Tusentals Steam-spelare flockas till Dragon's Dogma, efter nyheterna om tvåan

Robot
Tusentals Steam-spelare flockas till Dragon's Dogma, efter nyheterna om tvåan

Bara vid releasen har spelarna varit fler.

#dragons-dogma


Medlem

Jag har verkligen försökt förstå varför folk prisar Dragons Dogma till skyarna, flertalet gånger har jag försökt, jag försöker säkert en gång om året att komma in i spelet, men jag slutar inom 2-5 timmar varje gång, vill verkligen gilla det haha.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag har verkligen försökt förstå varför folk prisar Dragons Dogma till skyarna, flertalet gånger har jag försökt, jag försöker säkert en gång om året att komma in i spelet, men jag slutar inom 2-5 timmar varje gång, vill verkligen gilla det haha.

Det är väl helt enkelt inte din typ av spel.

Medlem

Smaken är som baken : )

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är väl helt enkelt inte din typ av spel.

Det är det, jag älskar RPGs och det är nästan vad jag exklusivt spelar när jag spelar single-player. Men jag får ge det ett till försök helt enkelt :'D

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det är det, jag älskar RPGs och det är nästan vad jag exklusivt spelar när jag spelar single-player. Men jag får ge det ett till försök helt enkelt :'D

Jag började spela det igen förra veckan. Spelade aldrig ut det när jsg ägde det sist på xbox så tänkte köra ut det nu.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag har verkligen försökt förstå varför folk prisar Dragons Dogma till skyarna, flertalet gånger har jag försökt, jag försöker säkert en gång om året att komma in i spelet, men jag slutar inom 2-5 timmar varje gång, vill verkligen gilla det haha.

Jag har samma problem som du! Gick även tillbaka och tänkte provade efter Elden Ring men det blev bara ännu mer uppenbart att det inte var för mig

Medlem
Skrivet av Cho-Arrim:

Jag har samma problem som du! Gick även tillbaka och tänkte provade efter Elden Ring men det blev bara ännu mer uppenbart att det inte var för mig

Själv tycker jag Dragons Dogma är mycket bättre än Elden Ring.

Combaten, klasserna, looten, pawns, exploring, Riktigt coolt spel faktiskt.

Startade NG+ på min gamla save från några år sedan och insåg jag har missat typ 50% av spelet om inte mer.

Medlem

Att det är med i Capcom summer bundle 2022 på humblebundle kan ju även det bidra till att många spelar det just nu. 😉

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Själv tycker jag Dragons Dogma är mycket bättre än Elden Ring.

Combaten, klasserna, looten, pawns, exploring, Riktigt coolt spel faktiskt.

Startade NG+ på min gamla save från några år sedan och insåg jag har missat typ 50% av spelet om inte mer.

Intressant! Det som tilltalade mig med Elden ring är mycket med att känslan det ger mig är att ens karaktär är ganska mänsklig när han slåss. Tål inte mycket, blir trött etc
Men Dragons Dogma kändes mer arkadaktigt för mig.

Medlem
Skrivet av Cho-Arrim:

Intressant! Det som tilltalade mig med Elden ring är mycket med att känslan det ger mig är att ens karaktär är ganska mänsklig när han slåss. Tål inte mycket, blir trött etc
Men Dragons Dogma kändes mer arkadaktigt för mig.

Det är stamina i Dragons Dogma också. Bara bättre combat än spamma två knappar som det är i ER. I ER kan du även tåla ett slag av ett supermonster men du dör av 5 meters fall från en klippa.

Medlem
Medlem
Skrivet av Maysay:

Har för mig att det gick i Baldurs Gate också.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Hur ska man spela Dragons Dogma för att få den bästa upplevelsen? Finns det några high-res moddar eller liknande?

Medlem
Skrivet av Methea:

Hur ska man spela Dragons Dogma för att få den bästa upplevelsen? Finns det några high-res moddar eller liknande?

Det finns en par men såvitt jag vet är dom ofärdiga. Jag kör endast med moddarna: Don't blind me & viginette remover.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag har verkligen försökt förstå varför folk prisar Dragons Dogma till skyarna, flertalet gånger har jag försökt, jag försöker säkert en gång om året att komma in i spelet, men jag slutar inom 2-5 timmar varje gång, vill verkligen gilla det haha.

Oj då. Jag avskyr när det blir så. Men du får bara tvinga dig att köra vidare.

Har du klarat ormbossen?


signatur

Memento Mori

Medlem

Cool artikel av FZ förresten.

Egetligen lite krystat, för 6000 samtida spelare på Steam är inte mycket, men allt som görs för att skaka mer liv i Dragons Dogmaserien är mumma. Tack FZ.


signatur

Memento Mori

Medlem

Det värsta med dragons dogma är den förbaskade intro-låten de bytte ut till i expansionen. Får ju ont i öronen av det möget. Tack som fasiken för Nier Music replacer

Jag körde med
Nier Music replacer
Gransys Texture Improvement Project
Don't blind me
DDDA save manager
DDDA Japanes VoiceOver Project
ddda-dinput

Medlem

Här är orginal intro låten. den är så sjukt jävla kung.
https://www.youtube.com/watch?v=liWIUxttlvU

Medlem
Skrivet av Natrium:

Här är orginal intro låten. den är så sjukt jävla kung.
https://www.youtube.com/watch?v=liWIUxttlvU

Sidenote om ingen har spelat dragon dogma och kan komma förbi att det är lite outdated så är combat SJUKT grymt och du har inte direkt spelet något spel som detta förut. storyn är Meh kanske du finner underhållning av den, men du har jätte mycket ställen att utforska, göra quester och möta stora monster med episka fighter, Och det kan vara rätt taktiska fighter där du kan behöva använda dig av olika armors eller items för att underlätta etc.
Kan inget annat än starkt rekommenda denna gem till folk som gillar RPG spel.
Med detta sagt kan jag också rekommendera denna video på YT som typ en hype video för spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=8XBlBPtQW6g

1
Skriv svar