Källa: Dice har lärt sig "värdefulla läxor" av Battlefield 2042

Redaktör
Skrivet av laneg:

Aha. Skräp i mitt tycke, men verkligen inget unikt för BF.


signatur
Medlem
Skrivet av General White:

Kontroversiell åsikt: Hur mycket jag än hatar EA/DICE och tycker BF2042 var största fiaskot någonsin, så måste jag ändå hävda att det finns ett bra spel där i botten (under många lager av skit). Problemen var många bland, annat att de totalt skiter i vad spelarna faktiskt vill ha, den oändliga listan av buggar, tekniska problem och efterblivna ändringar av core gameplay mechanics, etc. Helt uppenbart att BF2042 släpptes minst 1 år för tidigt baserat på enbart alla glitches och skit.

Jag skrattar förvisso också åt deras otroliga misslyckande, men känner samtidigt att BF-serien är en av mina favoriter där jag spenderat 5000h+ och att se den dö och försvinna vore såklart sorgligt.

Får jag fråga vad du tycker är bra med spelet (under alla lager av skit)? Allt jag sett är oinspirerade öppna banor, futuristiska tramsfordon, medioker gunplay, brist på innehåll, ingen singleplayer, noll atmosfär osv. osv.

Medlem

De är som en trasig skiva. Säger detta efter varje misslyckande och sedan upprepar de samma sak efter varje spel. Dummare utvecklare får man leta efter.

Medlem

"Lärt sig värdefulla läxor". Klingar inte det bekant på något sätt? Jo, det är vad de sagt efter varje misslyckande hittills, inklusive förra spelet.

Medlem
Skrivet av henkka:

"Lärt sig värdefulla läxor". Klingar inte det bekant på något sätt? Jo, det är vad de sagt efter varje misslyckande hittills, inklusive förra spelet.

För att vara riktigt svartvit så är ju spelet inget som BFV, så därav har dom ju gjort allt "rätt" om man nu ska se det så.

Men ja nä, se på BF2142, det var ju rejäl framtidstänk på det, men ändå lyckades dom hålla det rimligt i mina ögon.
Inga flygande jävla fladdermän och sån dynga

123
Skriv svar