Starfields protagonist kommer inte att prata

Robot
Starfields protagonist kommer inte att prata

Annat än i text, det vill säga.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Bra. Man vill kunna relatera till karaktären.

eld
Medlem

Det var en av den största kritiken mot Fallout 4, och även en grej som höll tillbaka dom i utvecklingen, så det är ett bra val.

Medlem

Är inget fan när karaktären inte pratar. visst man kan skapa sin egna röst i huvudet. Men föredrar röstskådespelare. Men vi får se kanske bra i detta spelet.

Medlem

Tack, att man pratade var bland de värsta sakerna med Fallout 4!

Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Bra. Man vill kunna relatera till karaktären.

Är du stum?

Geeks Gaming

Så länge all tal text står med på skärmen och inte bara en antydan som Fallout 4.

Och ger mig mer än 4 alternativ.

Gnällkuk

Trist, jag vill att min karaktär pratar. Witcher eller Mass Effect hade varit klart sämre utan det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Den som gjorde den kvinnliga rösten i Fallout 4 var en bra röstskådespelare, men det var begränsande för spelet att ha det så. Och att det alltid bara var fyra alternativ, i fyra mer eller mindre bergfasta kategorier.

Medlem

Skönt. Det värsta som finns är när man läst hela texten och gjort sitt val och sen ändå måste lyssna på hela skiten också. Utan röst kan de då köra motpartens dialog direkt.

Edit: Ännu värre är det ju när man gjort valet och sen säger karaktären nåt annat.. Alltså att de bara skrev ut en del.

Medlem

Tror att det var en bra grej att försena spelet till nästa år. Då har Xbox och Bethesda redan GOTY 23 klart.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Bra. Man vill kunna relatera till karaktären.

Jag har personligen svårt att relatera till en stum karaktär.

"Men han pratar", nej, han lämnar lappar. Prove me wrong.


signatur

I drank what?

Medlem

Bra! I spel där man skapar karaktären själv så blir det oftast bäst när det inte finns någon röst, med några enstaka undantag.

Medlem

Jag har väldigt svårt att få någon inlevelse när karaktären är stum :/

Medlem

Låter som att Todd Howard har sparat pengar

Medlem
Medlem

Får man välja dialog så känns det ju rätt onödigt att karaktären repeterar det som står som man valt.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Får man välja dialog så känns det ju rätt onödigt att karaktären repeterar det som står som man valt.

De behöver inte skriva ut hela dialogen. Witcher 3 skötte detta fenomenalt genom att skriva ut den sammanfattade innebörden av dialog alternativen.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

De behöver inte skriva ut hela dialogen. Witcher 3 skötte detta fenomenalt genom att skriva ut den sammanfattade innebörden av dialog alternativen.

https://www.youtube.com/watch?v=U_LSVZ7VDp8

Ja sen finns det ju förstås bra sätt o göra det på, men ibland händer det att den kortfattade meningen till val är missvisande och är inte alls den dialogen jag ville välja

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så länge all tal text står med på skärmen och inte bara en antydan som Fallout 4.

Och ger mig mer än 4 alternativ.

bland det första man fixade med hjälp av moddar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ja sen finns det ju förstås bra sätt o göra det på, men ibland händer det att den kortfattade meningen till val är missvisande och är inte alls den dialogen jag ville välja

Det kräver duktiga manusförfattare för att lyckas med det. Det är den professionalismen Bethesda saknar, de har gjort sig världskända med att ha dålig dialog.

Skrivet av Molotov:

bland det första man fixade med hjälp av moddar

Jag minns detta. Alternativen var väldigt missvisande. Kan vara så att Bethseda hastigt kopierade Witcher 3 utan att lägga tillräckligt med tid på det

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

bland det första man fixade med hjälp av moddar

Jo tack. Va nog första modden jag installera till spelet.

Medlem

Ser positivt på detta. Gillade det inte alls i Fallout 4, men kan ju också ha varit pga att man fick så få svarsalternativ. Att karaktären sa nåt annat än det man valde va ju ännu värre, vilket får mig att tänka på det här klippet

https://youtu.be/cUGi-aTILx4

eld
Medlem

Till och med självaste todd sa att det inte fungerade bra:

https://www.ign.com/articles/2016/06/16/e3-2016-fallout-4s-di...

Medlem

Spelet kommer att kännas gammalt då, att inte ha karaktären talande är inte bra.

Medlem

Värdelöst. FInns inget som dödar känslan av en story så mycket som när karaktären är stum.

1
Skriv svar