Se första teasern för The Last of Us-serien

Robot
Se första teasern för The Last of Us-serien
Medlem

Hela och rena kläder samt nytvättat hår.. Första intrycket är att Joel och Ellie ser ut att vara ologiskt rena med tanke på vilken omgivning de lever i.


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Hela och rena kläder samt nytvättat hår.. Första intrycket är att Joel och Ellie ser ut att vara ologiskt rena med tanke på vilken omgivning de lever i.

Återstår se om det finns förklaring, men tänkte samma också att dem såg lite rena ut.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Hela och rena kläder samt nytvättat hår.. Första intrycket är att Joel och Ellie ser ut att vara ologiskt rena med tanke på vilken omgivning de lever i.

Skrivet av miffot:

Återstår se om det finns förklaring, men tänkte samma också att dem såg lite rena ut.

Bara för att de lever i en smutsig omgivning betyder inte det att människan inte kan tillverka tvål och shampoo längre. Det är ganska basic produkter. Det innebär ju inte att man slutar tvätta sig bara för det springer lite zombies på gatorna...

EDIT:

Här har ni förslag på vad ni kan göra tvål av:

förslag på tvål

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Bara för att de lever i en smutsig omgivning betyder inte det att människan inte kan tillverka tvål och shampoo längre. Det är ganska basic produkter. Det innebär ju inte att man slutar tvätta sig bara för det springer lite zombies på gatorna...

De måste ju hitta något att klaga på

Medlem

Blir mer och mer hypad inför denna serie.

Avstängd

Casten känns ju helt orimlig dock.

Personligen börjar jag också tröttna på Pedro.

Medlem

Är alltid skeptisk när de gör film/serier av spel. Silent Hill, Resident Evil 1-2 och Warcraft är nog de enda spelfilmerna som jag faktiskt tyckt om. Men lär nog ge det en chans ändå. Zombies är ju verkligen söndertjatat men med ett bra manus kan vad som helst bli bra så klart. Here's hoping!

Skrivet av Fatmajk:

Bara för att de lever i en smutsig omgivning betyder inte det att människan inte kan tillverka tvål och shampoo längre. Det är ganska basic produkter. Det innebär ju inte att man slutar tvätta sig bara för det springer lite zombies på gatorna...

EDIT:

Här har ni förslag på vad ni kan göra tvål av:

förslag på tvål

Kanske de är så rena eftersom de måste posta stories och inlägg på insta och tiktok om sina äventyr. Joel kanske är sponsrad av Gilette eller nått

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Bara för att de lever i en smutsig omgivning betyder inte det att människan inte kan tillverka tvål och shampoo längre. Det är ganska basic produkter. Det innebär ju inte att man slutar tvätta sig bara för det springer lite zombies på gatorna...

EDIT:

Här har ni förslag på vad ni kan göra tvål av:

förslag på tvål

Najs, kan sambon sluta klaga när man börjar göra egen tvål!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

inte den bästa skådisen dom valde till joel.

Medlem

Varit orolig för castingen från första nyheten släpptes. Det är lite underligt vilka val de har gjort, men ankdammen för högt ansedda skådisar är relativt liten. Tyvärr.

Pedro Pascal kan nog funka som Joel trots allt. Röstmässigt i det lilla man fick höra kändes bra. Men jag hade verkligen velat se någon mindre känd skådis ta sig an Joel.

Bella Ramsey är brittisk och så olik Ellie. Det blir intressant att se hennes tolkning, modigt att försöka. Får ge henne chansen att motbevisa men har inte högt ställda förväntningar trots att jag gillade henne både i The Worst Witch och GoT.

Gabriel Luna som Tommy känns oerhört märkligt. Vad hände där egentligen? 😂

Nick Offerman som Bill känns dock helt spot on.

Förbereder mig på en gigantisk flopp, så kan man inte bli annat än positivt överraskad.

eld
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Bella Ramsey är brittisk och...

Hon och vartannan amerikanare på film, tror inte det har så stor betydelse.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Bara för att de lever i en smutsig omgivning betyder inte det att människan inte kan tillverka tvål och shampoo längre. Det är ganska basic produkter. Det innebär ju inte att man slutar tvätta sig bara för det springer lite zombies på gatorna...

EDIT:

Här har ni förslag på vad ni kan göra tvål av:

förslag på tvål

Bara att de trallar över till närmaste ICA-handlare och införskaffar sig allt på listan, utöver resterande material som lär behövas. Saknas något i den första butiken så kan de enkelt fråga Siri som kan leda dem till nästa ställe med hjälp av Google Maps. Det gäller att prioritera i en dystopi och man ska väl inte göra det svårt för sig.

En liten och diskret detalj som Peter Jackson lyckades med, som många andra misslyckas med, är all smuts och åkommor karaktärerna drog på sig när de var ute i vildmarken. Spruckna naglar, trasiga kläder, skrapsår, m.m. vilket skapade en trovärdig bild.

Men som någon nämner nedan, det har kanske sin förklaring. Svårt att avgöra med tanke på det lilla vi har sett.


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Bara att de trallar över till närmaste ICA-handlare och införskaffar sig allt på listan, utöver resterande material som lär behövas. Saknas något i den första butiken så kan de enkelt fråga Siri som kan leda dem till nästa ställe med hjälp av Google Maps. Det gäller att prioritera i en dystopi och man ska väl inte göra det svårt för sig.

En liten och diskret detalj som Peter Jackson lyckades med, som många andra misslyckas med, är all smuts och åkommor karaktärerna drog på sig när de var ute i vildmarken. Spruckna naglar, trasiga kläder, skrapsår, m.m. vilket skapade en trovärdig bild.

Men som någon nämner nedan, det har kanske sin förklaring. Svårt att avgöra med tanke på det lilla vi har sett.

Man har använt såpaliknande vätskor för att tvätta sig i 5000 år. Med kunskapen vi nu har om hur viktig renlighet är för hälsan tror jag verkligen det kan vara en prioritet i en zombie-apokalyps.

Medlem

Kommer att gå in helt blind tror jag. Det ska bli spännande!

Medlem

Såg lite billigt ut, men kan förhoppningsvis bli en rättvis tolkning av spelserien, även om jag personligen låtsas som att mediokra part 2 aldrig släppts, det slutade efter första spelet för mig.

Medlem
Skrivet av Thane:

Man har använt såpaliknande vätskor för att tvätta sig i 5000 år. Med kunskapen vi nu har om hur viktig renlighet är för hälsan tror jag verkligen det kan vara en prioritet i en zombie-apokalyps.

Visst, folk kan och har kunnat tvätta sig under en lång tid men det är inte en säkerhet för att alla faktiskt efterlever det i praktiken. Det räcker med att gå ut på stan och se sig omkring så kan en peka ut minst 10 pers som inte har tvättat sig under de närmaste dagarna.

Det förklarar heller inte de klanderfria kläderna och utrustningen. Fläckfria kläder och ett liggunderlag som ser ut att ha plockats rakt av från butikshyllan. Lev en vecka ute i skog och mark utan tillgång till diverse faciliteter och det är lätt hänt att det uppstår en och annan smutsfläck eller reva i utrustning/kläder. Det förtar illusionen.


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Visst, folk kan och har kunnat tvätta sig under en lång tid men det är inte en säkerhet för att alla faktiskt efterlever det i praktiken. Det räcker med att gå ut på stan och se sig omkring så kan en peka ut minst 10 pers som inte har tvättat sig under de närmaste dagarna.

Det förklarar heller inte de klanderfria kläderna och utrustningen. Fläckfria kläder och ett liggunderlag som ser ut att ha plockats rakt av från butikshyllan. Lev en vecka ute i skog och mark utan tillgång till diverse faciliteter och det är lätt hänt att det uppstår en och annan smutsfläck eller reva i utrustning/kläder. Det förtar illusionen.

De som inte sköter hygienen i last of us världen blir helt enkelt smittade och blir klickers eller vad de nu kallades.
Kläderna förklaras enkelt. De har plundrat en övergiven hm/dressman så de har flera hundra dubbletter av alla plagg.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

De som inte sköter hygienen i last of us världen blir helt enkelt smittade och blir klickers eller vad de nu kallades.
Kläderna förklaras enkelt. De har plundrat en övergiven hm/dressman så de har flera hundra dubbletter av alla plagg.

Mm, se bara hur bra folk sköter ex. handhygien i verkligheten, både före och efter pandemin..

"- 26 procent av männen tvättar inte alltid händerna efter toalettbesök. Motsvarande siffra för kvinnor är 18 procent."
WaterAid - Undersökning handhygien (före Covid)

"Frågan som ställdes var: ”Tvättar du händerna oftare nu/idag än innan utbrottet av coronaviruset?”
82 procent svarade ja och 18 procent svarade nej."
WaterAid - Undersökning handhygien (efter Covid)

Det lär nog finnas en och annan butikshylla som gapar tom kort efter att produktionskedjan bryts men det kan förvisso vara möjligt att hitta något lager med orörda tillgångar. Något av alternativen är mer troligt än det andra.


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Mm, se bara hur bra folk sköter ex. handhygien i verkligheten, både före och efter pandemin..

"- 26 procent av männen tvättar inte alltid händerna efter toalettbesök. Motsvarande siffra för kvinnor är 18 procent."
WaterAid - Undersökning handhygien (före Covid)

"Frågan som ställdes var: ”Tvättar du händerna oftare nu/idag än innan utbrottet av coronaviruset?”
82 procent svarade ja och 18 procent svarade nej."
WaterAid - Undersökning handhygien (efter Covid)

Det lär nog finnas en och annan butikshylla som gapar tom kort efter att produktionskedjan bryts men det kan förvisso vara möjligt att hitta något lager med orörda tillgångar. Något av alternativen är mer troligt än det andra.

Men om nu covid redan dödat 90% av världens befolkning eller förvandlade folk till zombies om man inte skötte hygienen. Då tror jag att de överlevande skulle sköta sin hygien.
Man kan ju anta många av de överlevande redan skötte sig och att de som inte gjorde det nu gör det för att konsekvenserna är tydliga nog.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Varit orolig för castingen från första nyheten släpptes. Det är lite underligt vilka val de har gjort, men ankdammen för högt ansedda skådisar är relativt liten. Tyvärr.

Pedro Pascal kan nog funka som Joel trots allt. Röstmässigt i det lilla man fick höra kändes bra. Men jag hade verkligen velat se någon mindre känd skådis ta sig an Joel.

Bella Ramsey är brittisk och så olik Ellie. Det blir intressant att se hennes tolkning, modigt att försöka. Får ge henne chansen att motbevisa men har inte högt ställda förväntningar trots att jag gillade henne både i The Worst Witch och GoT.

Gabriel Luna som Tommy känns oerhört märkligt. Vad hände där egentligen? 😂

Nick Offerman som Bill känns dock helt spot on.

Förbereder mig på en gigantisk flopp, så kan man inte bli annat än positivt överraskad.

Får väl utgå från att Gabriel Luna ska spela bror till Pedro Pascal snarare än att han ska "likna" Tommy från förlagan.

Som du säger, Nick Offerman kommer garanterat göra Bill rättvisa. Det tror jag kan bli riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

De som inte sköter hygienen i last of us världen blir helt enkelt smittade och blir klickers eller vad de nu kallades.
Kläderna förklaras enkelt. De har plundrat en övergiven hm/dressman så de har flera hundra dubbletter av alla plagg.

Varför skulle man bli smittad av cordyceps bara för att man är skitig? Det som krävs är att man antingen andas in sporer eller att man blir biten/klöst av en smittad. Renlighet har inget med saken att göra. Däremot så kan man dra på sig andra sjukdomar om man inte sköter hygienen. Det är inte direkt så att bakterieinfektioner försvunnit bara för att det härjar en svamppandemi. I en värld utan sjukhus så är ett infekterat sår väldigt dåliga nyheter.

Medlem

Underliga saker att haka upp sig på efter att ha sett några sekunder i en teaser.

Vi vet inte hur länge de har färdats "i vildmarken" i de snuttar vi sett. Man blir inte automatiskt skitig och får trasiga kläder av några dagar "i vildmarken".

I en postapokalyptisk värld där en stor del av befolkningen dött så lär det finnas ett ganska stort överskott av hela kläder.

Det är omöjligt att dra några slutsatser om serien blir bra eller inte baserat på dessa sekunder. Om man någorlunda följer spelens handling och har HBOs sedvanliga produktionsvärden så lär det bli bra.

Medlem
Skrivet av Popski:

Varför skulle man bli smittad av cordyceps bara för att man är skitig? Det som krävs är att man antingen andas in sporer eller att man blir biten/klöst av en smittad. Renlighet har inget med saken att göra.

Men en person som bryr sig om sin hygien bör också bry sig om andra försiktighetsåtgärder så som att hålla sig borta från smittorisker. Men visst man blir inte automatiskt smittad av sporerna bara för att man inte tvättar händerna, på samma sätt som man automatiskt inte får covid bara för att man inte gör det.
Men skit i det skämtade mest för jag tyckte det var överdrivet att klaga på att någon var för ren.
Jag ser fram emot serien eftersom jag gillade spelets story men ogillade i stort sett allt med gameplay.

Medlem

Lite fånigt att hänga upp sig på att de ser för rena ut. Bara för att den moderna civilisationen som vi känner till i dag har gått under betyder det inte att man inte kan tvätta och reparera kläder, eller bada, när man lever sina vardagliga liv i sina nya samhällen 20 år senare. När vi ser Joel och Ellie i teasern är det ju ganska tydligt att de precis har träffats och börjat sin resa. Vi kan nog räkna med att både deras kläder och hygien kommer att ändras både till det sämre och bättre några gånger under resans gång.

I t.ex. Peter Jacksons LOTR-filmer var ju folk inte skitiga bara för att vara skitiga. De som skapar filmer och TV är ju trots allt professionella berättare, och inte bara forumkrigare som vi, med ogenomtänkta åsikter. Frodo och Sam såg ju betydligt annorlunda ut i början i Hobbiton jämfört med när de hade kommit fram till Mordor

Medlem

Förstår inte varför man drar IRL-jämförelser som t.ex. "man kan skapa tvål med X ingredienser". Om vi faktiskt jämför trailern med källmaterialet som är spelet, så är Joel och Ellie skitiga redan från start. Ellies kläder är slitna. Och det är det folk reagerar på, då de har redan en förbestämd bild över hur saker ska se ut, då det har redan blivit visualiserat.

Medlem

Fan vad folk gnäller då. Gör en serie själv eller så spela spelet om det är precis som det är som ni vill ha det. "Joel saknar leverfläck där" "Jag kan se mödomshinna på clickers". Orka alltså

Medlem
Skrivet av monstar:

Fan vad folk gnäller då. Gör en serie själv eller så spela spelet om det är precis som det är som ni vill ha det. "Joel saknar leverfläck där" "Jag kan se mödomshinna på clickers". Orka alltså

Har du aldrig klagat på filmer baserat på spel? Eller filmer baserat på böcker? Mario Brothers filmen? Mortal Kombat? Street Fighter? Tomb Raider med Angelina Jolie? Hobbit trilogin? Eragon? Dragon Ball Evolution?

Klart man klagar om man anser att producenterna inte gör serien rättvisa eller att man inte får inlevelsen man hade hoppats på. Och bara för någon klagar så betyder det inte att den personen ska göra en serie själv, dock säkert många som känner att om de får budgeten för att producera en film så skulle de gärna göra det själva.

1
Skriv svar