Homeworld 3 försenas till 2023 för utvecklarnas hälsa

Robot
Homeworld 3 försenas till 2023 för utvecklarnas hälsa

Den som väntar på något gott.

#Homeworld-3, #gearbox


Medlem

Bra val. Detta ser jag verkligen fram emot. Kan gärna vänta ytligare för ett bättre och mer polerat spel.

Medlem

Alla firmor som skippar crunch har min respekt.

Medlem

Hoppas det blir bra första spelat va sjukt bra, det har jag kvar på tjocklåda till PC, vad tiden går fort ...

Medlem

"Den som väntar på något gott." ... Blir aldrig fet.

Men mer allvarligt, så kan jag nog vänta ett tag till ändå. Vare sig det är för att spara in på piskan dem anställdas välmående, eller för att utvecklaren vill komma jämt upp i 20 år mellan spelen istället för ojämna 19.

Hoppas bara att känslan blir mer som ettan, och mindre som i tvåan då det inte föll mig i smaken på samma sätt. Ex antal mindre genomspelningar av andra spelet trots allt. Var väl för att det inte fanns någon "Salvage Corvette" i Homeworld 2.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem

Uppenbart att spelet inte ens är nära att vara så klart som de anser att det borde ha varit vid denna tiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag kan vänta, då hinner jag förhoppningsvis göra plats för allt lull-lull som CE:n innehåller.

Skrivet av Hipshot:

Uppenbart att spelet inte ens är nära att vara så klart som de anser att det borde ha varit vid denna tiden.

Om man följer utvecklardagboken (de släpper regelbundna uppdateringar på Fig.co för sådana som backat spelet) gjorde pandemin det logistiskt svårt att utveckla i den takt som var mer möjlig innan. Sen har det också verkat som de fått tämligen förstående investerare i ryggen för projektet, bland annat har BBI övergått till 4 dagars arbetsvecka (med bibehållen lön), och de har under utvecklingen jobbat med att införa en del grejer som kanske inte var planerat från början, efter feedback från investerare och backers (så som att moderskeppet ska kunna vrida sig mellan "horisontellt" och "vertikalt" läge till exempel, relativt till någon form av fast kamera - jobbigt det där med relativitet i rymden, jäkla Einstein).

Som tur är känns det ändå som ett mer realistiskt projekt än ex. Star Citizen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vadå bra? Orkar inte jobba hela veckor, anställer inte fler för att få det klart, snuttefilt till anställda. Old school crunch var f*n inte bra men att gå åt andra hållet 150% är inte bra heller. Köper spelet när det hamnar i reakorgen.

Medlem
Skrivet av Iskall:

Vadå bra? Orkar inte jobba hela veckor, anställer inte fler för att få det klart, snuttefilt till anställda. Old school crunch var f*n inte bra men att gå åt andra hållet 150% är inte bra heller. Köper spelet när det hamnar i reakorgen.

Ja, för alla spel som crunchats fram det sista har ju blivit så jäkla bra. /s
Är väl snarare positivt att se att någon prövar något annat för att förhoppningsvis få till lite bättre kvalitet på sin produkt - sen om det blir fallet eller inte återstår att se, men det känns väl som att det är det viktigaste, snarare än bara att mata ut skiten så fort som möjligt? Återigen, vi har sett ganska många exempel på hur det slutat på sistone.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Ja, för alla spel som crunchats fram det sista har ju blivit så jäkla bra. /s
Är väl snarare positivt att se att någon prövar något annat för att förhoppningsvis få till lite bättre kvalitet på sin produkt - sen om det blir fallet eller inte återstår att se, men det känns väl som att det är det viktigaste, snarare än bara att mata ut skiten så fort som möjligt? Återigen, vi har sett ganska många exempel på hur det slutat på sistone.

Det är fint att du försöker, men jag tror nog att det snarare ledde till en fuktig byxa och drägel i mungipan för att du ens tog kommentaren på allvar.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det är fint att du försöker, men jag tror nog att det snarare ledde till en fuktig byxa och drägel i mungipan för att du ens tog kommentaren på allvar.

*kikar igenom användarens övriga inlägg* (var för lat för att göra det innan)

...fair point, trolls will be trolling. Samtidigt tycker jag ibland att det är ett lite tråkigt "frikort" att köra för att undvika att bli motsagd också. Någonstans går ju liksom gränsen mellan ens åsikt och en hjärndöd provokation för någon slags basalt nöje, och det är inte alltid övertydligt var den är. Den siste idioten i världen är inte född än, och i min naivitet tror jag det vore fint att dränka trollande i någorlunda underbyggda diskussioner, för att förhoppningsvis kunna motverka oförståelse och okunskap i de fallen det faktiskt ligger något mer bakom trollandet. Sen hur möjligt det är, det är en annan femma.

/end offtopic


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Faal-San:

"Den som väntar på något gott." ... Blir aldrig fet.

Men mer allvarligt, så kan jag nog vänta ett tag till ändå. Vare sig det är för att spara in på piskan dem anställdas välmående, eller för att utvecklaren vill komma jämt upp i 20 år mellan spelen istället för ojämna 19.

Hoppas bara att känslan blir mer som ettan, och mindre som i tvåan då det inte föll mig i smaken på samma sätt. Ex antal mindre genomspelningar av andra spelet trots allt. Var väl för att det inte fanns någon "Salvage Corvette" i Homeworld 2.

<3 Salvage Corvettes. Var något uppdrag mot slutet av 1:an där det fanns en gigantisk boll-formation med fientliga Ion-frigates. Kom man in från rätt håll kunde man sno dom utan att dra aggro från de intill.

Tror jag lyckades stjäla 136st eller något åt det hållet. Efter det var det nedförsbacke i svårighetsgraden. Men var nog bara ett uppdrag till efter det?

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

*kikar igenom användarens övriga inlägg* (var för lat för att göra det innan)

...fair point, trolls will be trolling. Samtidigt tycker jag ibland att det är ett lite tråkigt "frikort" att köra för att undvika att bli motsagd också. Någonstans går ju liksom gränsen mellan ens åsikt och en hjärndöd provokation för någon slags basalt nöje, och det är inte alltid övertydligt var den är. Den siste idioten i världen är inte född än, och i min naivitet tror jag det vore fint att dränka trollande i någorlunda underbyggda diskussioner, för att förhoppningsvis kunna motverka oförståelse och okunskap i de fallen det faktiskt ligger något mer bakom trollandet. Sen hur möjligt det är, det är en annan femma.

/end offtopic

Väl talat. Ibland önskar jag att jag hade tålamodet att göra likadant, och på ett konstruktivare sätt än vad jag brukar skriva

1
Skriv svar