Shaping Games från Värmland gör Mulle Meck reboot.

Medlem
Shaping Games från Värmland gör Mulle Meck reboot.

ser man på, en grunka

Inte mycket konkret annat än att det blir en helt ny spelserie för både gamla och ny fans i samarbete med skaparna av Mulle Meck. Shaping Games har tidigare gjort Lilla Spöket Laban för mobilen, vilket bådar riktigt gott för att Mulle Meck ska bli lyckat.

Det känns faktiskt som det behövs en riktig reboot efter Bygg hus med Mulle Meck snarare än en rak uppföljare, i slutet av spelserien saknades mycket av själen som fanns i Bygg Bilar och Bygg Båtar. Hoppas att vi får återse många av karaktärerna, Doris Digital, Figge Ferrum, hans Hund Salka, Mia, Sam Scribbler; de är lika viktiga som Mulle själv och att sakna dem hade gjort spelet mycket plattare eftersom de är så välskrivna. Hoppas Lennart Jähkel fortfarande gör Mulles röst.

Looking good, som man säger i Amerikat

Har vi en ny tidlös klassiker på ingång eller kommer den fördärvas av mikrotransaktioner och grunklådor? Vågar ni spekulera? Har ni några favoritcitat från förra spelserien?

MULLE MECK REBOOT

Medlem

Vad kul! Min lillebror spelade det hela tiden som liten och nu när jag själv har en 4-åring så tänkte jag att det skulle passa perfekt.
Tyvärr hittade jag inget Mulle Meck till paddan, där sonen spelar, så det här blir ju kanon för oss!

1
Skriv svar