Elden Ring-regissören Miyazaki känner skuld över spelare som krossas av hans spel

Robot
Elden Ring-regissören Miyazaki känner skuld över spelare som krossas av hans spel
Medlem

Dark Souls/Elden är inte bra för att det är svårt - men att det är svårt tvingar dig att engagera dig i allt som är bra.

Hade det varit enkelt att du bara sprungit förbi alla dom grejjerna och aldrig fattat vad som var bra.
Är det svårt måste du stanna och tänka, titta, lyssna.. Prata med karaktärer för att få nån info som kan hjälpa dig.. Osv osv osv.

signatur

subterranean homesick alien

Fattar inte hur folk har tålamod och tid för spel som dessa. Då skulle jag hinna ett spel per år ungefär..

Medlem

Tjusningen ligger just i utmaningen och utsattheten som ger en adrenalin-kick vid framgång som inga andra typer av spel kan uppnå. Det enda som känns totalt meningslöst är fällor/bakhåll som är totalt omöjliga att förutse, där kan jag inte riktigt se poängen. Har inte börjat spela Elden Ring än men oroas lite av att det verkar vara det enklaste souls-spelet hittils.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Dark Souls/Elden är inte bra för att det är svårt - men att det är svårt tvingar dig att engagera dig i allt som är bra.

Hade det varit enkelt att du bara sprungit förbi alla dom grejjerna och aldrig fattat vad som var bra.
Är det svårt måste du stanna och tänka, titta, lyssna.. Prata med karaktärer för att få nån info som kan hjälpa dig.. Osv osv osv.

Nu inge soulsfan men anser du vara fel ute där tycker inte man spenderar mindre tid i världen runtom i ett spel bara för att man kan sänka svårighetsgraden generellt sätt.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Tjusningen ligger just i utmaningen och utsattheten som ger en adrenalin-kick vid framgång som inga andra typer av spel kan uppnå. Det enda som känns totalt meningslöst är fällor/bakhåll som är totalt omöjliga att förutse, där kan jag inte riktigt se poängen. Har inte börjat spela Elden Ring än men oroas lite av att det verkar vara det enklaste souls-spelet hittils.

Det är inte alls enkelt. Ligger i linje med de övriga spelen. Min åsikt och erfarenhet iaf.

Det som är "enkelt" och skönt är att "bonfires" är mer generöst utplacerade plus att det finns checkpoints lite här och var.

Skulle snarare säga att vissa områden i Elden Ring är några av de jävligaste Hidetaka skapat.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Skulle snarare säga att vissa områden i Elden Ring är några av de jävligaste Hidetaka skapat.

Det här gillar jag Har inte hunnit skaffa spelet än, men ser verkligen framemot detta.

Medlem

Har bara spelat Dark Souls 3 men upplevde aldrig att det var frustrerande svårt. Vissa bossar var riktigt svåra men det går om man har tålamod. Fick kolla taktik några få gånger på Youtube. Felet jag ofta gjorde vara att köra samma taktik hela tiden istället för att testa nya när man kör fast. Vanliga fiender kan man undvika om man vill tills man hittar nästa bonfire. Har köpt Elden Ring och ska börja köra ikväll.

Medlem

Ja, PC-spelarna verkar förkrossade över optimeringen. Så där har han lyckats.

Inaktiv
Skrivet av lars_kongo:

Nja vet inte riktigt, jag har klarat Demon souls, Darksouls 1-3 och Bloodborne men Elden Ring blev för mycket för mig. kan väl alltid bli någon tröst för dig haha

Medlem

Ni som börjar spela nu och tycker början är tråkigt. På grund av att ni redan sett det mesta i början. Håll ut! Världen är roligt stor och den är extra dark soules på många sätt med Bloodbrone krydda på det! Någon på Youtube tyckte att den närmaste borgen är lika stor som hela första banan i Demons soules. Jag tycker att den är så stor att jag har svårt att ens hitta bossen. Underbart spel när jag inte spelar så tittar jag på när andra spelar på Youtube.

Medlem

Alla som fuskat i Demon's Souls kan ju bekräfta att om spelet blir lätt så känns spelet poänglöst att spela.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Nu inge soulsfan men anser du vara fel ute där tycker inte man spenderar mindre tid i världen runtom i ett spel bara för att man kan sänka svårighetsgraden generellt sätt.

Du kan väl spendera vilken mängd tid du vill i vilket spel du vill
Rent tekniskt så är du ju 'i världen' från att du startar spelet ill du stänger av.
Grejjen är att man sällan direkt blir det mentalt.. Inte alls lika djupt iaf som typ i Dark Souls eller att Spela Witcher 2 på svårare. (Jag började läsa böcker i bokhyllor för att få inside shit vilka svagheter det här monstret hade, hade monstret varit relativt lätt att döda så hade jag aldrig gjort den interaktionen)

Vad jag tryckte på var att det tvingar en att -engagera- med världen...
Den tydliga vägen du gick har en boss som äger en varje gång... Shit..

"Vad sa den där karaktären tidigare om att det fanns någon annan del av världebn som ska kunna öppnas? Vad är det för ställe?"
"På vilket annat sätt skulle jag kunna konfigga min build för att kanske få bättre resultat?"
"Det här är ett eldit område -kanske kan bli lättare om jag typ fixar en vattenspell?"

Nu engagerar jag mig i världen, lyssnar och kollar... För att jag kan inte bara springa runt och va top boss och inte direkt behöva bry mig - i vad som förvisso kan vara jättemånga timmar...

Låter som rätt dåligt investerad tid isåfall, dock

signatur

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Har inte börjat spela Elden Ring än men oroas lite av att det verkar vara det enklaste souls-spelet hittils.

Kan ju säga att det inte är för lätt.
Du måste lära dig spelet.

Nu kan jag Darksouls 1 utantill och då är det skitlätt.
Elden Ring kan jag inte, så då är det svårt.

signatur

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Fattar inte hur folk har tålamod och tid för spel som dessa. Då skulle jag hinna ett spel per år ungefär..

Fullt förståeligt. Spel som dessa blir roligare om man har skaffat sig lite erfarenhet ifrån tidigare spel, då kan man känna av rätt så snabbt hur man kan besegra en boss, man känner att man kan ta steg för steg efter varje gång man dör, och till slut blir bossen enkel och man känner sig hur grym som helst, och sen går man vidare till nästa äventyr. Det som också är bra med dessa spel är att du kan anpassa din karaktär och spelstil efter hur du vill spela, det behöver inte alltid vara intensivt. Sen så är dessa spelen anpassade för att just spela emellan andra spel eftersom bossarna kan ta tid att klara av, så speltiden förlängs avsevärt, om man nu gillar det. Det blir som ett långt äventyr.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Du kan väl spendera vilken mängd tid du vill i vilket spel du vill

Vad jag tryckte på var att det tvingar en att -engagera- med världen...
Den tydliga vägen du gick har en boss som äger en varje gång... Shit..

"Vad sa den där karaktären tidigare om att det fanns någon annan del av världebn som ska kunna öppnas? Vad är det för ställe?"
"På vilket annat sätt skulle jag kunna konfigga min build för att kanske få bättre resultat?"
"Det här är ett eldit område -kanske kan bli lättare om jag typ fixar en vattenspell?"

Nu engagerar jag mig i världen, lyssnar och kollar... För att jag kan inte bara springa runt och va top boss och inte direkt behöva bry mig - i vad som förvisso kan vara jättemånga timmar...

Låter som rätt dåligt investerad tid isåfall, dock

Lite jävla tuggmotstånd ger ju lite dynamik... KARAKTÄR!

Ist för att sitta och bli sondmatad med generiskt dravvel som på sin höjd kommer få en att känna sig som en tuffing en stund...

Nä om jag vill sitta och må halvtrött helt okej bara så tycker jag knark ger en bättre och mer konsekvent positiv uppvelse... Och lika givande i slutändan.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Kan ju säga att det inte är för lätt.
Du måste lära dig spelet.

Nu kan jag Darksouls 1 utantill och då är det skitlätt.
Elden Ring kan jag inte, så då är det svårt.

Jo lite så är det, men reagerade bl a på skillups recension där han sa att han spelat 50 timmar och inte dött på en enda boss. Läst på en del andra ställen också om folk som tycker det är för enkelt eftersom det är så likt dark souls i boss-mekanikerna. Nåja, får bilda mig en egen uppfattning när jag tar tag i det efter forbidden west.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Är du säker på att du inte ville svara @Captain_Dracula ?
Det var han som tog upp hur lång tid det skulle ta att spela.. Du sa ifs motsatsen.
Min uppfattning är att folk verkar ta ungefär lika mycket tid på sig att spela igenom Elden Ring som nya Horizon eller The Witcher 3.

signatur

Medlem

50 timmar och inte dött på en enda boss låter som fake news. Han kan ju inte ha mött några mainbossar då isf.

Men visst, han kanske är lika skillad som distortion 2 eller LobosJR på Dark Souls.

Medlem

Skall vi ha en speciell SIMP rating-standard för From Software spel? Det här är löjligt men Elden Ring är inte ens i närheten vad Dark Souls 1 var och Sekiro är. Är spelet för svårt för dig och du inte gillar att utmana dig själv så finns det gott om spel därute som du gillar...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

50 timmar och inte dött på en enda boss låter som fake news. Han kan ju inte ha mött några mainbossar då isf.

Men visst, han kanske är lika skillad som distortion 2 eller LobosJR på Dark Souls.

Ja, det tror jag inte mycket på. Även de spelare du nämner brukar dö en del under sina första genomspelningar men de lär sig extremt snabbt.

Tycker nog Bloodborne var enklast bossmässigt (förutom chalice dungeons då). Sen Demon's Souls. Sen möjligtvis Elden Ring för jag har iaf inte blivit sådär less-arg att jag inte kunnat hålla tillbaka ett vrål.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Du behöver inte oroa dig, det är inte enkelt om du inte vill, dvs överlevlar. Vilket såklart är möjligt pga openworöd. Men det har gått i tidigare spel också om man farmat. En del bossar är lättare än många tidigare spel och en del är riktigt svåra.

Skribent
Skrivet av r4v3nl0rd:

Kanske ridit runt i första området i 50 h, runt, runt runt?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Om man vet allt om spelet, exakt vart man ska gå så kan man säkert låta bli att dö. Stöter på någon supersvår boss som är för hög level för en själv och inser att det inte går att klara så får man vända åt ett annat håll och pröva lyckan ditåt och återvända när man är bättre. Det roliga är att det inte är uppenbart och man måste pröva sig fram. Dö kommer man nog göra mer än en gång även om man klarat alla andra souls spel.

signatur

Medlem

Förvisso bara 20 timmar in i ER hittills. Men svårighetsgraden är lagom tycker jag.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vet inte om det är 'news' över huvuud taget?

Finns säkert nån som lyckats med det.

signatur

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Jag hörde nånstans att det skulle varit lättare än Souls, också.

Det är inte det..

Kanske lite eftersom du har fler alternativa vägar att gå om du kört fast, men själva fajterna känns helt i linje med tidigare.

signatur

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Alltså med 'springa igenom grejjerna' menar jag inte att det går snabbt att klara, utan att man inte direkt lägger märke till något eller interagerar med något på något djupare sätt. Utan man bara följer pilar med ljämn utmaningsnivå och det slutar med att du är Jedi Master Abraham Lincoln och du lyckades med att döda allt det onda.

signatur

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Tar ju en vecka eller två att spela igenom ett Souls spel. Jag skulle inte ens kalla mig speciellt bra på spel och börjar närma mig 40 så jag har inte reflexer kvar sedan man lirade Ninja Gaiden på NES.

Medlem

Har inget annat än kärlek och respekt för Miyazaki och Fromsoftware. Keep on doing the lords work ❤️❤️

12
Skriv svar