Varför kan jag inte förlåta Activision/Blizzard?

Medlem
Varför kan jag inte förlåta Activision/Blizzard?

Sedan stormen anlände runt Activision/Blizzard har jag inte kunnat läsa om dom utan att känna ett enormt hat ock avsky, jag vill tro att jag är en människa som ger folk en chans att bättra sig, men inte när det handlar om just dom tydligen.
Jag läser nyheter om kommande spelsläpp osv och även om jag till synes är relativt neutral medans jag läser skriker något i mig "VARFÖR SKRIVER FOLK OM DOM HÄR JÄVLA ASEN?, VARFÖR ÄR DOM INTE TVUGNA ATT GÅ I KONKURS OCH HALSHUGGNA!!!, SLUTA GE DOM PR!!!"

Jag tar av någon anledning personligt åt mig när det skrivs neutrala till positiva nyheter om dom, som om att jag själv hade råkat ut för anklagelserna som florerat runt dom.
Jag har älskat blizzard i mina dagar, min skolgång är dimma av ändlösa nätter krigandes mot fransmän i Star Craft 1, WoW har gått varmt och Djävulen har mött mig ett flertal gånger i allt va Diablo heter, även Activision skivor har snurrat i mina olika spelmaskiner, men trots allt det kan jag inte förmå mig att ge dom en chans att bevisa att dom kan behandla sina anställda bättre, utan jag har oavsiktligt brutit alla band till dom och vill inte ha med dom att göra.

Den här texten är mer för mig, att få säga det, skriva av mig lite.
Se mig som en tokig gammal gubbe som sitter och skäller på ingenting i den lokala parken, ni kan höra vad jag säger men jag kommer förstå om ni bara går förbi och ignorerar mig

Medlem

Jag förstår precis, jag har själv aldrig kunnat förlåta Hi-Rez...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag förstår precis, jag har själv aldrig kunnat förlåta Hi-Rez...

Amen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Delad smärta är halv smärta. Jag lovar att du inte är själv om att känna såhär.

Dom definierar begreppet att leva på gamla meriter. Deras mäktigaste spelserier riktas nu till mobiler (se diablo och warcraft), och även fast deras community skriker i protest så kör dom på. Det tråkiga är att dom tjänar ju pengar på det.

Personligt ansvar i all ära men jag tycker att diablo immortal borde vara olagligt med tanke på hur mycket pengar man kan spendera i det.

Jag försökte ladda ner WC3 förra månaden från mitt blizzard account och då märkte jag att jag inte längre kan spela det utan att köpa reforged.

Medlem
Skrivet av GamerNurse:

Jag försökte ladda ner WC3 förra månaden från mitt blizzard account och då märkte jag att jag inte längre kan spela det utan att köpa reforged.

Det är ju för jävligt rent utsagt, tycker ju att du borde ha tillgång till varan du en gång betalade för

Medlem

Jag känner likadant för Ubisoft

Medlem

Samma sak som jag känner när jag läser om alla mördare, våldtäktsmän och pedofiler som blir frigivna efter fåtal år pga straffrabatter och liknande. Tycker inte att man ska dalta med personer som begår brott.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag hade samma känsla för EA Games när de köpte upp spelföretag som Maxim, Lionheads, Westwood med mera för då blev alltid spelen sämre tyckte jag, så det är väll kanske exakt samma sak här men mycket mer kommersiellt och dumt. Blev rätt förvånad över att det nya Diablo-spelet bara går att spela om man ska köpa massa saker i spelet, trodde det skulle bli ett modernt Diablo 3 bara men men.

I övrigt så går det nog att ladda ned SC och WC som funkar på nya datorer.

1
Skriv svar