Se alla (?) trailers från Gamescom-showen!

Robot
Se alla (?) trailers från Gamescom-showen!

Patrick Söderlunds nya, Dead Island 2, ny PS5-gamepad, med mera!

#gamescom


Medlem

En del smaskigt helt klart.

Medlem

Kanske blivit gammal men jag blir 0 hypad av alla dessa CGI trailers. Stod väl för typ 80% av showen.

Och vad fan var det för colab med Mini Cooper? Aldrig någonsin varit så vilse som jag var när de visade upp den bilen.

Medlem

Life of P såg riktigt coolt ut! Pepp!
Andra trailers jag blev nyfiken på var:
The Lords of the Fallen
Sonic Frontiers
Honkai: Star Rail
Dead Island 2
Where Winds Meet
Phantom Hellcat
Och såklart Hogwarts Legacy!

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Kanske blivit gammal men jag blir 0 hypad av alla dessa CGI trailers. Stod väl för typ 80% av showen.

Och vad fan var det för colab med Mini Cooper? Aldrig någonsin varit så vilse som jag var när de visade upp den bilen.

Samma här, och i dem få gameplay trailers som visades så var det fortfarande väldigt ihopklippt så man fick iaf ändå ingen uppfattning om hur spelen är att spela.

It's not a lake, it's an ocean

En hel del bra, även om inget fick pulsen att rusa. Lies of P verkar coolt. Och Sonic Frontiers ser faktiskt bättre ut nu än när vi fick en liten glimt av en öppen men helt öde värld tidigare. (Ja, jag är en obotlig optimist när det kommer till nya Sonic-spel.)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

The Expanse!
Tänkte på hur bra det skulle funka som peka-klicka eller telltale spel redan när jag läste Leviatan Wakes för över 10 år sedan.
Detta blir ett garanterat köp för mig.

Medlem

För mig var höjdpunkten Dead Island 2 blev även sugen på Life of P men det fanns mycket gott att se fram emot!

Medlem

Haha sjukt oväntat med Killer Klowns! Det trodde jag aldrig skulle komma. Skrev om det i någon tråd här förra året angående filmer som skulle passa bra som spel.

Edit, hittade:

Skrivet av Westrr:

Killer Klowns from Outer Space hade nog kunnat funka som spel

Sedan hur resultatet blir återstår ju att se, men tror det kan bli kul. Filmen är i alla fall klockren!

Inaktiv
Skrivet av Westrr:

Haha sjukt oväntat med Killer Klowns! Det trodde jag aldrig skulle komma. Skrev om det i någon tråd här förra året angående filmer som skulle passa bra som spel.

Edit, hittade: Sedan hur resultatet blir återstår ju att se, men tror det kan bli kul. Filmen är i alla fall klockren!

Killer Klowns from Outer Space till NES utgivet av LJN år 1989: Am I a joke to you?

Medlem

Kul att Funcom ger sig på ett nytt MMO! Återstår att se hur upplägget blir bara men lite hype finns där iaf

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Kanske blivit gammal men jag blir 0 hypad av alla dessa CGI trailers. Stod väl för typ 80% av showen.

Samma här. Jag var 40 minuter sen till showen men det var ju perfekt! Kunde man spola.

Annars tyckte jag de höll ett bra tempo utan en massa tjafs emellan klippen, för det mesta iaf.

The Expanse från Telltale såg spännande ut! Jag hoppas bara de får till det lika bra som den första säsongen av TWD, då står jag först i kön.
Annars, utöver Hogwarts, tyckte jag Atlas fallen och Phantom hellcat såg intressanta ut. Kul med enbart PC och "next gen" för Atlas Fallen.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Killer Klowns from Outer Space till NES utgivet av LJN år 1989: Am I a joke to you?

Haha vafalls?! Försökte leta fram lite gameplay men det går ju inte ens att hitta omslaget till spelet?! Hittade enbart en kortfattad text om att det ska ha släppts till NES.

Medlem

En hel del jag kan tänka mig att testa. Men är det inte lite fjantigt att konsolmakarna betalar för att endast deras namn ska få vara med på trailers för multiplattformspel? Man blir ju lite förvirrad.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Phyrino:

The Expanse!
Tänkte på hur bra det skulle funka som peka-klicka eller telltale spel redan när jag läste Leviatan Wakes för över 10 år sedan.
Detta blir ett garanterat köp för mig.

Gött, du har läst boken/böckerna, då frågar jag dig för jag vågade inte se trailer pga spoiler-risk. Jag är för tillfället på "Cibola Burn" (bok 4). Jag har inte inte sett serien alls.

Så, kan jag titta på trailern? När i bokserien utspelar sig spelet?

Edit* slarv- och syftningsfel.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Gött, du har läst boken/böckerna, då frågar jag dig för jag vågade inte se trailer pga spoiler-risk. Jag är för tillfället på "Cibola Burn" (bok 4). Jag har inte inte sett serien alls.

Så, kan jag titta på trailern? När i bokserien utspelar sig spelet?

Edit* slarv- och syftningsfel.

Spelet utspelar sig före böckerna/TV-serien så du är lugn Förstår det som att det är lite av en origin-story för Drummer.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kul att Funcom ger sig på ett nytt MMO! Återstår att se hur upplägget blir bara men lite hype finns där iaf

Det är väl inget nytt mmo? Är väl samma som Conan Exiles fast med Dune tema?

Medlem
Skrivet av demagog:

Gött, du har läst boken/böckerna, då frågar jag dig för jag vågade inte se trailer pga spoiler-risk. Jag är för tillfället på "Cibola Burn" (bok 4). Jag har inte inte sett serien alls.

Så, kan jag titta på trailern? När i bokserien utspelar sig spelet?

Edit* slarv- och syftningsfel.

Som Jontos sa. Drummer origin saga, typ.
så du kan kolla trailern. Verkar fånga tomheten och faran i rymden på ett bra sätt.

ta dig igenom Cibola Burn bara. den är de flesta överens om som den sämsta boken.
dvs jag skulle bara ge den 3/5 i betyg (övriga 5/5).

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kul att Funcom ger sig på ett nytt MMO! Återstår att se hur upplägget blir bara men lite hype finns där iaf

Skrivet av Karmak:

Det är väl inget nytt mmo? Är väl samma som Conan Exiles fast med Dune tema?

Nu vet jag inte hur dom definierar "MMO" men det står MMO på hemsidan, "A Dune Open World Survival MMO".

Förövrigt som jag skrev i den andra tråden så ser Lies of P ser väldigt intressant ut, hoppas det blir bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Stranded, The Lords of the Fallen, Moonbreaker...jäklar, sitter just nu och lyssnar njutningsfullt till soundtracket av Blacktail. 2023 kommer bli ett upptaget spelår misstänker jag

Inaktiv

Är inte Stephen Kings IT en mördarclown från yttre rymden? Vem plagierade vem??

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nu vet jag inte hur dom definierar "MMO" men det står MMO på hemsidan, "A Dune Open World Survival MMO".

Förövrigt som jag skrev i den andra tråden så ser Lies of P ser väldigt intressant ut, hoppas det blir bra.

MMO tagen brukar utvecklare slänga på nästan vad som helst nuförtiden.
Har faktiskt ingen aning hellar. Känner inte till detaljerna. Men ser jag survival så har det aldrig varit ett mmo. 50-100 pers per server räknas inte som ett mmo

Redaktör
Skrivet av anon_119148:

Är inte Stephen Kings IT en mördarclown från yttre rymden? Vem plagierade vem??

Nej. Den är (spoiler)...

...huvudpersonernas rädsla eller värsta skräck typ, ofta (men inte alltid) i form av clownen Pennywise/Snåljåp.


signatur
Medlem
Skrivet av Phyrino:

Som Jontos sa. Drummer origin saga, typ.
så du kan kolla trailern. Verkar fånga tomheten och faran i rymden på ett bra sätt.

ta dig igenom Cibola Burn bara. den är de flesta överens om som den sämsta boken.
dvs jag skulle bara ge den 3/5 i betyg (övriga 5/5).

Tack. Är någon timme in i den och pausade lite för att jag dragit genom de tre första rätt snabbt. Kände med att jag inte blev så fångad men visste inte om det var Expansetrötthet eller om den var svag.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Skribent

Lords of the Fallen tycker jag är underskattat. Inte lika bra som From Softwares spel, men ändå ett av de bättre (om inte bästa Soulsborn-klonen). Jag har förhoppningar på denna uppföljare.

Lies of P ser intressant ut och ska bli spännande och se vad Funcom gör med Dune.

Annars var det inte så mycket som drog till sig mina blickar.

..jo!! Moving Out 2!!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Dead Island 2s trailer är inte i närheten av ettans i kvalitet. Kanske den enskilt bästa trailern jag någonsin sett.....
Men med det sagt är det garanterat en bättre trailer för att förklara spelet. Jag tror många förväntade sig typ The Last of Us / Tell Tales Walking Dead story i ettan efter den trailern.

Medlem

Trevligt med lite nya skräckspel. Callisto Protocol ser ju riktigt intressant ut

1
Skriv svar