90-talet.

Skribent
Skrivet av anon_331474:

Köpte ett stort Wii-paket med spel, Bully står på hyllan. Har ingen aning om vad spelet handlar om, men det har höga betyg så får ta tag i det

Wii-versionen är en riktigt bra och är den version jag själv spelat igenom. Även motionkontrollerna funkar bra i spelet och rätt logiska, speciellt för mini-spelen som ska representera lektioner i spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Håkan:

När blir en sak kultklassiker? Det kan ju inte bli en klassiker när det fortfarande är aktuellt. T.ex. skulle jag inte påstå att GTA V är en kultklassiker, fast det väl börjar närma sig 10 år, men det är ju fortfarande ett aktivt spel.
Så den måste ha två saker, att det varit ett par år sedan saken var aktuell samtidigt som det finns många människor som minns tillbaka eller spelar för gamla tiders skull.

Nu svarar jag istället för han, men jag tror Fredrik som skrivit artikeln, är lika gammal eller äldre än vad jag är. Det handlar inte om Fredriks ålder överhuvudtaget.
Det jag syftade på var att 2006 känns som i förrgår, när jag tänker kultklassiker är det 80-90-talet.

Det måste vara en marginell kulturyttring som är historiskt passé men ändock välkänd.
Det behöver inte vara +20 år gammalt för att vara passé.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Backloggens befriare
Skrivet av Håkan:

Nu svarar jag istället för han, men jag tror Fredrik som skrivit artikeln, är lika gammal eller äldre än vad jag är. Det handlar inte om Fredriks ålder överhuvudtaget.
Det jag syftade på var att 2006 känns som i förrgår, när jag tänker kultklassiker är det 80-90-talet.

Ja, och därför skrev jag inte specifikt om Fredrik. För mig är kultklassiker också äldre, men bara för att min referensram är att det är från 80-talet eller äldre, behöver jag ju inte vara nedlåtande mot andra, för att de är yngre och därmed har andra referensramar. Vilket jag tyckte att inlögget jqg svarade på gjorde.

Och om man är t.ex. 22 år nu, är det väl inte speciellt att ett spel, med en ganska stor kult och ihärdig följarskara, från 2006 kan ses som kultklassiker? Det är trots allt snart 16 år gammalt

Och med det sagt, gott nytt år på dig.


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar