Steven Spielberg en "gudfader" för tv-serien Halo

Robot
Steven Spielberg en "gudfader" för tv-serien Halo

Premiär i slutet av månaden.

#halo


Netflix, HBO Max, Amazon Prime, Disney+, Apple TV+ och Paramount+. Tänk om det fanns Spotify, Apple Music, Sony Music, MTV Music, Amazon Music och Def Jam Music. Sex olika tjänster för att få lyssna på all musik. Men man ska väl inte kanske inte klaga nu när en bio biljett kostar 149 kr, det får man ju två månaders Disney+ för. Jaja.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Netflix, HBO Max, Amazon Prime, Disney+, Apple TV+ och Paramount+. Tänk om det fanns Spotify, Apple Music, Sony Music, MTV Music, Amazon Music och Def Jam Music. Sex olika tjänster för att få lyssna på all musik. Men man ska väl inte kanske inte klaga nu när en bio biljett kostar 149 kr, det får man ju två månaders Disney+ för. Jaja.

Det VÄRSTA av allt det här är att Viasat F1-Podd flyttar till Podme. Har inte missat ett enda avsnitt som släppts, men vägrar betala 79kr/mån för en podd-tjänst där det bara finns en podd jag vill lyssna på. I-lands problem men det är helt klart för många prenumerationstjänster just nu


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Geeks Gaming

Efter läst The fall of Reach så förstår jag mig på trailern mer och mer.

Medlem
Skrivet av Issue:

Det VÄRSTA av allt det här är att Viasat F1-Podd flyttar till Podme. Har inte missat ett enda avsnitt som släppts, men vägrar betala 79kr/mån för en podd-tjänst där det bara finns en podd jag vill lyssna på. I-lands problem men det är helt klart för många prenumerationstjänster just nu

Har också lyssnat på alla avsnitt de släppt och kommer heller inte betala närmare en hundring i månaden för något där de diskuterar samma sak de diskuterar innan träning/kval/race. Ganska tråkigt då det är en bra podd.

Skrivet av Issue:

Det VÄRSTA av allt det här är att Viasat F1-Podd flyttar till Podme. Har inte missat ett enda avsnitt som släppts, men vägrar betala 79kr/mån för en podd-tjänst där det bara finns en podd jag vill lyssna på. I-lands problem men det är helt klart för många prenumerationstjänster just nu

Ja precis, snart hamnar väl poddar också bakom nya prenumerationstjänster som inte har nått annat än just den podden. Netflix och HBO är de ända streamingtjänsterna som är värda att ha om man ser till volym och innehåll de andra har oftast bara en eller två mega titlar och sen inget mer.

Medlem

Haha vafan... Det här är ju bara ett sätt att försöka tejpa på Spielberg även fast han helt lämnat projektet?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Efter läst The fall of Reach så förstår jag mig på trailern mer och mer.

Illa om man måste läsa en bok för att begripa en trailer på en ny tv-serie


signatur

subterranean homesick alien

Geeks Gaming
Skrivet av Anton Q:

Illa om man måste läsa en bok för att begripa en trailer på en ny tv-serie

Handlar mer om att de varit en massa folk som skrek om att "detta är inte halo" då folk inte förstår att halo är mer än bara ett spel.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

då folk inte förstår att halo är mer än bara ett spel.

Jag tar moposition: Halo är bara ett spel... Eller ja.. Ett antal spel.


signatur

subterranean homesick alien

Geeks Gaming
Skrivet av Anton Q:

Jag tar moposition: Halo är bara ett spel... Eller ja.. Ett antal spel.

Och då kom boken före spelet.
Plus finns ganska många fler böcker än spel.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Och då kom boken före spelet.

Nä.


signatur

subterranean homesick alien

Geeks Gaming
Skrivet av Anton Q:

Halo: The Fall of Reach (Första boken)
Publication date October 30, 2001

Halo: Combat Evolved (Första spelet)
Release November 15, 2001

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Halo: The Fall of Reach (Första boken)
Publication date October 30, 2001

Halo: Combat Evolved (Första spelet)
Release November 15, 2001

Okej - fast boken är ju ändå baserad på spelet

Den kom ju inte före spelet på så vis som Harry Potter boken kom före filmerna.

Handlar ju i det här fallet mer eller mindre om marknadsföringsmaterial.


signatur

subterranean homesick alien

Geeks Gaming
Skrivet av Anton Q:

Okej - fast boken är ju ändå baserad på spelet

Den kom ju inte före spelet på så vis som Harry Potter boken kom före filmerna.

Handlar ju i det här fallet mer eller mindre om marknadsföringsmaterial.

Aldrig sagt att spelet är baserat på boken. Bara att Halo inte bara är ett spel.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Aldrig sagt att spelet är baserat på boken. Bara att Halo inte bara är ett spel.

Det är korrekt i sak.

However... Halo är 99.8% bara ett spel

Kanske 50+ miljoner har spelat ett eller flera av spelen... Kanske typ 100.000 har läst böcker eller comics och vad som nu finns.

Lixom... Madagaskar "är inte bara en animerad film" för dom är leksaker i Happy Meals också.. Typ


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar