Modd-kampanjen Levitation till Half-Life: Alyx ser riktigt lovande ut

Robot
Modd-kampanjen Levitation till Half-Life: Alyx ser riktigt lovande ut

4–5 timmars speltid, och den blir helt gratis.

#Half-life-alyx, #Moddar


Medlem

Spännande.
Lite tråkig utveckling med HL:Alyx, det lät som att det skulle bli bra och omfattande modverktyg för spelet, men att de ändrade inställning runt release.
Vet inte hur det ser ut nu, men jag antar att det fortfarande gäller idag.

Man hade ju hoppats på att det skulle bli en uppföljare till HL1:s modvänlighet och vad det det ledde till, vilket skulle varit väldigt bra för VRs utveckling.

Ser så fruktansvärt fram emot VR nu, men jag försöker hålla mig till nästa år när PSVR2 släpps och/eller nästa Index/Quest.

Skrivet av Fearnox:

Spännande.
Lite tråkig utveckling med HL:Alyx, det lät som att det skulle bli bra och omfattande modverktyg för spelet, men att de ändrade inställning runt release.
Vet inte hur det ser ut nu, men jag antar att det fortfarande gäller idag.

Man hade ju hoppats på att det skulle bli en uppföljare till HL1:s modvänlighet och vad det det ledde till, vilket skulle varit väldigt bra för VRs utveckling.

Ser så fruktansvärt fram emot VR nu, men jag försöker hålla mig till nästa år när PSVR2 släpps och/eller nästa Index/Quest.

Det verkar inte vara lika modvänligt som HL1, men komplexiteten är ju mycket högre i Alyx än det. Trots det finns det gott om egengjort innehåll i still med det som artikeln visar. Bland annat en mycket bra bana gjort i Rapture från Bioshock.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Det verkar inte vara lika modvänligt som HL1, men komplexiteten är ju mycket högre i Alyx än det. Trots det finns det gott om egengjort innehåll i still med det som artikeln visar. Bland annat en mycket bra bana gjort i Rapture från Bioshock.

Jo, men ju mer komplext det är desto bättre att få ut det till så många utvecklare som möjligt.
Då har ju så många som möjligt möjlighet att bidra till bra verktyg, material och utveckling framöver.

Ju mer nischat man håller allt desto mer besvärligt blir det att utföra något, det är det som är så bra med UE och Unity, universiella verktyg med stor användarbas som kan hjälpas åt.

Inaktiv

Ser bra ut men sen när blev G-Man tyskbrytande? "You haff to decide, miss Vance." Helt okej impersonator men hade nog ändå önskat att de hittat någon som var snäppet bättre på att göra G-Mans röst, dock lär detta inte vara något som drar ner upplevelsen men med ett sådant ambitiöst projekt så känns det lite konstigt.

Medlem

Måste testas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar