Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem
Skrivet av Kris:

Elden Ring är menat för konsol inte för PC.

Men man kan ju ha handkontroll och tagenbord o mus jueee ❤️


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Isak19:

Jag tog bort det efter 50 timmar

Käbdes det nog efter 50 timmar?
😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Äntligen lyckats döda första bossen, ord och inga visor kan man summera det som. Härlig känsla men tycker belöningen är på tok för låg, visst fick man rikligt med runor men hade hellre tagit något roligt eller intressant vapen eller bättre gear.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spelar med en ny karaktär där jag valt att fokusera på strength. Fick nyss upp strength i 31 och därmed tillgång till Colossal Sword. Det svärdet är massivt och tungt, många fiender bara flyger sin väg vid träff. Är dock inte helt nöjd, känns lite för slött.

Just nu är jag på jakt efter olika typer av hammare. Några tips?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Älskar spelet, kör all in melee. Precis kommit till mountaintop of giants och tycker spelet blev tvärsvårt. Dvs betydligt svårare. Är level 105 bör inte vara underlevlad men vetefan...

Har du kört underground området som du kommer åt efter du har fått två secret medallions halvor som leder till det andra stället som great hissen i vinterområdet leder till (där det är en massa bleed fiender). Där levlar du lätt 20 levels till.

Min beskrivning kanske inte är den bästa men jag är så dålig på att komma ihåg vad ställen heter. 😅

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Är du inte lite överlevlad? Jag är lvl 24 och kämpar med bossen i Lucaria Academy.

Du är snarare lite underlevlad. Har du verkligen utforskat hela Limgrave?

Medlem

144 timmar in och nådde precis nordligaste delen av kartan. spelet är så jävla stort men ändå så fullspäckat med innehåll att jag blir snurrig.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad konstigt, verkar varit samma "problem" på Playstation som på PC.
Jag spelar med kontroll på PC.

Du har snurrat till det nu, inse det bara

Jag har inga som helst problem med spelet på PS5. Har du en identisk PS5-kontroll till din PC?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Geeks Gaming
Skrivet av Kris:

Jag har inga som helst problem med spelet på PS5. Har du en identisk PS5-kontroll till din PC?

Spelat det någon roll vilken kontroll man spelar med? 🤔

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag har inga som helst problem med spelet på PS5. Har du en identisk PS5-kontroll till din PC?

Jag har inga som helst problem med spelet på PC 🤷‍♂️

Nej jag kör med en Xbox Series s/x kontroll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Apparently, with both digital and physical copies, 32% of Elden Ring copies were on PlayStation 5, 30% were on PC, 29% were on Xbox, and 9% were on PlayStation 4.

https://steamcharts.com/app/1245620

952523 spelare på Steam just nu.

Skrivet av Molotov:

Jag har inga som helst problem med spelet på PC 🤷‍♂️

Nej jag kör med en Xbox Series s/x kontroll.

Jag spelar också med Series X kontrollern då jag tycker den är skönare ergonomiskt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Älskar spelet, kör all in melee. Precis kommit till mountaintop of giants och tycker spelet blev tvärsvårt. Dvs betydligt svårare. Är level 105 bör inte vara underlevlad men vetefan...

Kom också dit i dag. De första gängen fiender i det området smiskade mig två varv runt månen utan större svårigheter men när jag med svansen mellan benen sprang förbi dem blev det mer humant igen. Kör precis som du 100% melee. Absolut känns det som ett plötslig spik i hur mycket hp och damage output fienderna har men de första grupperingarna var nog värst av alla även om jag därefter haft problem med ett antal bossar och övriga fiender.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Spelat det någon roll vilken kontroll man spelar med? 🤔

Vissa förespråkar vissa kontroller. Själv tycker jag PS5-kontrollen är bra mycket bättre än flera andra motsvarigheter.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har inga som helst problem med spelet på PC 🤷‍♂️

Nej jag kör med en Xbox Series s/x kontroll.

Det kanske blev lite snurrigt för dig nu men om du har läst i den långa tråden har det förekommit kommentarer om sämre spelupplevelse på PC.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Det kanske blev lite snurrigt för dig nu men om du har läst i den långa tråden har det förekommit kommentarer om sämre spelupplevelse på PC.

Läst kommentarer av dålig prestanda på PS5 också så det är väll same same.
Du tycker det fungerar bra på PS5 för dig och jag tycker att det fungerar bra på PC för mig.
Så då är vi nöjda eller?
Jag vet inte vart du vill komma med diskutionen, ditt påstående var fel från början och det är det fortfarande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det känns ju hedrande att det nu skall slås rekord gentemot Red dead red2 tråden. Eftersom jag var en av de fansen som skrev en hel del. Fast det var ju några fler "tokar" som skrev ändå mer.
Det viktigaste i tråden var ju att vi var många som verkligen älskade spelet och spelade det intensivt. Som vi sedan hade intressanta diskutioner om. Så det är väl grunden, sedan måste man ju vara intresserad av att berätta skriftligt eller posta länkar.

Lycka till att slå den tråden! Regler som gäller är väl att ni måste skriva fler inlägg under en ganska kort tidsperiod, inte antalet inlägg till slut. Det kommer ju faktiskt in små inlägg fortfarande i den tråden.

Dock finns det ju en tråd som nog aldrig går att slå igen "Förbeställningstråden främst om PS5"
Sedan har vi ju "Vilken låt lyssnar du på nu" men den är ju uråldrig.

Så lycka till och hoppas att det där förbannade kriget i Ukraina är slut innan denna tråden blivit mycket längre.

Medlem

Någon annan som råkat ut för korrupt sparfil?
När jag spelat färdigt igår valde jag exit game från Roundtable Hold.
När jag kom tillbaka till menyn möttes jag av ett meddelande som sade att sparfilen var korrupt och att jag kunde välja att ta bort den för att skapa en ny.
Efter 40 timmar speltid har jag ingen lust att börja om från början.
Story-mässigt hade jag kanske inte kommit så långt (framme vid Radahn och precis kommit till Altus Plateau), men jag hade däremot varit rätt noga med utforskandet.

Medlem

Behöver lite hjälp.

Är i Liurnia och hittade en sån där liten portal som teleporterar en till en ny plats. Hamnade i någon stad med en stor port och hittade en karta på ett lik strax utanför - Meeting place map, tror jag den hette. Hittar nu inte denna karta i min inventory, trots att jag letat igenom den flera gånger…vad har jag missat?

Testpilot
Skrivet av Knalle:

Behöver lite hjälp.

Är i Liurnia och hittade en sån där liten portal som teleporterar en till en ny plats. Hamnade i någon stad med en stor port och hittade en karta på ett lik strax utanför - Meeting place map, tror jag den hette. Hittar nu inte denna karta i min inventory, trots att jag letat igenom den flera gånger…vad har jag missat?

Om jag minns rätt ligger den i item kategorin längst till höger (info items), där man kan läsa om tutorial saker. Kartan leder till ett viktigt item du behöver för att komma in genom porten.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spelar med en ny karaktär där jag valt att fokusera på strength. Fick nyss upp strength i 31 och därmed tillgång till Colossal Sword. Det svärdet är massivt och tungt, många fiender bara flyger sin väg vid träff. Är dock inte helt nöjd, känns lite för slött.

Just nu är jag på jakt efter olika typer av hammare. Några tips?

Är lvl 120 och har bara kört med Battle Hammer (Heavy)
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Battle+Hammer

Byt skill till Ash of War: War cry (ger A scaling).

Roar medallion
Axe medallion
Radagon's soreseal
Shard of Alexander

Mixad flaska med STRENGTH-KNOT Crystal tear och
SPIKED CRACKED tear.

Medlem
Skrivet av returpack:

Någon annan som råkat ut för korrupt sparfil?
När jag spelat färdigt igår valde jag exit game från Roundtable Hold.
När jag kom tillbaka till menyn möttes jag av ett meddelande som sade att sparfilen var korrupt och att jag kunde välja att ta bort den för att skapa en ny.
Efter 40 timmar speltid har jag ingen lust att börja om från början.
Story-mässigt hade jag kanske inte kommit så långt (framme vid Radahn och precis kommit till Altus Plateau), men jag hade däremot varit rätt noga med utforskandet.

Jag har fått det meddeladet två gånger och inget har försvunnit. Spelar på Series X.

Medlem

Någon som Elden Blingar? Hur ser ni ut? Tycker det är svårt att få till något snyggt som ser agilt ut.
Här är min dex/faith tjej atm


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Är lvl 120 och har bara kört med Battle Hammer (Heavy)
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Battle+Hammer

Byt skill till Ash of War: War cry (ger A scaling).

Roar medallion
Axe medallion
Radagon's soreseal
Shard of Alexander

Mixad flaska med STRENGTH-KNOT Crystal tear och
SPIKED CRACKED tear.

Tackar för info, ska jaga rätt på den!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Du är snarare lite underlevlad. Har du verkligen utforskat hela Limgrave?

Jag låter bli med flit lägga runor på levels. Självklart kunde jhag varit lvl 40-50 vid det här laget men har spenderat på random prylar. Gillar samla.

Med det sagt så har jag missat en del i Limgrave. Först igår hittadde jag Sellia (nåt sånt hette hon) o köpte 4 nya spells. Detta som astroliger.

Vad e du för lvl då?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av dTexN:

Någon som Elden Blingar? Hur ser ni ut? Tycker det är svårt att få till något snyggt som ser agilt ut.
Här är min dex/faith tjej atm

Grymt stilig!

Men färg på rustningar kan man inte customizea va?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag låter bli med flit lägga runor på levels. Självklart kunde jhag varit lvl 40-50 vid det här laget men har spenderat på random prylar. Gillar samla.

Med det sagt så har jag missat en del i Limgrave. Först igår hittadde jag Sellia (nåt sånt hette hon) o köpte 4 nya spells. Detta som astroliger.

Vad e du för lvl då?

Ah, tänkte väl. Har du rört dig söderut?

Jag är level 139.

Medlem
Skrivet av returpack:

Någon annan som råkat ut för korrupt sparfil?
När jag spelat färdigt igår valde jag exit game från Roundtable Hold.
När jag kom tillbaka till menyn möttes jag av ett meddelande som sade att sparfilen var korrupt och att jag kunde välja att ta bort den för att skapa en ny.
Efter 40 timmar speltid har jag ingen lust att börja om från början.
Story-mässigt hade jag kanske inte kommit så långt (framme vid Radahn och precis kommit till Altus Plateau), men jag hade däremot varit rätt noga med utforskandet.

Vilken plattform spelar du på?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av returpack:

Någon annan som råkat ut för korrupt sparfil?
När jag spelat färdigt igår valde jag exit game från Roundtable Hold.
När jag kom tillbaka till menyn möttes jag av ett meddelande som sade att sparfilen var korrupt och att jag kunde välja att ta bort den för att skapa en ny.
Efter 40 timmar speltid har jag ingen lust att börja om från början.
Story-mässigt hade jag kanske inte kommit så långt (framme vid Radahn och precis kommit till Altus Plateau), men jag hade däremot varit rätt noga med utforskandet.

Kanske kan vara värt att testa denna?

https://www.nexusmods.com/eldenring/mods/295?tab=description

Medlem
Skrivet av Knalle:

Behöver lite hjälp.

Är i Liurnia och hittade en sån där liten portal som teleporterar en till en ny plats. Hamnade i någon stad med en stor port och hittade en karta på ett lik strax utanför - Meeting place map, tror jag den hette. Hittar nu inte denna karta i min inventory, trots att jag letat igenom den flera gånger…vad har jag missat?

Tror det är en karta som visar vart det är en drake där du kan smita förbi och hämta nycklen till porten i lurnia

Medlem

Blir bra less på den hära jäveln ute i öknen som står och skjuter pilbåge.. azzå!!


signatur

subterranean homesick alien

Skriv svar