Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Diablo Immortal - Val av server + allmänt snack

Medlem
Skrivet av Enartz:

Hur går det för herrn?

Jag verkar inte ha tillräckligt av ”valutan” som krävs för att starta en klan. Någon annan får gärna göra ett försök.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Tycker att det är ett helt okej mobilspel om man tar det för vad det är.

Om jag ska spela djävulens advokat för en stund och inkludera lite av det jag tagit till mig av vad mina bekanta tycker verkar det finnas två uppenbara läger av spelare i Diablo Immortal; de som vill ha ett nytt mobilspel att spela och de som vill ha ett nytt Diablo. Samtliga av oss som vill ha ett mobilspel att bryta av Candy Crush och Archero med är mer än nöjda medan en majoritet av PC-spelarna surar, åtminstone i min bekantskapskrets.

Det man inte får glömma är att Blizzard uttryckligen sa vid utannonseringen att ingen PC-version fanns planerad och det tycks mig nu som att de nu helt enkelt har släppt ett mobilspel på PCn och att ett stort antal spelare av förklarliga skäl inte är helt nöjda med detta. Frågan är vad som blivit fel, om och var förväntningarna har stigit till någonting som inte utlovats. Nu har jag givetvis ingen rätt att förklara för någon annan hur denne bör avnjuta detta spel, eller någon annan produkt, men jag själv har spelat sedan releasedagen utan att vara l30 än, av den enkla anledningen att jag endast spelat på WC på jobb eller en kort stund i sängen innan jag somnar. För detta ändamål upplever jag att spelet är perfekt.

Min känsla är att det är ett typiskt mobilspel, med alla deras tillkortakommanden och möjligheter att spendera extra pengar, som fansen tjatade till sig att få släppt på PC. Något Blizzard till synes gjort utan att kompromissa med deras initiala vision för vad spelet ska vara, och inte vara.

Hade detta släppts till samtliga konsoler och PC och kallats för 'Diablo 4' hade jag blivit mäkta besviken. Nu tycker jag att det är ett ganska trevligt sätt att förlänga toapausen.

Exakt så! Detta är ett grymt mobilspel. Skulle aldrig få för mig att spela det på PC och sitta och nöta. Det är som gjort för att spela 5-10 min på mobilen när man inte har något bättre för sig.

Har aldrig sett ett så snyggt mobilspel. Imponerande.

Tänker inte lägga några pengar på det och har ärligt inte ens märkt något ställa att ens göra det på. Är lvl 24, kör bara den utrustning som man får, pallar inte med gems och whatnot. Kör klart storyn.

Vill ni sitta och nöta drops eller vad ni nu gör är det väl bättre att vänta på Diablo 4?

Och att det kostar 100 000 USD för att maxa? Ja vad kostar det inte att som ny spelare i typ Clash Royale maxa alla kort? Ändå har jag spelat det spelet gratis i 5 år...

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag verkar inte ha tillräckligt av ”valutan” som krävs för att starta en klan. Någon annan får gärna göra ett försök.

Åhfan krävs det sån.. Kikar på det senare om ingen annan hunnit före 👍


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Ny clan uppe nu.

Citera gärna för högre rank så ni kan hjälpa till att släppa in medlemmar. 👍

Vi får väl merga dom senare om vi får massa inaktiva medlemmar 👍


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Kalliban:

10 års spelande för bästa gearet låter sjukt lite för att vara Diablo

Lite svårt att tolka ifall där finns ironi i detta inlägget eller ej, men om det är seriöst så har du otroligt fel.

Medlem
Skrivet av Disfear:

Så funkar inte skiten på min Samsung. Hahaha!

Det fungerar men de har stängt av att man kan ladda ner då Exynos has problem så de flesta Samsung telefoner kan inte ladda ner just nu.
Det kommer komma en fix. Du kan testa ta ner TapTap och se om du kan ladda ner appen där igenom.
Det går att spela och inte alla får problem, men risken finns tills de släpper en patch.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nu citerar jag bara denna lilla biten i ett för övrigt välformulerat inlägg.

Misstaget som blizzard (och andra) gör/gjort är ju att man inte berättar hela sanningen, inte är transparenta och ärliga med sina intentioner.

Man ”lovar” att man inte kan köpa gear, vilket kan tolkas att man var ärliga men inte berättade hela bilden.
Man säger att det kommer till pc men glömmer att berätta att det inte är en ren pc-version, osv osv.

Det kan nog upplevas som oärligt/bedrägligt och då börjar man ifrågasätta företaget faktiska värderingar och intentioner 🤷‍♂️

Absolut har inte Blizzard skött det snyggt alla gånger, det skriver jag helt under på. Slingrande och undvikande svar gällande hur F2P-spel ska finansieras känns dock mer som norm än undantag från många utgivare nuförtiden, vilket är sorgligt. Frågan är dock om de utvecklat ett "för bra" mobilspel samt utannonserade det på fel arena, d.v.s. med pompa och ståt under Blizzcon.

Jag skulle killgissa att spelets grundläggande höga kvalitet, hur stor plats det fick ta på Blizzcon samt hur likt det är ett fullvärdigt Diablo-spel har medfört att PC-spelare krävde att det även skulle släppas på denna plattform och att det nu är de som är mest missnöjda när det faktiskt visar sig vara det mobilspel som Blizzard sade att det var, återigen sett till min egen upplevelse och vad jag hört/läst. Det skulle t.ex. förvåna mig något oerhört om Warcraft-spelare surade över Warcraft Rumble i samma utsträckning när det släpps, inte minst för att det är en så differentierad produkt från huvudspelen i Warcraft-serien och att hela designen fullkomligt skriker mobilspel. Immortal är ju bara såååå nära ett riktigt Diablo, bara lite sämre och lite mer cyniskt.

Bara lite raljerande tankar från mig, kan vara helt ute och cykla. Får bara hoppas att Blizzard, samt vi spelare, lär oss något av detta till framtiden.

Medlem
Skrivet av Enartz:

<Uppladdad bildlänk>

Ny clan uppe nu.

Citera gärna för högre rank så ni kan hjälpa till att släppa in medlemmar. 👍

Vi får väl merga dom senare om vi får massa inaktiva medlemmar 👍

Snyggt! har begärt invite (Bergström)

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Lite svårt att tolka ifall där finns ironi i detta inlägget eller ej, men om det är seriöst så har du otroligt fel.

Det var en gnutta ironi med med en uns tårögd sanning i. Jag har exempelvis spelat diablo 2 sen första releasen och i stort sätt aldrig haft 100% best in slot-gear. Jag brukar dock mer gilla att dra upp nya gubbar och testa olika builds osv snarare än att sitta och nöta runs. Sen runorna kom (och förstörde diablo 2 enligt mig) har jag heller aldrig lootat något högre än Lo eller kanske Sur. Jag har aldrig ens sett en Zod. Men så är jag av den där tråkiga skolan som inte använder trading utan bara kör det jag själv hittar.

Men med det sagt så är det så klart en överdrift. Skulle jag exempelvis sitta och bara nöta countess hela dagarna i en månad eller två skulle jag säkert lyckas få ihop tillräckligt med runor för att kunna uppgradera hela vägen osv. Jag tror dock helt seriöst att jag skulle kunna spela hela dagarna i tio år utan att få en Zod via drop. När det gäller unika items kan man ju boosta med MF-gear osv, men om man vill ha 9 specifika items så tar det ett rätt bra tag ändå. Och om man dessutom vill ha de 9 items med bästa möjliga random attributes.... Då börjar vi nog snacka de där tio åren ändå.

Skrivet av Enartz:

<Uppladdad bildlänk>

Ny clan uppe nu.

Citera gärna för högre rank så ni kan hjälpa till att släppa in medlemmar. 👍

Vi får väl merga dom senare om vi får massa inaktiva medlemmar 👍

Äntligen, nu har även jag ansökt!

Geeks Gaming
Skrivet av Ugly_Bob:

Absolut har inte Blizzard skött det snyggt alla gånger, det skriver jag helt under på. Slingrande och undvikande svar gällande hur F2P-spel ska finansieras känns dock mer som norm än undantag från många utgivare nuförtiden, vilket är sorgligt. Frågan är dock om de utvecklat ett "för bra" mobilspel samt utannonserade det på fel arena, d.v.s. med pompa och ståt under Blizzcon.

Jag skulle killgissa att spelets grundläggande höga kvalitet, hur stor plats det fick ta på Blizzcon samt hur likt det är ett fullvärdigt Diablo-spel har medfört att PC-spelare krävde att det även skulle släppas på denna plattform och att det nu är de som är mest missnöjda när det faktiskt visar sig vara det mobilspel som Blizzard sade att det var, återigen sett till min egen upplevelse och vad jag hört/läst. Det skulle t.ex. förvåna mig något oerhört om Warcraft-spelare surade över Warcraft Rumble i samma utsträckning när det släpps, inte minst för att det är en så differentierad produkt från huvudspelen i Warcraft-serien och att hela designen fullkomligt skriker mobilspel. Immortal är ju bara såååå nära ett riktigt Diablo, bara lite sämre och lite mer cyniskt.

Bara lite raljerande tankar från mig, kan vara helt ute och cykla. Får bara hoppas att Blizzard, samt vi spelare, lär oss något av detta till framtiden.

Riktigt intressant vinkling som absolut kan stämma.
För bra för mobil för att tas på allvar och för dåligt för pc för att tas på allvar

Skribent
Skrivet av Ugly_Bob:

Absolut har inte Blizzard skött det snyggt alla gånger, det skriver jag helt under på. Slingrande och undvikande svar gällande hur F2P-spel ska finansieras känns dock mer som norm än undantag från många utgivare nuförtiden, vilket är sorgligt. Frågan är dock om de utvecklat ett "för bra" mobilspel samt utannonserade det på fel arena, d.v.s. med pompa och ståt under Blizzcon.

Jag skulle killgissa att spelets grundläggande höga kvalitet, hur stor plats det fick ta på Blizzcon samt hur likt det är ett fullvärdigt Diablo-spel har medfört att PC-spelare krävde att det även skulle släppas på denna plattform och att det nu är de som är mest missnöjda när det faktiskt visar sig vara det mobilspel som Blizzard sade att det var, återigen sett till min egen upplevelse och vad jag hört/läst. Det skulle t.ex. förvåna mig något oerhört om Warcraft-spelare surade över Warcraft Rumble i samma utsträckning när det släpps, inte minst för att det är en så differentierad produkt från huvudspelen i Warcraft-serien och att hela designen fullkomligt skriker mobilspel. Immortal är ju bara såååå nära ett riktigt Diablo, bara lite sämre och lite mer cyniskt.

Bara lite raljerande tankar från mig, kan vara helt ute och cykla. Får bara hoppas att Blizzard, samt vi spelare, lär oss något av detta till framtiden.

Jag tror ju att om Blizzard hade utannonserat Diablo 4 under samma Blizzcon och sen kört med "...och medan ni väntar på Diablo 4 kommer vi också släppa mobilspelet Diablo Immortal". Då tror jag inte spelet hade fått samma kritik som det fick inledningsvis. Spelet fick en extremt dålig start och likt Xbox One och Always-online-grejen så var bollen i så pass stor rullningen att det inte fanns någon chans att återhämta sig.

Nu är jag väldigt dela till spelet som kan ses i min recension, men bortser man från mikrotransaktionerna så är det ett bra Diablo-spel i grunden som funkar utmärkt på mobilen. Warcraft Rumble Archlight är ju något helt annat, så det tar inte samma hetta från Warcraft-fansen. Utan jag tror nog det lugnt kan fortsätta fungera som en biprodukt till de "riktiga" spelen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Veonz:

Kostar tydligen ca $100,000 att få bästa utrustningen i spelet. Eller om man vill gå F2P vägen så tar det ca 10 års spelande.

Källa:
https://metro.co.uk/2022/06/06/diablo-immortal-cost-80000-or-...

Grymt bra ju, ett gratisspel som håller 10år !!!

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Man säger att det kommer till pc men glömmer att berätta att det inte är en ren pc-version, osv osv.

Vill minnas att man sa nånstans att PC-versionen kommer vara lite "rough" eftersom det är gjort för mobil, men kommer inte ihåg var jag hörde det. Trodde det var videon där dom presenterar det för PC men hittade inget.

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Ett mycket bra inlägg. Sorry att jag inte citerade hela, men just detta är det som jag ser som största hotet mot spelindustrin som helhet, oavsett plattform. Mycket bra formulerat

Tackar Ibland lyckas man formulera sig så att det passar in. Du citerade ju tldr

Skrivet av magma:

Har precis blivit level 38 och inte betalat en krona men jäklar vad de har förstört ett spel som under detta skal av skit är riktigt roligt och välgjort. Kommer köra klart storyn sen blir det att avinstallera direkt. Problemet är inte att det utvecklats för mobiler i första hand, utan att man här försöker utnyttja folks kärlek för varumärket att betala mer för något som borde vara inkluderat. Hade gärna köpt spelet till fullpris och fått allt "content" än att de smockat in dessa konstiga betalmodeller. Går tillbaka till D3 på switchen efter detta.

Håller med, som konsument borde man ha möjligheten att köpa spel helt upplåst via ett engångsbelopp.
Egentligen alla spel. Men väldigt få pratar om just det, vilket är synd. Eftersom gratis är bättre vilket gör att man kan betala oerhörda summor i slutändan.
https://www.twitch.tv/quin69 har för närvarande lagt ut över 10k Nyzeeländsk dollar vilket är över 60k sek och fortfarande inte fått en sån där "5 star gem" https://youtu.be/b5ZStBfuWQQ Så det där "pity" systemet verkar inte fungera så bra även om man betalar mer.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

https://www.twitch.tv/quin69 har för närvarande lagt ut över 10k Nyzeeländsk dollar vilket är över 60k sek och fortfarande inte fått en sån där "5 star gem" https://youtu.be/b5ZStBfuWQQ Så det där "pity" systemet verkar inte fungera så bra även om man betalar mer.

5 star gem lär han ha fått bara inte en 5/5 gem.

Medlem

Har nåt end game nu (några quest kvar bland annat att döda Starn) och är lvl 3. Har hyfsat bra gear utan att lagt en spänn, har inget intresse av pvp även om man testat det. Kommer nog köra på tills jag tröttnar på min Crusader och välja någon ny

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Håller med, som konsument borde man ha möjligheten att köpa spel helt upplåst via ett engångsbelopp.
Egentligen alla spel. Men väldigt få pratar om just det, vilket är synd. Eftersom gratis är bättre vilket gör att man kan betala oerhörda summor i slutändan.
https://www.twitch.tv/quin69 har för närvarande lagt ut över 10k Nyzeeländsk dollar vilket är över 60k sek och fortfarande inte fått en sån där "5 star gem" https://youtu.be/b5ZStBfuWQQ Så det där "pity" systemet verkar inte fungera så bra även om man betalar mer.

Mobilspel säljer ju också mer än både pc+konsol tillsammans vad jag tolkat. Diablo immortal har fått mig att uppskatta diablo 3 ännu mera för där blir jag aldrig hänvisad till affären hela tiden. Något jag inte förstår är om det nu är så många som inte gillar spelet, hur kan det gå med så mycket vinst?

Håller med denna snubbe:


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

På måndag tänkte vi försöka få fragzone 2.0 att bli en del av den mörka sidan, dvs konvertera till dark clan.

Men det krävs att Alla medlemmar når level 43 och eventuellt gör ett quest för att låsa upp shadow faction.

Så på måndag så sparkar vi ut medlemmar som inte nått level 43 och sen är man välkommen in efter att man levla upp dit 💪👍


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

5 star gem lär han ha fått bara inte en 5/5 gem.

Jaha... Läsförståelse... noll, trodde att det fanns 1-5 nivå av gems men det är ju bara 1,2 och 5.
4.5% chans att det blir en ?/5 gem, som denna video säger https://youtu.be/v3nkxmBipHA?t=145
Kan man själv uppgradera en 2/5 till 5/5? edit... nvm såg klart videon och ja det verkar gå, men inte på ett roligt sätt.

De flesta säger att man inte har någon chans i pvp, vad skillnaden är på en 2/2 gem, 2/5 gem och en 5/5 gem, för det är väl just det här p2w handlar om? Om man inte betalar men vad är den egentliga skillnaden. finns det någon som kan visa eller har visat att man gör x mer i skada, tål x mer i skada, jag har bara sett folk säga att det är skillnad, men vad är skillnaden på papper?

Skrivet av magma:

Mobilspel säljer ju också mer än både pc+konsol tillsammans vad jag tolkat. Diablo immortal har fått mig att uppskatta diablo 3 ännu mera för där blir jag aldrig hänvisad till affären hela tiden. Något jag inte förstår är om det nu är så många som inte gillar spelet, hur kan det gå med så mycket vinst?

Håller med denna snubbe:
https://www.youtube.com/watch?v=4NObIwpWThQ

Det där med PvP, hade man ju lätt kunnat ordna genom att sortera spelarna efter item score, dps eller likande så att har man för bra utrustning får man bara spela med liknande motspelare. Men det vill inte Blizzard för då tappar folk moroten att ruinera sig.

Medlem

Men vad fan det är ju bara att köpa en 5/5 gem i affären. Den kostar ju bara 640k platinum. 🤣

Medlem
Skrivet av magma:

Mobilspel säljer ju också mer än både pc+konsol tillsammans vad jag tolkat.

Säljer är väll fel ord då det mesta är gratis och det som kostar att köpa knappast säljer mer.
Mem att det tjänar mer pengar gör det helt klart.

Det är för att det bygger på att vara gratis och sen locka många att spendera inne i spelen.
Det ger mycket kosing och tyvärr är det så att i slutändan har många spelare spenderat betydligt mer än vad man hade gjort på ett spel som kostar i inköp.
Sen finns det dessa sk valar, jag förstår inte vad dom får ut av att sitta och spendera 10k och 100k tals kronor i ett spel som detta.
Tycker dom borde sluta sponsra den här typen av spel, skänk summan till välgörenhet ist.
Det är en dröm när företagen bakom spelen lyckas håva in dessa.

Sen så drar det så klart ner kvaliten nå ohygligt.
Jag tror inte nån här på FZ vill ha spel i den här standarden i framtiden (förutom npgra få som verkar försvara detta i döden + oförtåendet att folk avskyr detta.)
Med det sagt, det finns F2P som gör det bra också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer skicka ansökan till fragzone 2.0, hoppas få komma med. spelar crusader 50+
mvh Godgory

Medlem
Skrivet av Darkflow:

Kommer skicka ansökan till fragzone 2.0, hoppas få komma med. spelar crusader 50+
mvh Godgory

Du är så välkommen. Accepterar nästa gång jag går online, om ingen annan hinner före 🤘


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Du är så välkommen. Accepterar nästa gång jag går online, om ingen annan hinner före 🤘

tack, har väntetid innan jag kan joina en ny klan. lämnade min förra som var random.
blir kul med fz klanen.

Medlem

ställer sig i kö
mvh devinn4


signatur

no i will not go loladin no not at all

Medlem

Hur går det för er som spelar?
Fick tag på spelets bästa pve svärd i riften nu jäkla skillnad det blev (crusader). Fortfarande inte betalt en spänn och hade inte crests. Spelar Hell 1 nu (Prelle).

Medlem

Sådär, ansokt till Fragzone 2.0!


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Fragzone 2.0 konverterade till shadows tidigare idag vilken resulterade i att vi var tvungen att sparka ur en hel drös låglevlade.

Uppmanar till en 3.0 eftersom vissa gnällde på att dom inte hade tid att spela så mycket och därför inte kom upp tillräckligt hög level inom utsatt tid (bestämde i enighet med clanchatt att 4 dagar bör vara tillräckligt för att nå level 43 efter att man blivit level 30 och kunde joina clanen.)

Hur går det för första clanen? Har ni också joinat shadows eller är ni kvar i adventuremode? Kanske finns det plats där för dom som tyvärr fick sparken.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Fragzone 2.0 konverterade till shadows tidigare idag vilken resulterade i att vi var tvungen att sparka ur en hel drös låglevlade.

Uppmanar till en 3.0 eftersom vissa gnällde på att dom inte hade tid att spela så mycket och därför inte kom upp tillräckligt hög level inom utsatt tid (bestämde i enighet med clanchatt att 4 dagar bör vara tillräckligt för att nå level 43 efter att man blivit level 30 och kunde joina clanen.)

Hur går det för första clanen? Har ni också joinat shadows eller är ni kvar i adventuremode? Kanske finns det plats där för dom som tyvärr fick sparken.

<Uppladdad bildlänk>

Första klanen ar adventure och mindre aktiv. Många har inte varit online på 6+dagar inklusive ledaren. Dock finns några väldigt aktiva inklusive en officer som jag tror var 60+22 eller så


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skriv svar