Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Gen
Medlem
Skrivet av Maggot:

Hur du fördelar dina levels, tillsammans med vilken utrustning du har påverkar definitivt hur lätt eller svårt spelet blir. Ett extrem exempel här: 10 strength, 10 Vigor....35 Faith (total Level på 50). Hyffsat hög level för att erövra Cealid, Men det kommer bli djäkligt svårt med de statsen!

Lvl 54, kör fortfarande Astrologers start set då jag inte hittat något annat Hittade Scholars men det var bara mössan som var en uppgradering.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Ahh. Ja Berserk kollar jag på nu faktiskt

Det är sinnesjukt många referenser till Berserk i Elden Ring ❤️

Testpilot
Skrivet av Laddemannen:

Det är sinnesjukt många referenser till Berserk i Elden Ring ❤️

Jo, jag blev faktiskt intresserad av att kolla på Berserk då jag såg att det var en inspirationskälla för Miyazaki.

eld
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jo, jag blev faktiskt intresserad av att kolla på Berserk då jag såg att det var en inspirationskälla för Miyazaki.

Skulle rekommendera de tre nyare filmerna för att fastna i berserk, sedan hoppa in i mangan.

Elden ring osar av berserk-inspirationer men det är svårt att ens beskriva hur svårt det är att komma i närheten av berserk. Har dock svärdet som liknar guts dragonslayer och varje boss känns som när guts möter en apostel i berserk-universumet.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jo, jag blev faktiskt intresserad av att kolla på Berserk då jag såg att det var en inspirationskälla för Miyazaki.

Skrivet av eld:

Skulle rekommendera de tre nyare filmerna för att fastna i berserk, sedan hoppa in i mangan.

https://www.youtube.com/watch?v=FnbwFiZf9vg

Elden ring osar av berserk-inspirationer men det är svårt att ens beskriva hur svårt det är att komma i närheten av berserk. Har dock svärdet som liknar guts dragonslayer och varje boss känns som när guts möter en apostel i berserk-universumet.

Kontrar med att rekommendera serien från 97' i stället för filmerna.
Serien från 2016 är bara att låtsas om att den inte finns.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Kontrar med att rekommendera serien från 97' i stället för filmerna.
Serien från 2016 är bara att låtsas om att den inte finns.

Får lov att hålla med här, serien från 97 är den bästa versionen helt klart. Men filmerna funkar självfallet om man inte klarar av den äldre animeringen, dom har sina halvsunkiga CGI-stunder, men överlag är dom bra.

Och ja, serien från 2016 är ett sorgligt kapitel, inte ens värd att nämna.(Tråkigt nog, självklart)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

eld
Medlem
Skrivet av Fezk:

Får lov att hålla med här, serien från 97 är den bästa versionen helt klart. Men filmerna funkar självfallet om man inte klarar av den äldre animeringen, dom har sina halvsunkiga CGI-stunder, men överlag är dom bra.

Och ja, serien från 2016 är ett sorgligt kapitel, inte ens värd att nämna.(Tråkigt nog, självklart)

Ja, serien från 97 vs filmerna kommer alltid vara lite splittrat, jag tror jag gillar filmerna mest för det audiovisuella, men serien håller såklart bra!

serien från 2016 är en sorglig händelse, men det mest sorgliga är att det är det enda som finns om man vill ha en fortsättning i rörlig form.

Mangan är dock en must read!

Medlem

Krånglar till det ännu mer genom att rekommendera att strunta i filmer och serier och bara köra rakt på mangan. Överlägset bästa alternativet.

eld
Medlem
Skrivet av Brainsubstans:

Krånglar till det ännu mer genom att rekommendera att strunta i filmer och serier bara köra rakt på mangan. Överlägset bästa alternativet.

Kan inte säga emot här!

Testpilot
Skrivet av papagoja:

Kontrar med att rekommendera serien från 97' i stället för filmerna.
Serien från 2016 är bara att låtsas om att den inte finns.

Jag kollade serien från 90-talet i somras riktigt bra nu är jag faktiskt på 2016-17 serien, inte alls lika bra. Men vissa av striderna är rätt coola, det blir dock lite för mycket anime trams.

Medlem
Skrivet av Brainsubstans:

Krånglar till det ännu mer genom att rekommendera att strunta i filmer och serier och bara köra rakt på mangan. Överlägset bästa alternativet.

Skrivet av eld:

Kan inte säga emot här!

Here here!

FM-guru
F.d. Sisyr

Går det att respeca?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Går det att respeca?

Ja, man behöver hitta ett item som heter larval tear som finns i begränsat antal per playthrough. Man måste också ha låst upp möjligheten, vilket kräver att man spöat en specifik boss.

Medlem

Kan inflika att det går att ändra utseende på sin karaktär närhelst man önskar via en spegel hos kramdamen. Har inte sett någon nämna det tidigare och jag hittade det av ren slump


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av bulleboss:

Ja, man behöver hitta ett item som heter larval tear som finns i begränsat antal per playthrough. Man måste också ha låst upp möjligheten, vilket kräver att man spöat en specifik boss.

Tack!

Medlem
Skrivet av Gen:

Lvl 54, kör fortfarande Astrologers start set då jag inte hittat något annat Hittade Scholars men det var bara mössan som var en uppgradering.

Medan statsen på Armor kan hjälpa till vid diverse situationer, så måste jag ändå säga att Elden Ring tillåter mycket fria tyglar när det kommer till vad man vill bära på.

Personligen kör jag mer utefter estetiska utseendet än statsmässigt, då om jag dör vid diverse ställen så är det mer på att jag inte spelar tillräckligt bra än att jag har undermåligt gear. Jag kanske skulle överleva lite oftare om jag min-maxar, men ofta så räcker det med att jag lär mig omgivningen och fienderna På så sätt kan jag springa runt med de rustning som jag tycker ser bäst ut, och inte nödvändigtvis det som är bäst i stats

Medlem

Ööhhhh asså jag såg ett runt hus och tänkte, jaja går in och kollar lite snabbt.

Hamnade i Ainsel River grottsystemet. Snuskigt vackert, roliga bossar och massa loot. Flera grace-ställen. Blev helt plötsligt kvällens plats att utforska.

Insåg också att jag nog blir klar med elden ring till hösten typ. Fick precis barn nr2, nr1 kom samtidigt som rdr2 och det tog tre månader från start till slut. Men härligt att ta det lugnt med.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Ja, man behöver hitta ett item som heter larval tear som finns i begränsat antal per playthrough. Man måste också ha låst upp möjligheten, vilket kräver att man spöat en specifik boss.

Hittade många Larval tear genom att besegra rullande "kulor" i nokstella.

Är så överlevlad så spelet är lite mindre roligt nu men sitter mest å funderar på vad jag ska köra för build nästa varv.

Gen
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Medan statsen på Armor kan hjälpa till vid diverse situationer, så måste jag ändå säga att Elden Ring tillåter mycket fria tyglar när det kommer till vad man vill bära på.

Personligen kör jag mer utefter estetiska utseendet än statsmässigt, då om jag dör vid diverse ställen så är det mer på att jag inte spelar tillräckligt bra än att jag har undermåligt gear. Jag kanske skulle överleva lite oftare om jag min-maxar, men ofta så räcker det med att jag lär mig omgivningen och fienderna På så sätt kan jag springa runt med de rustning som jag tycker ser bäst ut, och inte nödvändigtvis det som är bäst i stats

Ska testa lite tyngre gear för skojs skull Håller dock med om estetiken. Däremot är det lite underligt att hitta mycket tung rustning och mindre lätt rustning. Kanske bara råkat bli så.

Medlem

Galet vad stort det här spelet är. Det tar ju aldrig slut och så fort jag fastnat på någon svår boss så har jag bara utforskat lite på kartan och helt plötsligt har man ett nytt område med flera timmars innehåll.

Jag är redan mer än nöjd när spel ger 20+ timmar med bra nöje. Detta är ju något extremt och det är inte så att det bara är kopia på samma sak utan Elden Ring ger ju nya monster med nya utmaningar.

Grymt bra spel detta. Älskar det verkligen men det börjar bli svårt 😅

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Galet vad stort det här spelet är. Det tar ju aldrig slut och så fort jag fastnat på någon svår boss så har jag bara utforskat lite på kartan och helt plötsligt har man ett nytt område med flera timmars innehåll.

Jag är redan mer än nöjd när spel ger 20+ timmar med bra nöje. Detta är ju något extremt och det är inte så att det bara är kopia på samma sak utan Elden Ring ger ju nya monster med nya utmaningar.

Grymt bra spel detta. Älskar det verkligen men det börjar bli svårt 😅

Säger detsamma jag har bara klarat första mainbossen nu vet jag inte riktigt vart jag ska.
Spöat lite bossar här och där men sen springer man på nånstans där man inte har en chans.

Annan fråga, är man alltid heavy om man väljer tunga vapen och rustning eller kommer man längre fram i spelet kunnat ha levla upp så pass att man kan bära allt utan att vara osmidig som en säck potatis?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Säger detsamma jag har bara klarat första mainbossen nu vet jag inte riktigt vart jag ska.
Spöat lite bossar här och där men sen springer man på nånstans där man inte har en chans.

Annan fråga, är man alltid heavy om man väljer tunga vapen och rustning eller kommer man längre fram i spelet kunnat ha levla upp så pass att man kan bära allt utan att vara osmidig som en säck potatis?

Du kan ju lägga i endurance när du levlar, sen finns det charms som ökar equipment load. Så du ska inte behöva vara potatis bara för att du vill ha en fet rustning.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Säger detsamma jag har bara klarat första mainbossen nu vet jag inte riktigt vart jag ska.
Spöat lite bossar här och där men sen springer man på nånstans där man inte har en chans.

Annan fråga, är man alltid heavy om man väljer tunga vapen och rustning eller kommer man längre fram i spelet kunnat ha levla upp så pass att man kan bära allt utan att vara osmidig som en säck potatis?

Vill man köra tunga vapen funkar dessa rätt hyfsat som sköld också så skippa skölden är mitt tips. Försök hålla dig till medium då staminan ryker rätt så snabbt annars

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Vill man köra tunga vapen funkar dessa rätt hyfsat som sköld också så skippa skölden är mitt tips. Försök hålla dig till medium då staminan ryker rätt så snabbt annars

Ok tack bra tips


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Finns det något läge där man blir tvingad till NG+ eller kan man fortsätta även om man tar sista bossen? E rädd att jag råkar göra något jag inte vill, minns när jag klarade sista bossen i bloodborne å blev ofrivilligt inkastad i NG+ ... vill inte råka göra det igen.

efter fire giant, när man kan teleportera uppe på kitteln.. det är där jag inte riktigt vågar gå vidare

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Finns det något läge där man blir tvingad till NG+ eller kan man fortsätta även om man tar sista bossen? E rädd att jag råkar göra något jag inte vill, minns när jag klarade sista bossen i bloodborne å blev ofrivilligt inkastad i NG+ ... vill inte råka göra det igen.

efter fire giant, när man kan teleportera uppe på kitteln.. det är där jag inte riktigt vågar gå vidare

Det finns ingen "point of no return" i spelet. Efter Fire Giant kan du gå vidare och du kommer till ett nytt område. Du kan dock åka tillbaka till "vanliga" världen som vanligt. NG+ startar du i Roundtable så det är inget som startas automatiskt. Vill minnas att du dock får frågan när du klarat spelet, men är helt valfritt när man vill starta NG+.

No worries!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det finns ingen "point of no return" i spelet. Efter Fire Giant kan du gå vidare och du kommer till ett nytt område. Du kan dock åka tillbaka till "vanliga" världen som vanligt. NG+ startar du i Roundtable så det är inget som startas automatiskt. Vill minnas att du dock får frågan när du klarat spelet, men är helt valfritt när man vill starta NG+.

No worries!

TACK!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Säger detsamma jag har bara klarat första mainbossen nu vet jag inte riktigt vart jag ska.
Spöat lite bossar här och där men sen springer man på nånstans där man inte har en chans.

Vet inte om jag missförstår dig nu, men efter första bossen så är det ju bara att fortsätta framåt på samma väg så kommer du vidare till slottet.

Medlem

Margit the Fell Omen - check!
Godrick the Grafted - check!

Underbar känsla att spöa dessa

De störigaste fienderna hittills måste vara riddarna med vindattacker inne i Stormveil Castle. Jag har haft mer problem med dem än med de flesta bossar i spelet. De har sänkt mig fler gånger än Margit och Godrick gjorde tillsammans

Geeks Gaming
Skrivet av Knalle:

Margit the Fell Omen - check!
Godrick the Grafted - check!

Underbar känsla att spöa dessa

De störigaste fienderna hittills måste vara riddarna med vindattacker inne i Stormveil Castle. Jag har haft mer problem med dem än med de flesta bossar i spelet. De har sänkt mig fler gånger än Margit och Godrick gjorde tillsammans

Hehe ja de är riktigt jobbiga! Speciellt när de gömmer sig runt hörn så man inte kan få en ordentlig lock så man kan köra stunlock/stagger på rackarna 🤬

Skriv svar