Källa: Dice har lärt sig "värdefulla läxor" av Battlefield 2042

Robot
Källa: Dice har lärt sig "värdefulla läxor" av Battlefield 2042

Nästa Battlefield-spel ska vara påbörjat, men de jobbar vidare med BF2042.

#battlefield-2042


Medlem

Nähee du. Dem "lärde" sig utav BF V inför BF2042 och vi alla vet hur det gick.

Så nej tack. DICE har torskat mig som spelare

Medlem

Vi får väl se...

Medlem

Att dom trodde att vi ville ha en hero shooter visar på att dom inte ska syssla med spelutveckling

Avstängd

Haha, ett tidigt aprilskämt?

EA lär sig inte av sina misstag, de "doubles down" istället. Funkade inte lootlådor? Ännu mer lootlådor vid nästa release. Många buggar vid release? Ännu mer buggar vid nästa release.

Deras attityd fungerar som så att det är oss spelare det är fel på och inte deras slutprodukt. EA för mig är lika moraliskt förkastligt som ett tobaksföretag likt Marlboro.

Medlem

Att man inte fuckar med kunderna?

Medlem

EA kan inte lära sig av sina misstag. I så fall bör de ju ha släppt något bra vid det här laget.

Medlem

Nästa BF blir att invänta tills när det kommer till EA play. Kommer inte lägga en enda krona på skiten efter 2042.

Medlem
Skrivet av laneg:

Haha, ett tidigt aprilskämt?

EA lär sig inte av sina misstag, de "doubles down" istället. Funkade inte lootlådor? Ännu mer lootlådor vid nästa release. Många buggar vid release? Ännu mer buggar vid nästa release.

Deras attityd fungerar som så att det är oss spelare det är fel på och inte deras slutprodukt. EA för mig är lika moraliskt förkastligt som ett tobaksföretag likt Marlboro.

Medans jag förstår vad du menar och håller med om att EA är ren skit så har jag svårt att förstå att man kan tycka att EA är "lika moraliskt förkastligt som ett tobaksföretag likt Marlboro", då Marlboro ljög om att deras produkter var ofarliga när dom egentligen visste att folk bokstavligt talat dog av dom.

Vad jag vet har inte EA vart ansvarig för någons död hittills


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Redaktör
Skrivet av Ronzem:

EA kan inte lära sig av sina misstag. I så fall bör de ju ha släppt något bra vid det här laget.

Mja, de släpper ju en del bra ibland också. It Takes Two, Jedi Fallen Order, Apex Legends, Titanfall-spelen, ett antal Battlefield. Allt är inte mörker där, även om det inte är perfekt heller.


signatur
Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Nästa BF blir att invänta tills när det kommer till EA play. Kommer inte lägga en enda krona på skiten efter 2042.

Har jag fel eller har inte de senaste bf släppts så man får en period på 10 timmars provspel via ea play typ dag ett?

Medlem

Battlefield 6 kommer vara mera likt Battlefield 2 och vara i nutid kanske? Sluta kecka med massa framtid och skit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dem är i alla fall inte sämst user score. Det gav dem till Polyphony.

Medlem

Detta tror jag bara på när jag ser det.

Medlem
Skrivet av Force:

Medans jag förstår vad du menar och håller med om att EA är ren skit så har jag svårt att förstå att man kan tycka att EA är "lika moraliskt förkastligt som ett tobaksföretag likt Marlboro", då Marlboro ljög om att deras produkter var ofarliga när dom egentligen visste att folk bokstavligt talat dog av dom.

Vad jag vet har inte EA vart ansvarig för någons död hittills

BFs död?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

BF1 såg bra ut först..men visade sig inte alls vara kul....BF5 gjorde mig överlycklig...men var inte alls bra..

...bf 2042 hade portals som fick mig att insta köpa den....som sen visade sig vara skit.

Jag har 10 tusentals timmar i battlefield pre-bf1...tror det blir att jag står över i fortsättningen efter 3 (enligt mig) dåliga spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Varför lyckades Elden Ring så bra men inte BF2042?
För att FromSoft hade en vision och inte övergav deras corebase till ett försök att pleasa den större massan.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Singleplayer kampanj hade jag gärna önskat.

Inaktiv
Skrivet av dTexN:

Varför lyckades Elden Ring så bra men inte BF2042?
För att FromSoft hade en vision och inte övergav deras corebase till ett försök att pleasa den större massan.

Känns inte som om BF2042 försökte pleasea den större massan heller.

Medlem

Om Battlefield 2042 är en tunna med skit så lär väl nästa spel vara likadant, fast utan tunnan.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av dTexN:

Varför lyckades Elden Ring så bra men inte BF2042?
För att FromSoft hade en vision och inte övergav deras corebase till ett försök att pleasa den större massan.

Stora massan? De där spelen är ju sjukt stora och det är helt klart spel för den stora massan =D

Jag tror inte dice övergav sin vision dessutom, det var bara att deras vision sög.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

De måste rädda Bf2042 innan, ingen* kommer köpa nästa BF annars. Fixa buggarna, bit i sura äpplet och gör det Free to play. Brösta den och rädda serien och få tillbaka lite goodwill. Annars är det kört.

*Jo jag vet att det finns retards som alltid kommer att köpa vad som helst utan någon närmare eftertanke, men även dessa blir rätt få. Bf2042 droppade under 2000(!!!!) samtida spelare på Steam igår.

Avstängd
Skrivet av Force:

Medans jag förstår vad du menar och håller med om att EA är ren skit så har jag svårt att förstå att man kan tycka att EA är "lika moraliskt förkastligt som ett tobaksföretag likt Marlboro", då Marlboro ljög om att deras produkter var ofarliga när dom egentligen visste att folk bokstavligt talat dog av dom.

Vad jag vet har inte EA vart ansvarig för någons död hittills

Man lurar småbarn på pengar.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Har jag fel eller har inte de senaste bf släppts så man får en period på 10 timmars provspel via ea play typ dag ett?

Du har helt rätt. Svider extra hårt när man åker på fällan ändå. Hade väl hopp om att de skulle lyckas..

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Stora massan? De där spelen är ju sjukt stora och det är helt klart spel för den stora massan =D

Jag tror inte dice övergav sin vision dessutom, det var bara att deras vision sög.

Trendigt kanske hade varit ett bättre ordval än massan 😅
Ingen aning vad som hände med visionen, är tydligt att DICE som vi lärde känna ej finns kvar.
Hela spelets underliggande design skriker battleroyal... som säkert uppenbarades internt att det var så undermåligt att de slängde in conquest i sista sekund.
Sen för att kunna sälja spelet så gjorde de en cinematisk trailer som skrek fanservice för att ge en bild ''Hej, vi ser Communityn, vi vet vad ni vill ha'' Istället för större/fler gameplay klipp 😆


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Bara bränna & glömma BF2042 och lära sig av läxan till nästa spel. Går inte att rädda 2042

Medlem

Tomma ord från folk som sålt sig själva till EA.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Problemet är ju att det känns som att dice förlorat all kontakt med spelarbasen och helt slutat lyssna på vad spelare vill ha. Det är okej att en företag vill testa nya vinklar i en titel men att misslyckas som de gjort med 2042 är galet. Det är trist då jag har haft denna spelserie som en stor favorit. Man får verkligen hoppas att de på allvar lyssnar och gör förbättringar.

Medlem

Om det stämmer så är väl det ett gott tecken och hopp?

Hade varit ännu värre om dom aldrig skulle våga erkänna något sådant.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Ingen pre order, ska krävas mycket för köpa nästa bf...


signatur

Spela spel är kul ibland.

123
Skriv svar