Tissel & tassel: Metroid Remastered + två Zelda-spel till Switch senare i år

Robot
Tissel & tassel: Metroid Remastered + två Zelda-spel till Switch senare i år

I väntan på Metroid Prime 4 och Breath of the Wild 2?

#metroid, #nintendo, #the-legend-of-zelda


Medlem

Ja tack, inte spelat någon av spelen sedan dom släpptes på sina orginalkonsoler.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Wind waker på wii u var grymt, konstigt att det inte släppts tidigare.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Vore otroligt kul! Hade gärna sett Ocarina of Time och Majoras Mask i vanliga shoppen också.

Har aldrig spelat Metroid Prime-spelen så det vore nice också!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Wind Waker och Metroid Prime Trilogin i all ära men vart är F-Zero GX remastern? 😁


signatur

"There will be another time"

Inaktiv

Snälla snälla Wind Waker! Vill spela det men försöker avvakta och inte spela på emu då man i princip vet att det kommer släppas till Switch, bara inte när..

Skribent
Skrivet av FejkFejksson:

Wind waker på wii u var grymt, konstigt att det inte släppts tidigare.

Ett av spelen som jag tyckte Wii U-paddan tillförde något bra till. Kunde sitta och pilla i inventoryt och kolla kartan medan Link seglade till sin destination.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Lokritz:

Wind Waker och Metroid Prime Trilogin i all ära men vart är F-Zero GX remastern? 😁

Eller varför inte ett nytt F-Zero, det är fan på tiden att dem återupplivar det varumärket.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Wind waker på wii u var grymt, konstigt att det inte släppts tidigare.

Hur menar du tidigare? Det kom ju först på GameCube, därefter Wii U.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Min Wii U har praktiskt taget gett upp nu, så Wind Waker och Twilight Princess till Switch skulle sitta väldigt fint. Remasters av Metroid Prime till Switch vore den stora drömmen.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av lonian:

Hur menar du tidigare? Det kom ju först på GameCube, därefter Wii U.

Ja?
Jag menar att det är konstigt att de inte släppt wind waker HD på switchen redan.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Har jättesvårt att se de spelen bli bättre "för mig" utan en andra skärm som i Wind Waker HD och utan motion controls som med Metroid Prime trilogy.
Hade förhoppningar att gyro kontrollen till Switch skulle fungera bra men House of the dead Remaken visade att det inte fungerade bra alls.

Jag fortsätter nog att köra med de spelen jag redan har ^^

Medlem

Hade hellre sett en remake av t.ex. Oracle-spelen eller Minish Cap, i samma stil som remaken av Links Awakening. De spelen förtjänar mer uppmärksamhet, de har mycket bra pussel och roligt gameplay, så hoppas verkligen de återkommer på något sätt. Vad jag vet så har Nintendo inte lagt ut Gameboy-spel på Nintendo Switch Online än (rätta mig gärna!). Om de gör det, så har de en stor skattkista att ta ur, med många gamla guldkorn som säkert inte många spelat.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ett av spelen som jag tyckte Wii U-paddan tillförde något bra till. Kunde sitta och pilla i inventoryt och kolla kartan medan Link seglade till sin destination.

Tragiskt att denna funktion valdes bort i Wii-U utgåvan av BOTW.

Jag skulle för övrigt gärna sett ett större användningsområde kring smart-phones och paddor till just detta? Varför inte kunna nyttja Wii-U:s funktion där? Men bara för dom som vill.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Tragiskt att denna funktion valdes bort i Wii-U utgåvan av BOTW.

Jag skulle för övrigt gärna sett ett större användningsområde kring smart-phones och paddor till just detta? Varför inte kunna nyttja Wii-U:s funktion där? Men bara för dom som vill.

Ja Metal Gear Solid 5 hade ju support för paddor. En polare kunde se kartan och fiender på paddan men även kalla in helikoptern och släppa utrustning till spelaren. Var en riktigt bra funktion och tillförde till känslan. Dvs att ha en kompis där som din intel. Men även att begära upphämtning i stridens hetta och sen bli dirigerad till upphämtningsplatsen medan kulorna viner runt skallen var spännande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag hade mycket hellre sett remakes av Oraclespelen i stil med Link's Awakening. Fast kanske med stabil 30 FPS i stället för typ-25-FPS-ibland-om-du-har-tur.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Wind waker, twiligt princess och skyward sword ör 3 zelda spel jag missade tidigare.
Tyckte dock att skyward sword hd var riktigt dåligt.
Uselt rent ut sagt för att vara zelda.
Hur är dom här 2 andra spelen i jämförelse?

Jag tycker annars om breath of the wild ich så alla gamla zelda så klart


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Wind waker, twiligt princess och skyward sword ör 3 zelda spel jag missade tidigare.
Tyckte dock att skyward sword hd var riktigt dåligt.
Uselt rent ut sagt för att vara zelda.
Hur är dom här 2 andra spelen i jämförelse?

Jag tycker annars om breath of the wild ich så alla gamla zelda så klart

Twilight princess är det bästa Zelda jag spelet med en riktigt bra story. Storyn är nästan läskigt mörk och sorglig för att vara ett barnspel och var anledningen till att det blev pegi 12. Det är mycket att bita i och vissa tycker att början är dryg, men det gör att slutet känns mer tillfredställande.

Pusslet för att få mastersword kräver nog att man är minst 12 med hyfsat bra iq. Tog mig dagar när jag var mindre för att klara pusslet och det kan nog ta mig 10-15 minuter att lista ut idag som 20 åring.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Twilight princess är det bästa Zelda jag spelet med en riktigt bra story. Storyn är nästan läskigt mörk och sorglig för att vara ett barnspel och var anledningen till att det blev pegi 12. Det är mycket att bita i och vissa tycker att början är dryg, men det gör att slutet känns mer tillfredställande.

Pusslet för att få mastersword kräver nog att man är minst 12 med hyfsat bra iq. Tog mig dagar när jag var mindre för att klara pusslet och det kan nog ta mig 10-15 minuter att lista ut idag som 20 åring.

Ok skaffar nog till Switch om det släpps.
Annars får man ka ske dra det på emulator.
Har trots allt spelet på nån hårddisk men aldrig kört. 🤦‍♂️
Men emulator spelar jag helst handheld och har inget sånt just nu. Väntar på Steam Deck


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Vore nice om de kunde uppdatera kontrollerna i metroid prime 1 & 2 till "moderna" fps-kontroller. Styra med två spakar och skjuta med trigger typ...

Det slog mig också att Metroid Prime fyller 20 år. En jubileumsutgåva med uppdaterad kontroll + HD-texturer skulle jag lätt kasta pengar på.

Medlem
Skrivet av danskung:

Twilight princess är det bästa Zelda jag spelet med en riktigt bra story. Storyn är nästan läskigt mörk och sorglig för att vara ett barnspel och var anledningen till att det blev pegi 12. Det är mycket att bita i och vissa tycker att början är dryg, men det gör att slutet känns mer tillfredställande.

Pusslet för att få mastersword kräver nog att man är minst 12 med hyfsat bra iq. Tog mig dagar när jag var mindre för att klara pusslet och det kan nog ta mig 10-15 minuter att lista ut idag som 20 åring.

Min son klarade det pusslet på mindre än 10 minuter när han var 6 år. Tror det mest handlar om hur lätt man har för att se mönster i problemlösning.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Min son klarade det pusslet på mindre än 10 minuter när han var 6 år. Tror det mest handlar om hur lätt man har för att se mönster i problemlösning.

Var typ också i den åldern när jag spelade det. Kan vara nostalgin som spökar kring tidsuppfattningen. Har dock för mig att jag försökte lösa det med bruteforce utan någon tanke egentligen, sen kom jag på att det fanns ett mönster. Fick dock hjälpa en del kompisar som aldrig kom förbi detta stadiet. Vissa gav upp redan i början, eftersom de inte lyckades hitta sina items som varg innan man blev människa igen.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

1
Skriv svar