Snabbkollen - Jag spelar Elden Ring på...

Medlem
Skrivet av Steve from Yellowstone:

Spelar alltid på PC, och vissa spel med Playstation-kontrollern. Däremot DualShock 4 (PS4) för mig.
DualShock 4 fungerar ju natively i Windows, jag kopplar bara in den med USB-kabeln och inget mer, ingen speciell mjukvara behövs.
Jag vill gärna byta min slitna DualShock 4 till en PS5-kontroller.
Har däremot läst att PS5-kontrollern inte fungerar lika bra i Windows (än så länge).

Hur fungerar det för dig att köra med PS5-kontrollern i Windows? Använder du DS4Windows? Upplever du några utmaningar? Något som inte fungerar med PS5-kontrollern i nuläget?

Jag har kört mycket med Dualsense till PC och det fungerar minst lika bra som DS4. Många nyare spel stödjer den natively och till de äldre som inte gör det kör man enkelt genom Steam eller DS4Windows.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Skrivet av Mogres:

Jag har kört mycket med Dualsense till PC och det fungerar minst lika bra som DS4. Många nyare spel stödjer den natively och till de äldre som inte gör det kör man enkelt genom Steam eller DS4Windows.

Ska börja med att säga: Förlåt mods om denna diskussionen är off-topic, men den känns ändå relevant för (vissa) personer som spelar på PC.

Kör du med DualSense trådad, eller via Bluetooth? Om Bluetooth, använder du någon särskild dongel? Hur är det med Rumble och LED? Med DS4 fungerar Rumble och LED i Windows med USB-kabel, utan problem natively.

Medlem
Skrivet av Steve from Yellowstone:

Spelar alltid på PC, och vissa spel med Playstation-kontrollern. Däremot DualShock 4 (PS4) för mig.
DualShock 4 fungerar ju natively i Windows, jag kopplar bara in den med USB-kabeln och inget mer, ingen speciell mjukvara behövs.
Jag vill gärna byta min slitna DualShock 4 till en PS5-kontroller.
Har däremot läst att PS5-kontrollern inte fungerar lika bra i Windows (än så länge).

Hur fungerar det för dig att köra med PS5-kontrollern i Windows? Använder du DS4Windows? Upplever du några utmaningar? Något som inte fungerar med PS5-kontrollern i nuläget?

Har inte ens behövt DS4Windows till PS5-kontrollen, det var plug n play direkt med steam så har absolut inget att klaga på.

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

From Software och PC har inte direkt varit smidiga historier. Blir till att spela i soffan på PS.

Skrivet av loerk:

Snackar i nattmössan.

https://www.fz.se/nyhet/289328-steam-koparnas-betyg-pa-elden-...

Jojo

Medlem

Vad har det här med deras tidigare historik att göra? Svaren och kommentarerna handlade inte om Elden ring utan deras tidigare spel.
Du kan väl i alla fall försöka läsa innan du försöker motbevisa någon på internet.

12
Skriv svar