Sifu verkar få svårighetsgrader trots allt

Robot
Sifu verkar få svårighetsgrader trots allt

Och andra alternativ för att förbättra tillgängligheten.

#Sifu, #Sloclap

Medlem

Det är inte det att spelet är för svårt utan att attacker inte telegraferas på ett snyggt sätt med både ljud och effekter. Om man jämför med Dark Souls så är alla attacker synliga och telegraferas till spelaren på ett bra sätt. Tycker inte det görs lika bra i Sifu.

Istället för att göra det "lättare" gör spelet långsammare. Gör så att man kan fokusera på en fiende i taget och inte bli gäng påhoppad av 3-5 stycker fiender som attackerar samtidigt. Gör attacker långsammare med bättre telegrafering och ett större fönster för att blockera och deflecta attacker.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

Nu vet jag förstås inte hur de har tänkt att implementera svårighetsgrader. Men allt spelet skulle behöva är att tillåta ett par extra frames för parry. Parryfönstret är aningens för tufft.

Det blir dock svåra att göra något åt spelets största problem: Det är för enformigt!!!

Medlem

Jag tycker nog att det ska vara lite svårt. Gillar inte hur majoriteten av spel idag håller en i handen och gör allt för att man ska lyckas. Jag förstår självklart att det inte passar alla att spela Sifu, att alla inte tycker det är roligt att försöka 30 gånger med samma sekvens bara för att ta sig vidare.
Kanske har att göra med att jag är uppvuxen under 80-90 tal och då var det inte en självklarhet att man klarade ett spel.

Medlem

Spelet var kick-ass, literärt, så pass mycket att jag var tvungen att sluta spela det, trots att jag verkligen gillade det.

Blev lite väl svårt för mig och har ej tålamodet...

Medlem

Haha hade dom bara förklarat dodgen ordentligt så hade nog många inte tyckt det va lika svårt

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Haha hade dom bara förklarat dodgen ordentligt så hade nog många inte tyckt det va lika svårt

https://youtu.be/gDKfv1moX2o

Dude, när jag insåg hur det här funkade och att det var ett krav på alla bossar efter första så kom jag till sista bossen på en run.

1
Skriv svar