Ännu fler rykten säger att The Last of Us-remaken släpps i år

Robot
Ännu fler rykten säger att The Last of Us-remaken släpps i år

Jeff Grubb tror att den släpps i vinter.

#Naughty-dog, #The-last-of-us


Medlem

Om man som mig verkligen älskade PS3 versionen, därefter remastern. Så ser jag mer framemot remaken.

En remake är ju mer omgjord i grunden.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Medlem

Nej tack behåller nog mina slantar.

Medlem

Mer av ett bra spel? Ja tack.

Medlem

Spelade på PS3, har PS4 remastern. Stort pass på denna.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag har spelat både på ps3 och ps4 och hade ändå gärna betalat för en remake. Gick tillbaka till remastern efter Part 2 och det var sån ofantlig skillnad att jag kände att det faktiskt behövdes en remake.

Medlem

Lirade på ps3 och sedan igen ps4 versionen. Vill säga att jag hatar detta med en remake så snart. Men tiden går och så här bra spel växer absolut inte på träd. Blir en genomspelning när priset är tillräckligt lågt.

Medlem

Är väl ett ypperligt tillfälle att få det släppt på PC samtidigt.

Inaktiv

Hade nog inte tackat nej för typ 300 kr.

Medlem

Jag tycker att ”part 2” gjorde så även detta mästerverk försämrades, rent krasst.

Medlem

behövs det verkligen en remake på det spelet?

Medlem

Riktigt trevlig nyhet, om det nu stämmer, då båda spelen var/är mästerverk. Förhoppningsvis kan de återskapa dynamiken och intensiteten i striderna från tvåan i del ett, särskilt rörelsemönstret som var mer realistiskt i tvåan etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Hmm, bör köra igenom remastered på ps4. hamnade i ens backlog. eller så väntar jag på remastered versionen till ps6 av ps5 remaken 🐭

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

behövs det verkligen en remake på det spelet?

Spelade igenom det förra året och det var fortfarande snyggt. Ansiktsuttryck och liknande är ju bättre än en majoritet som släpps idag. Tycker Naughty Dog borde lägga sina resurser på att skapa nya mästerverk istället.

Medlem

Ja en remake känns lite onödig, men om de släpper det på ps5 och PC samtidigt så tror jag de har en vinnare i samband med seriens släpp.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vill hellre att de släpper någon nyhet om "Factions", det som förväntas vara ett standalone multiplayer spel i Last of Us universumet, multiplayern i första Last of Us var riktigt bra

Medlem

Kommer köpa, kommer förmodligen ångra mig.

Medlem

Med klåpare som Druckman vid rodret så kan vi räkna med att det blir skräp.

Men gissning han kommer besudla storyn för att få den att passa bättre in i sin politisla smörja dom han valde att kalla The Last of Us 2.

Nej tack. Säg upp dig och låt folk med talang och viljan att göra underhållning ta över

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Med klåpare som Druckman vid rodret så kan vi räkna med att det blir skräp.

Men gissning han kommer besudla storyn för att få den att passa bättre in i sin politisla smörja dom han valde att kalla The Last of Us 2.

Nej tack. Säg upp dig och låt folk med talang och viljan att göra underhållning ta över

Tycker Druckmann får alldeles för mycket skit alldeles för ofta. Han var ju ändå ansvarig för utvecklingen både för Uncharted 4, The Last of Us och The Last of Us Part 2. Tre helt fantastiska spel i mina ögon. TLoU är tokhyllat och Uncharted 4 tycker jag själv är det bästa spelet i serien med en något mörkare/allvarligare ton och inget övernaturligt dravel som i föregångarna. Där tog han ju verkligen över på rätt sätt när Amy Hennig fick lämna. Part 2 är ju dessutom banbrytande på många sätt även om jag förstår varför folk är sura över vissa delar.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Tycker Druckmann får alldeles för mycket skit alldeles för ofta. Han var ju ändå ansvarig för utvecklingen både för Uncharted 4, The Last of Us och The Last of Us Part 2. Tre helt fantastiska spel i mina ögon. TLoU är tokhyllat och Uncharted 4 tycker jag själv är det bästa spelet i serien med en något mörkare/allvarligare ton och inget övernaturligt dravel som i föregångarna. Där tog han ju verkligen över på rätt sätt när Amy Hennig fick lämna. Part 2 är ju dessutom banbrytande på många sätt även om jag förstår varför folk är sura över vissa delar.

Del 1 var en del av ett team. I del två sparkade han alla som inte var Ja sägare...
Bata det är ett sjukt beteende och anledning att bojkotta spelet.

Vet inte vad du kallar banbrytande men gameplayet är inte nån mega höjdare.
Story däremot är riktigt dålig och för mig är det en väldigt viktig del av upplevelsen.
Druckman trodde han kunnde göra som GRR Martin och få oss att tycka om en "elak" karaktär (Jamie).

Skillnaden är att Martin vet hur man gör en story.
Hur man gör en karaktärs resa.

Druckman som skrivit hela storyn själv denna gången om jag fattat det rätt vilket är anledningen till att han får all skit han förtjänar.
Vet inte hur en story fungerar utan hoppar till en slutsats och säger att det va det som hände.

Det funkar inte så.
Även om Rian Jonsson och Neil Druckman tror det.

Målet är ingenting vägen är allt.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Del 1 var en del av ett team. I del två sparkade han alla som inte var Ja sägare...
Bata det är ett sjukt beteende och anledning att bojkotta spelet.

Vet inte vad du kallar banbrytande men gameplayet är inte nån mega höjdare.
Story däremot är riktigt dålig och för mig är det en väldigt viktig del av upplevelsen.
Druckman trodde han kunnde göra som GRR Martin och få oss att tycka om en "elak" karaktär (Jamie).

Skillnaden är att Martin vet hur man gör en story.
Hur man gör en karaktärs resa.

Druckman som skrivit hela storyn själv denna gången om jag fattat det rätt vilket är anledningen till att han får all skit han förtjänar.
Vet inte hur en story fungerar utan hoppar till en slutsats och säger att det va det som hände.

Det funkar inte så.
Även om Rian Jonsson och Neil Druckman tror det.

Målet är ingenting vägen är allt.

Självklart så är det ju ett team som satt ihop spelet men han var ju ytterst ansvarig både för det första spelet och det andra som Creative Director.
Att han sparkade alla som inte var ja-sägare får du nog komma med lite mer bevis för. Låter mest som något argt rykte från valfritt forum. Det ryktades ju dock att Amy Hennig tvingades bort från Uncharted där ett tag, vilket teamet dementerade men vad vet jag. Utan att vifta bort något så känns ju ändå tjafs som standard under produktioner där folk med en vision och en gnutta ego huserar, både inom film och spel.

Animationerna skulle jag kalla för banbrytande. Att de lyckas få en karaktär att förmedla en känsla genom en microanimation i ansiktet utan ett knyst som yttras är riktigt imponerande och i mina ögon banbrytande. Inget annat spel, som jag spelat, kommer ens i närheten varken på PC eller på konsol på den punkten.

Utöver den sista delen i Santa Barbara som jag tyckte de kunde kortat ner alternativt skippat helt så hade jag noll problem med storyn eller gameplayet. Tyckte den var lagom simpel och intressant. Är inte så känslig för plotholes och annat sånt förvisso eftersom mitt minne är för kasst för att komma ihåg allt som händer ändå :-P. Sen om de inte följer mallen för hur man ska bygga upp en story osv. osv. det bryr jag mig inte så mycket om. Jag kan ingenting om sånt och så länge jag känner mig underhållen är jag nöjd.

1
Skriv svar