Sifu verkar få svårighetsgrader trots allt
Det är inte det att spelet är för svårt utan att attacker inte telegraferas på ett snyggt sätt med både ljud och effekter. Om man jämför med Dark Souls så är alla attacker synliga och telegraferas till spelaren på ett bra sätt. Tycker inte det görs lika bra i Sifu.
Istället för att göra det "lättare" gör spelet långsammare. Gör så att man kan fokusera på en fiende i taget och inte bli gäng påhoppad av 3-5 stycker fiender som attackerar samtidigt. Gör attacker långsammare med bättre telegrafering och ett större fönster för att blockera och deflecta attacker.
Den som vet vet.
Jag tycker nog att det ska vara lite svårt. Gillar inte hur majoriteten av spel idag håller en i handen och gör allt för att man ska lyckas. Jag förstår självklart att det inte passar alla att spela Sifu, att alla inte tycker det är roligt att försöka 30 gånger med samma sekvens bara för att ta sig vidare.
Kanske har att göra med att jag är uppvuxen under 80-90 tal och då var det inte en självklarhet att man klarade ett spel.
Haha hade dom bara förklarat dodgen ordentligt så hade nog många inte tyckt det va lika svårt
Dude, när jag insåg hur det här funkade och att det var ett krav på alla bossar efter första så kom jag till sista bossen på en run.