Ghost of Tsushima har nu sålt närmare 10 miljoner kopior

Medlem

Spelet är bättre tycker jag än Days gone. Har kört igenom det 3 gånger ungefär och massa multiplayer som också är hemskt bra tycker jag. Ghost of tsushima är mycket bättre än vad jag trodde att det skulle vara. Och nu den senaste ps5 versionen med vibrationer i handkontrollen är helt underbart. Världen är väldigt bra gjord så hur man än gör uppdragen så känns det inte som om man gjort dom i fel ordning. Spelet är mycket bättre än Zelda tycker jag. Men så har jag aldrig riktigt förstått mig på zelda spelen heller. Jag är mer en Amiga/Monkey island snubbe om man pratar om vilka spel som verkligen satte ens partiska tyckande i början.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Men hur ska man göra ett open world spel annars egentligen? En gigantisk stendöd karta är ju inte så värst spännande heller^^. Å andra sidan älskar jag SoTC och där är både pluppar och npcs frånvarande.

Kortfattat, låt utforskandet vara den främsta beståndsdelen, lita på spelarens nyfikenhet och designa den öppna världen utefter det. Om inte gör det sig bättre som ett linjärt spel, vilket jag är övertygad om att spel som Tsushima också gjort.

Medlem

Sen får man inte glömma den otroligt bra Comabaten i spelet fy fan vad kul den är.

Medlem
Skrivet av borstenn:

Kortfattat, låt utforskandet vara den främsta beståndsdelen, lita på spelarens nyfikenhet och designa den öppna världen utefter det. Om inte gör det sig bättre som ett linjärt spel, vilket jag är övertygad om att spel som Tsushima också gjort.

Alternativt göra som du beskriver men ge möjligheten till pluppar på kartan genom ett knapptryck från menyn. När jag tänker efter så har jag för mig att man kan stänga av allt kladd på kartan i Horizon Forbidden West, möjligt att minnet skojar med mig.

Hade ju varit ganska häftigt med ett riktigt maffigt open world rpg helt utan karta och hjälpmedel. Hade förmodligen enbart tilltalat hardcorespelare dock och inte sålt speciellt bra.

Medlem

Tog nog alla rävar fram till dlc släpptes. Lirade aldrig igenom dlc:et

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Alternativt göra som du beskriver men ge möjligheten till pluppar på kartan genom ett knapptryck från menyn. När jag tänker efter så har jag för mig att man kan stänga av allt kladd på kartan i Horizon Forbidden West, möjligt att minnet skojar med mig.

Hade ju varit ganska häftigt med ett riktigt maffigt open world rpg helt utan karta och hjälpmedel. Hade förmodligen enbart tilltalat hardcorespelare dock och inte sålt speciellt bra.

Går att stänga av pluppar i många moderna open world-spel. Problemet är att spelen inte är designade för att spelas så. Det kräver ju liksom en annan typ av filosofi redan på det inledande designstadiet.

Jag har köpt det två gånger


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

One
Medlem

Spelar detta just nu från ps extra. Skönt spel men skön atmosfärer + combat. Men det är att jaga pluppar som gäller och resan mellan plupparna är att göra lite quick draws som man alltid vinner. För mycket ubisoft och för lite from soft tyvärr. ( Är bara ca 7-8 timmar in)

Medlem
Skrivet av borstenn:

Går att stänga av pluppar i många moderna open world-spel. Problemet är att spelen inte är designade för att spelas så. Det kräver ju liksom en annan typ av filosofi redan på det inledande designstadiet.

Så kanske det är och jag förstår hur du menar men jag tycker ändå att det går alldeles utmärkt att spela utan att bry sig om vad som är markerat på kartan. Det blir ju lite vad man gör det till och på samma sätt som jag antar att man kan bli ordentligt frustrerad när guidningen är nästintill obefintlig.

Medlem

Ett spel som jag verkligen försökte tycka om, men det gick inte. Tyckte att alla karaktärer kändes så stenhårt mallade för att passa in i en övertypisk samurai-fantasi. Fega bönder, stela stel-stolta adelsmän och svekfulla plebs. Orkade inte med det i längden.

Roligast var att spela som en lönnmördare, för att se hur krystat illa berörd min karaktär blev. Nästan sugen på att spela vidare för att se om det får några ytterligare konsekvenser, typ att man blir galen till sist.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Personligen älskar jag GoT! Obegripligt att feodala Japan inte tagits mera vara på, men så djävulskt kul att det blev så fantastiskt när det äntligen gjordes! Jag pressade ner mina förhoppningarna inför släpp, var tom skeptisk.

Intressant hur två spel med samma speldesign kan uppfattas så olika, på personlig nivå. Sällan jag orkar ta mig igenom openworld-spel medans jag i GoT tog min allra första platinum pokal. Settingen, atmosfären å känslan att vara en samuraj är on pooooint

12
Skriv svar