Snabbkollen - Spelar du mindre Call of Duty nu för tiden?

Robot
Snabbkollen - Spelar du mindre Call of Duty nu för tiden?

CoD tappar spelare. Är du en av de som fallit ifrån?

#call-of-duty, #snabbkollen


Medlem

Jag spelade oerhört mycket Cod 1, UO, 2, 4 och Mw2. Sedan tog det stopp för mig!

Jag köpte MW (2019) och kampanjen var riktigt bra, men MP är inte alls lika roligt som förr. Det är alldeles för många variabler och slumpmässiga saker som kan ta död på dig för att det ska vara kul att spela!
Tacka vet jag Cod 2 och 4 med Promod installerat

Medlem

Jo det är betydligt mindre. Men det är bara för att jag väntar på Game Pass släppen. Den här tiden nästa år är dem alla i den tjänsten.

Medlem

Jag har knappt rört CoD sedan första Modern Warfare.

Antagligen pga att CoD-spelen blev mycket sämre efter CoD 4. De satte verkligen ribban högt där.

Medlem

Senaste CoD jag kört är Black Ops till WiiU

Gnällkuk

Blir ju en jävligt märklig poll när det inte finns någon definerad intervall på tiden. CoD firar 20 år nästa år, så spelar jag mindre idag? Absolut, men så har jag inte spelat CoD aktivt sedan Black Ops och bara det var mer än ett decennie sedan. Jag antar att det hänger ihop med den tidigare artikeln om att spelarantalet var under 100 mille men många av oss är ju inte i 20-årsåldern så majoriteten kommer nog spela mindre CoD idag än tidigare, men det säger ju inget om man slutade spela efter MW2 t ex.

Ett tips när man gör en poll som folk sällan verkar förstå - innan du formulerar frågan och svarsalternativen, vad exakt är det du vill ha svar på? Se till att dessutom definera saker tydligt så som tidsintervall. Med en serie som pågått i snart 20 år och som släppt ett spel varje år fram tills ganska nyligen blir ju svaren vatten värda utan en tidsram att förhålla sig till.

Här kommer du med största sannolikhet istället rätt skeva svar där det ser ut som att det gått åt helvete för CoD, men det istället är något så trivialt som att man blivit äldre, skaffat familj och har mindre tid och vänner att spela med, eller inte tyckler det är värt det eftersom man inser att åldern tagit ut sin rätt och ens reaktionsförmåga gör att man behöver spela många fler timmar för att kompensera med muskelminne, kunskap om kartan och förnuft än för 15 år sedan.

Utöver det får man väl anta att det är multiplayeraspekten man åsyftar, det har ju varit den stora drivkraften och framgångsreceptet - men det defineras inte heller, så du kanske enbart spelar singleplayer numer men spelar lika mycket, kanske ett cod vartannat år ifall kampanjen verkar intressant.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Om jag inte minns helt fel så är senaste CoD jag kört antingen Modern Warfare 2 eller Black Ops.

Medlem

Jag lirade en del multiplayer för typ 10 år sedan, provade Warzone och det laggade sönder på datorn. Det funkade sämre trots att det såg sämre ut än samtliga andra FPS jag lirat senaste 5 åren, det tog också upp 1/4 av hårddisken... så det fick vara.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Knappt spelat CoD. Det enda jag har spelat är Call of Duty 4: Modern Warfare som jag köpte från spelbutiken.se för 12kr några år efter det släpptes. Spelade igenom kampanjen men aldrig spelat det online.

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Blir ju en jävligt märklig poll när det inte finns någon definerad intervall på tiden. CoD firar 20 år nästa år, så spelar jag mindre idag? Absolut, men så har jag inte spelat CoD aktivt sedan Black Ops och bara det var mer än ett decennie sedan. Jag antar att det hänger ihop med den tidigare artikeln om att spelarantalet var under 100 mille men många av oss är ju inte i 20-årsåldern så majoriteten kommer nog spela mindre CoD idag än tidigare, men det säger ju inget om man slutade spela efter MW2 t ex.

Ett tips när man gör en poll som folk sällan verkar förstå - innan du formulerar frågan och svarsalternativen, vad exakt är det du vill ha svar på? Se till att dessutom definera saker tydligt så som tidsintervall. Med en serie som pågått i snart 20 år och som släppt ett spel varje år fram tills ganska nyligen blir ju svaren vatten värda utan en tidsram att förhålla sig till.

Här kommer du med största sannolikhet istället rätt skeva svar där det ser ut som att det gått åt helvete för CoD, men det istället är något så trivialt som att man blivit äldre, skaffat familj och har mindre tid och vänner att spela med, eller inte tyckler det är värt det eftersom man inser att åldern tagit ut sin rätt och ens reaktionsförmåga gör att man behöver spela många fler timmar för att kompensera med muskelminne, kunskap om kartan och förnuft än för 15 år sedan.

Utöver det får man väl anta att det är multiplayeraspekten man åsyftar, det har ju varit den stora drivkraften och framgångsreceptet - men det defineras inte heller, så du kanske enbart spelar singleplayer numer men spelar lika mycket, kanske ett cod vartannat år ifall kampanjen verkar intressant.

Håller inte med. Jag anser att denna poll ställer en mycket enkel fråga, med tillräckligt tydliga svars-alternativ för att ge en enkel fingervisning, vilket är det enda nödvändiga.

Vill man ha mer detaljer behövs ett större frågeformulär och det är tveksamt om många skulle ta sig tiden att besvara ett sådant.

Gnällkuk
Skrivet av ChrizHawk:

Håller inte med. Jag anser att denna poll ställer en mycket enkel fråga, med tillräckligt tydliga svars-alternativ för att ge en enkel fingervisning, vilket är det enda nödvändiga.

Vill man ha mer detaljer behövs ett större frågeformulär och det är tveksamt om många skulle ta sig tiden att besvara ett sådant.

Av 781st svar hitintills så har majoriten (58%) aldrig spelat, eller spelat så pass lite att de inte kan lämna något svar om beteendeförändring.

Av resterande 326 svar så spelar 39% mindre idag. Det kan ju absolut vara representativt för vårt community men jag tror snarare att det är mer talande för demografin i kombination till att det inte finns något tidsintervall. Att det skulle vara så extremt gravt överrepresenterat till att man spelar klart mindre idag känns lite väl avvikande.

Ja och nej på ditt andra påstående. Nej, eftersom det endast är en fråga. Ja på mer detaljer, dvs vad man är ute efter att veta. Nu kanske frågan helt var ämnad över hela CoDs historia, men det känns inte så troligt. Är det däremot för att ta tempen på en beteendeförändring över tid behöver man alltid ange tiden, annars kommer alla göra sin helt egna definition där vissa som jag svarar utefter Black Ops medans andra tar det efter Warzone t ex.

Om du ska mäta en beteendeförändring så blir det skevt om du inte definerar tiden.
Tjänar du mer pengar idag än tidigare?

Utan tidsdefintion så bör troligtvis majoriteten svara ja. Slutsats? Alla i Sverige tjänar mer pengar idag!
Men du har väl troligtvis jobbat sedan du var 18 eller liknande, du kanske har ökat lönen med 500:- senaste året, men med inflation och stigande räntor har du gått minus ändå.

Summa summarum, en del gör snabbt en tolkning av frågan och tycker den är lätt och svarar utifrån det - men du har ingen aning om vad den tolkningen är eftersom du lämnat det helt öppet. Således är svaren du får in av exterm osäkerhet och procentsatserna kanske indikerar något som inte stämmer överens med verkligheten.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag spelade CoD en hel del men redan CoD2 kände jag blev sämre så jag prövade aldrig ens trean. Vad svarar jag då? Känns nästan som att aldrig är det alternativ som ligger bäst till.

Medlem

Har inte kört ett cod sen black ops 3, så jag spelar mindre?
Skumma alternativ.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Körde nått cod på xbox 360 för länge länge sen när vi hade spelkvällar hemma 4 pers.

Cod efter 1 och 2 kändes alltid som en dålig förlaga av Battlefield (fast idag kanske det är tvärt om)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Av 781st svar hitintills så har majoriten (58%) aldrig spelat, eller spelat så pass lite att de inte kan lämna något svar om beteendeförändring.

Av resterande 326 svar så spelar 39% mindre idag. Det kan ju absolut vara representativt för vårt community men jag tror snarare att det är mer talande för demografin i kombination till att det inte finns något tidsintervall. Att det skulle vara så extremt gravt överrepresenterat till att man spelar klart mindre idag känns lite väl avvikande.

Ja och nej på ditt andra påstående. Nej, eftersom det endast är en fråga. Ja på mer detaljer, dvs vad man är ute efter att veta. Nu kanske frågan helt var ämnad över hela CoDs historia, men det känns inte så troligt. Är det däremot för att ta tempen på en beteendeförändring över tid behöver man alltid ange tiden, annars kommer alla göra sin helt egna definition där vissa som jag svarar utefter Black Ops medans andra tar det efter Warzone t ex.

Om du ska mäta en beteendeförändring så blir det skevt om du inte definerar tiden.
Tjänar du mer pengar idag än tidigare?

Utan tidsdefintion så bör troligtvis majoriteten svara ja. Slutsats? Alla i Sverige tjänar mer pengar idag!
Men du har väl troligtvis jobbat sedan du var 18 eller liknande, du kanske har ökat lönen med 500:- senaste året, men med inflation och stigande räntor har du gått minus ändå.

Summa summarum, en del gör snabbt en tolkning av frågan och tycker den är lätt och svarar utifrån det - men du har ingen aning om vad den tolkningen är eftersom du lämnat det helt öppet. Således är svaren du får in av exterm osäkerhet och procentsatserna kanske indikerar något som inte stämmer överens med verkligheten.

Det är en enda frågeställning med flervalsalternativ och på en hemsida för tv-spel, inte en vetenskaplig studie som ska granskas av en kommité eller institution. Kanske kan man värdera ovansagda därefter?

Medlem

Aldrig spelat Call of duty. Det har varit Battlefield för min del.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spelat någon kampanj hit och dit, men inte kört multiplayer sedan Call Of Duty 2.

Medlem

Inte rört cod sen 2012.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

CoD 4 MW och MW2 spelades många timmar, både SP och MP men mest MP


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Vet inte om det har med åldern att göra. Dock inte så lastgammal (35) nästa år.
Förut var det alltid multiplayer fps, men på senare år föredrar jag faktiskt offline singelplayer spel.

Men trots detta, köper jag lik förbannat varje COD/BF titel som kommer, spelar 10-40timmar sen ligger det på hyllan : )


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Spelat Warzone ganska mycket sista året, är roligt. Flyter på bra, bra action helt enkelt. Olika gamemodes, vissa byts ut då o då. Väldigt mycket vapen och dess tillbehör 😀

Medlem

Man tröttnade på senaste cod, men det höll ett ganska bra tag ändå. Testade Warzone men inte min grej, köper förmodligen nästa cod dock, och lär spela det i ett par månader iaf. Jag tror att tiden jag lägger mer på cod håller sig ganska konstant än idag faktiskt.

1
Skriv svar