Chrono Cross-remastern har utannonserats och kommer i år

Robot
Chrono Cross-remastern har utannonserats och kommer i år

Släpps dessutom till många format.

#Chrono-cross, #Square-enix


Tor
Medlem

Älskar Chrono Trigger men har aldrig tagit mig an Chrono Cross så det känns som ett ypperligt tillfälle nu när det kommer till switch

Medlem

Älskade verkligen Chrono Cross men frågan är ju om man bara ska lämna det som ett gott minne eller om man ska ge sig på en halvdan uppfräschning av spelet. Svårt.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Älskade verkligen Chrono Cross men frågan är ju om man bara ska lämna det som ett gott minne eller om man ska ge sig på en halvdan uppfräschning av spelet. Svårt.

Känner samma sak. Alltför många gånger har jag kastat mig in i remakes av spel som jag älskar bara för att sedan få minnet av spelet totalförstört.

Medlem

Lite trist att det verkar vara såpass lite av en remaster när det ändå handlar om ett av mina absoluta favoritspel, men kommer troligtvis att vilja återuppleva detta ändå. Remastered OST låter inte helt fel!

RmK
Medlem

All aboard the hype train! Har letat efter Chrono Cross ett tag nu för att spela utan emulator men jag har inte lyckats så bra så detta är kanon nyheter för min del.

Testpilot

Riktigt kul ser även fram emot Radical Dreamers då det släpps för första gången i översatt form.

Medlem

Rätt galet ändå att det är första gången spelet kommer till Europa nu. Ser mycket fram emot!

Medlem

Ska bli roligt att testa!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Bara spelat igenom Chrono Trigger så detta ska bli intressant!

Medlem

Chrono Cross är en lite bortglömd pärla. Ett annorlunda rpg med roliga strider, en på den tiden underbar grafik och ett fantastiskt soundtrack. Ett givet köp.

Medlem

Meh, ser inte ut som de ger något mer än vad man redan kan göra idag med emulator å bara slänga på lite upscaling. Nog för att Cross inte är sådär jättesuperduperbra spelmekaniskt (jämfört med Trigger), men god damn den musiken är som manna <3. Och eitherway så förtjänar det en riktig remake snarare än låta all grafik gå en tur genom ai-upskalning and call it a day.

Medlem

Har viljat spela sen typ 2000 så det blir nog ett köp. Hoppas bara det håller fortfarande. Låter kanske konstigt men hoppas lite på en version till Ios. Perfekt att spela på resande fot eller så får jag skaffa en Switch lite.

Medlem

Trevligt att det äntligen släpps i Europa, det tog bara 22,5 år. Att det även fortfarande har världens bästa spelmusik är ett stort plus det med.

Medlem

Älskar verkligen musiken men har aldrig spelat. Nu kanske det är dags snart. Men vill ju gärna spela Trigger först. Finns en remaster av den redan eller? Är steamversionen värd att spela? Har hört att det är en halvnice mobilport.

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Älskar verkligen musiken men har aldrig spelat. Nu kanske det är dags snart. Men vill ju gärna spela Trigger först. Finns en remaster av den redan eller? Är steamversionen värd att spela? Har hört att det är en halvnice mobilport.

Det finns ingen direkt remaster av CT. Steam-versionen är ju en mobilport, ja, som i sin tur är Nintendo DS-porten.

De har ju lagat Steam-versionen rätt väl, har inte spelat igenom den själv dock men tror faktiskt den ska vara bra nu. Så helt klart värt att sätterna tänderna i, och det bästa sättet att spela spelet åtminstone idag

Medlem
Skrivet av h0nden:

Det finns ingen direkt remaster av CT. Steam-versionen är ju en mobilport, ja, som i sin tur är Nintendo DS-porten.

De har ju lagat Steam-versionen rätt väl, har inte spelat igenom den själv dock men tror faktiskt den ska vara bra nu. Så helt klart värt att sätterna tänderna i, och det bästa sättet att spela spelet åtminstone idag

Ok! Tack för svar

Medlem

blir ett givet köp

Medlem

Om någon vill ha 20% rabatt på spelet till PC (Greenmangaming), skicka PM. Fick fem stycken rabattkoder igår.

1
Skriv svar