Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Den remastrade GTA-trilogin har troligen sålts i runt 10 miljoner exemplar

Robot
Den remastrade GTA-trilogin har troligen sålts i runt 10 miljoner exemplar

Trots skäll från alla håll och kanter.

#Grand-theft-auto, #Gta, #Rockstar, #Take-two


Redaktör

Det säger nåt om vad varumärket GTA är värt. Vilket gör det ännu konstigare att Rockstar släpper igenom spel av så låg kvalitet - Cyberpunk visade att ingen utvecklare kommer undan med slarv, hur älskad den än är. Fast det är väl väldigt många yngre som halkade in på serien genom GTA V som är nyfikna på tidigare delar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fast det är väl väldigt många yngre som halkade in på serien genom GTA V som är nyfikna på tidigare delar.

Jag tror det är många fler äldre som köpt spelet än yngre som är nyfikna. Remasters och remakes är ju i princip gjorda för oss med lite fler år i ryggsäcken...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Undrar hur många av dessa som var pre-orders, eller köpta utan kunskap om kvalitén på trilogin. Såg fram emot detta enormt, men varningsklockorna var för många. Glad att jag inte naivt förbeställde med rosaskimrande nostalgiskygglappar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det säger nåt om vad varumärket GTA är värt. Vilket gör det ännu konstigare att Rockstar släpper igenom spel av så låg kvalitet - Cyberpunk visade att ingen utvecklare kommer undan med slarv, hur älskad den än är. Fast det är väl väldigt många yngre som halkade in på serien genom GTA V som är nyfikna på tidigare delar.

Ju mer varumärket är värt, desto lättare är det att klämma ut en produkt med absolut lägsta kvalitet gjort på minimum budget, det kommer ju sälja i vilket fall som helst så varför inte spara lite extra pengar. Rockstar och T2 är så pass stora, mycket större än CDPR, att dom skiter fullständigt i PR, spelen säljs fortfarande och gamers är lättblåsta guldfiskar som alltid.

Medlem

Det är lätt att glömma av att vi som hänger på diverse spelforum är en minoritet bland folk som köper spel. Dom flesta som köpte remastern har säkert ingen aning om vilket dåligt skick spelet släpptes i. Många av mina polare t.ex. har ingen koll på spel som släpps utan får sina spelnyheter från Playstation store.

Redaktör
Skrivet av Ziljun:

Ju mer varumärket är värt, desto lättare är det att klämma ut en produkt med absolut lägsta kvalitet gjort på minimum budget, det kommer ju sälja i vilket fall som helst så varför inte spara lite extra pengar. Rockstar och T2 är så pass stora, mycket större än CDPR, att dom skiter fullständigt i PR, spelen säljs fortfarande och gamers är lättblåsta guldfiskar som alltid.

Ja, givetvis. Men varför ta risken att solka sitt eget rykte? De kunde ju säkerställa att man inte släpper skräp bara, de har ju liksom råd. Slarvar man för mycket så biter det en i baken till slut, se på Dice. Känns korkat att ens riskera det när det inte behövs.


signatur
Inaktiv
Skrivet av duchovny:

Det är lätt att glömma av att vi som hänger på diverse spelforum är en minoritet bland folk som köper spel. Dom flesta som köpte remastern har säkert ingen aning om vilket dåligt skick spelet släpptes i. Många av mina polare t.ex. har ingen koll på spel som släpps utan får sina spelnyheter från Playstation store.

Helt klart. Detta är både på gott och ont.
Det som är bra med att inte hänga på spelforum är ju att man kan bilda sig en egen uppfattning.
Många som har tänkt köpa trilogin har undvikit pga att de fått veta att många andra inte gillade den men bland alla dessa som inte gillade trilogin så finns det många som gillade den med.
Men det är tyvärr lätt att påverkas av den stora skaran.

Själv har jag varit någonstans mitt i.
Jag har sett problemen med trilogin och även följt hur mycket bättre den verkar ha blivit efter uppdateringarna.
Det har varit jobbigt när någon skrivit till mig att de inte förstår varför jag ser fram emot att få hem den men samtidigt så har jag fått styrka när jag läser de som faktiskt gillar att spela den här trilogin.

Vi alla är olika och jag accepterar att många är missnöjda men samtidigt så ska man ge det en chans om man vill spela det för det är synd att påverkas av andra.

Inaktiv

Många som köpt det grisen i säcken får man anta.

Gen
Medlem

Känns som att folk står ut med vad som helst eller accepterar väldigt låg standard.

Medlem

Jag tycker att det funkar bra. Har dock bara kört San Andreas för den är på game pass.

1
Skriv svar