Sims 4 introducerar valet av sexuell läggning i nästa fria uppdatering

Robot
Sims 4 introducerar valet av sexuell läggning i nästa fria uppdatering

Älska eller älska inte.

#4, #Maxis, #Sims


Medlem

Men…det är väl inte ett val?

Skämt o sido, säkert en bra ide men jag trodde karaktärerna i Sims kan bli lite hur som helst på eget bevåg, är rätt säker på att min ”Roland Getaway” från Sims 1 föll för en karl, men jag minns kanske fel. Är ju trots allt 20 år sedan! 😅


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Soulless:

Men…det är väl inte ett val?

Skämt o sido, säkert en bra ide men jag trodde karaktärerna i Sims kan bli lite hur som helst på eget bevåg, är rätt säker på att min ”Roland Getaway” från Sims 1 föll för en karl, men jag minns kanske fel. Är ju trots allt 20 år sedan! 😅

Jo precis, jag tror de bestämmer lite själva nu, men med uppdateringen kan du styra vilka de blir attraherade av. Osäker på det där med lösa sexuella relationer dock, tror det är nytt? Var även väldigt länge sedan jag också spelade Sims.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Äntligen! Jag har väntat så länge på att få leva ut mina homosexuella böjelser.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo precis, jag tror de bestämmer lite själva nu, men med uppdateringen kan du styra vilka de blir attraherade av. Osäker på det där med lösa sexuella relationer dock, tror det är nytt? Var även väldigt länge sedan jag också spelade Sims.

Inget roligare än att tvångs byta den sexuella läggningen av kärleks intresset. Typ något i stil av "Pray the gay away" fast till respektive sexuella läggning XD


signatur

Idono. That's me!

Medlem

The game must be restarted for changes to take effect


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Getskändarnas och peddosarnas drömspel.

Fräscht


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

Jag visste att det var ett val! Har ett vagt minne att jag kryssade i straight i karaktärsskaparen hos Gud innan jag föddes.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men…det är väl inte ett val?

Precis. Förut kunde simarna vara med i stort sätt vem de ville och nu så ska man bestämma det.

Upplever starkt att denna uppdatering förs fram så något som gynnar jämställdhet och mångfald men är egentligen en uppdatering för de länder där synen på homosexualitet är något smutsigt där de inte vill att ens sim ska ligga med vem som helst.

Medlem

Homofobin står som spön i backen. Varför ska det alltid bli såhär på FZ?

Börjar ledsna.

Medlem

Jag vill kunna välja "pansexuell" annars blir jag kränkt.

Medlem

Ni kan väl modda in wehrmacht-sims så ni också får känna er inkluderade.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

KoP
Medlem

Behövdes detta? Jag menar skapar du en man eller kvinna i The Sims 4 så kan du ju välja att inleda en romans med samma eller motsatt kön redan. (._.)

Eller låses det vilken läggning du nu besitter i å med denna uppdatering?

Skribent
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jag vill kunna välja "pansexuell" annars blir jag kränkt.

Tror att du både kan göra dem pan och asexuella om du vill. Skulle vara flera val.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ni kan väl modda in wehrmacht-sims så ni också får känna er inkluderade.

Men herregud... Varför tas alltid nassarna upp så fort folk har andra åsikter? Vi lever väl i fri värld där alla ska få tycka som de vill. Sen behöver man väl inte skada andra människor etc kan jag tycka.

Men, sen tycker jag att det har ballat ur något när det kommer till olika orienteringar... Vad hände med att bara vara gay eller bi?

Off topic i guess... Men man blir trött på att nassekortet dras fram hela tiden. Getting pretty ooooöld... För var väl det du syfta på till tidigare kommentarer?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Homofobin står som spön i backen. Varför ska det alltid bli såhär på FZ?

Börjar ledsna.

Vilken Homofobi? Är du kränkt på låtsas eller?

Skribent
Skrivet av KoP:

Behövdes detta? Jag menar skapar du en man eller kvinna i The Sims 4 så kan du ju välja att inleda en romans med samma eller motsatt kön redan. (._.)

Eller låses det vilken läggning du nu besitter i å med denna uppdatering?

Som jag förstod det så kommer tex en straight karaktär säga nej automatiskt om denne blir stött på av samma kön. Tidigare hade en ju inte kontrollen över detta utan karaktärerna göra lite vadsom.

Sen tror jag du kan byta läggning i och med att du kan göra dem "experimentella", dvs när de intr bestämt sig vad de är.

Men det handlar nog mer att ge spelaren valet när dr gör sin karaktär, många gör ju kopior av sig själva.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av employed:

Vilken Homofobi? Är du kränkt på låtsas eller?

Jag blir mest bara less faktiskt. På att FZ gång efter annan lägger ut nyheter som man rimligtvis VET kommer skapa en massa sunkiga kommentarer och som man sedan låter bero tills det fullständigt spårar ur.

Man får det community man förtjänar. Börjar känna att det inte längre är för mig. Tyvärr.

eld
Medlem
Skrivet av Jonrei:

Men, sen tycker jag att det har ballat ur något när det kommer till olika orienteringar... Vad hände med att bara vara gay eller bi?

Samma anledning till varför bisexualitet myntades, för att varken straight eller gay beskrev någons läggning i sin helhet.

Pansexualitet eller asexualitet borde ju inte vara ett främmande koncept till och med för folk som tycker att det bara finns två kön.

Och som många redan pekat ut, pansexualitet har ju varit default i sims.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Men herregud... Varför tas alltid nassarna upp så fort folk har andra åsikter? Vi lever väl i fri värld där alla ska få tycka som de vill. Sen behöver man väl inte skada andra människor etc kan jag tycka.

Men, sen tycker jag att det har ballat ur något när det kommer till olika orienteringar... Vad hände med att bara vara gay eller bi?

Off topic i guess... Men man blir trött på att nassekortet dras fram hela tiden. Getting pretty ooooöld... För var väl det du syfta på till tidigare kommentarer?

don't at me


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Geeks Gaming
Skrivet av General White:

Perverterade idéer riktade mot barn, fräscht. Groomer devs.

Vad exakt är det som är perverterat? 🤔

Medlem
Skrivet av Wilma19:

Du får biffa till dig på gymmet så du lär dig att hantera internet.

”Internet”? Jaja. Jag får väl bara inse att FZ blivit lite för mycket Gamereactor för min smak och röra mig vidare.

Synd för mig, men bra för er som vill ösa på med reaktionärt gubbsnack.

Ha det gott.

Medlem
Skrivet av bluebird:

”Internet”? Jaja. Jag får väl bara inse att FZ blivit lite för mycket Gamereactor för min smak och röra mig vidare.

Synd för mig, men bra för er som vill ösa på med reaktionärt gubbsnack.

Ha det gott.

Tänk på att det är en otroligt högljud minoritet på fz som skriver i alla dessa trådar. Typ tio konton som styr diskursen.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent

I och med att denna diskussion inte verkar leda till något bra så låser jag helt enkelt tråden.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar