FZ Play - Vi testar busfärska Overwatch 2, på ny tid!

Robot
FZ Play - Vi testar busfärska Overwatch 2, på ny tid!

Jag är så bitter över att de stängde ner Overwatch att jag kommer undvika Blizzard i många, många år. Jävla as.

Medlem

Slut på mina OW dagar för min del. Oacceptabelt att stänga ner spel på detta vis, och försöka tvinga folk att spela det nya. Borde finnas lagstiftning för att motverka detta, som tex krav på LAN eller TCP/IP stöd för onlinespel some inte är MMORPGn.

Medlem

Vilka buttergubbar ni är. Overwatch ligger ju som grund för OW2. Skulle mer kalla det för Overwatch 1.5. Sen att det är 5vs5 istälet för 6vs6 ser jag bara som positivt. Ni kanske ska prova Overwatch 2 innan ni gnäller över att ett spel från 2016 ersätts av en uppdaterad version. Kostar dessutom gratis.

Medlem

Förstår inte riktigt, när man kan preloada?
Syns fortsatt bara som 22 gb för mig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot
Skrivet av johanAndersson:

Jag är så bitter över att de stängde ner Overwatch att jag kommer undvika Blizzard i många, många år. Jävla as.

Skrivet av Alexraptor:

Slut på mina OW dagar för min del. Oacceptabelt att stänga ner spel på detta vis, och försöka tvinga folk att spela det nya. Borde finnas lagstiftning för att motverka detta, som tex krav på LAN eller TCP/IP stöd för onlinespel some inte är MMORPGn.

Vad är skillnaden ens? Som oinsatt känns det ju mer som ett PR-trick till att det är något nytt när man egentligen bara uppdaterat spelet, och dumt nog också nollställt progression.

Kommer många hjältar och gameplay egentligen vara mycket annorlunda? Oavsett, känns mer som en uppdatering de bara gömmer bakom någon sorts lansering av en "uppföljare".

Inte mycket annorlunda än hur de gör om saker ordentligt inför varje ny säsong av League of Legends.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av magma:

Förstår inte riktigt, när man kan preloada?

Jag har kunnat preloada sen några dagar bakåt. Det görs automatiskt så länge man har OW installerat.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad är skillnaden ens? Som oinsatt känns det ju mer som ett PR-trick till att det är något nytt när man egentligen bara uppdaterat spelet, och dumt nog också nollställt progression.

Kommer många hjältar och gameplay egentligen vara mycket annorlunda? Oavsett, känns mer som en uppdatering de bara gömmer bakom någon sorts lansering av en "uppföljare".

Inte mycket annorlunda än hur de gör om saker ordentligt inför varje ny säsong av League of Legends.

För de insatta är det stor skillnad, främst iom ändringen till 5v5 formatet som ändrar speldynamiken. Bara en tank tillåts per team men de har istället blivit starkare. Inga mer situationer där lag bara gömmer sig bakom barriärer hela matchen. Vidare har man gjort om ett antal karaktärer så att de blivit mer självständiga och tagit bort sk hard counters, inga mer obligatoriska val av karaktärer för en given situation. Spelet känns nu mer som ett fps med olika heroes och taktik än ett taktiskt spel med heroes och fps inslag. Spelat spelet sen release och gillade inte riktingen mot barriärmetan som spelet tagit så jag välkomnar ändringen.

Inaktiv

Att ni vågar chansa på att servrarna håller så man kan spela vid 21.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

För de insatta är det stor skillnad, främst iom ändringen till 5v5 formatet som ändrar speldynamiken. Bara en tank tillåts per team men de har istället blivit starkare. Inga mer situationer där lag bara gömmer sig bakom barriärer hela matchen. Vidare har man gjort om ett antal karaktärer så att de blivit mer självständiga och tagit bort sk hard counters, inga mer obligatoriska val av karaktärer för en given situation. Spelet känns nu mer som ett fps med olika heroes och taktik än ett taktiskt spel med heroes och fps inslag. Spelat spelet sen release och gillade inte riktingen mot barriärmetan som spelet tagit så jag välkomnar ändringen.

Väl skrivet!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot
Skrivet av BeardedRobot:

För de insatta är det stor skillnad, främst iom ändringen till 5v5 formatet som ändrar speldynamiken. Bara en tank tillåts per team men de har istället blivit starkare. Inga mer situationer där lag bara gömmer sig bakom barriärer hela matchen. Vidare har man gjort om ett antal karaktärer så att de blivit mer självständiga och tagit bort sk hard counters, inga mer obligatoriska val av karaktärer för en given situation. Spelet känns nu mer som ett fps med olika heroes och taktik än ett taktiskt spel med heroes och fps inslag. Spelat spelet sen release och gillade inte riktingen mot barriärmetan som spelet tagit så jag välkomnar ändringen.

Misstänkte det skulle vara något sådant. Spelat mycket LoL och även om det ser likadant ut nu som för 5 år sedan är det långt ifrån samma spel, och det görs om ordentligt varje säsong (och under).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer kika!
Har blivit mer av en SP lirare senaste åren men det är kul att se vad som händer inom spelvärlden och hänga med
och varför inte göra det i en stream med FZ

Moderator

Här väntas det.. Får väl se om vi hinner fram i tid eller ej!

Moderator

Kön rör sig dock fort. Jag är inte orolig!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Kön rör sig dock fort. Jag är inte orolig!

Blev roligare när jag läste detta som kön som i könsorgan

Medlem

Väntade nästan 20 min i kö och möttes av ett errormeddelande när man skulle få signa in. Herregud hur fan kan dom lyckas fucka up varenda release.?

Medlem

helt otroligt varenda gång

Medlem

På något konstigt vis känner jag både "det vore skitkul att istappa ihjäl folk igen" och "jag är helt ointresserad av OW2". Jag hade jättekul med ettan runt 2017-2018 men det här har verkligen tagit så lång tid att leverera så lite.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ett så stort företag som Blizzard-Activision borde ju ha förutsett detta och laddad upp med servrar och kapacitet kan man tycka.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Testade spela, men svårt att ge bra input med server strul som de har. Utav 4 matcher så har alla haft 1 som disconnectats, vilket har gjort att det blivit 4v5 eller att matchen avbrytits helt.

Initialt så kände jag ingen skillnad från OW1. Allt känns relativt samma. Kommer testa lite till under veckan, men tror inte OW2 kommer få mig att komma tillbaka till spelet alls, utan istället kommer undra hur Blizzard kan lägga ner så mycket resurser på något som knappts syns eller känns.

Redaktör
Skrivet av whoo:

Väntade nästan 20 min i kö och möttes av ett errormeddelande när man skulle få signa in. Herregud hur fan kan dom lyckas fucka up varenda release.?

Skrivet av stoffe20:

helt otroligt varenda gång

Skrivet av magma:

Ett så stort företag som Blizzard-Activision borde ju ha förutsett detta och laddad upp med servrar och kapacitet kan man tycka.

Det här händer ju i princip för alla riktigt stora onlinespel, inte bara Blizzards. Bit ihop och testa om ett par dagar när värsta trycket lagt sig - funkar varje gång.


signatur
Medlem

IN QUEUE: 40000 PLAYERS AHEAD OF YOU
Haha ja det här var ju oväntat, eller? 😜

Moderator | Testpilot

Wakkaah slängdes ur spelet och sitter nu och spelar "Marauders" istället Han har spelet på i bakgrunden för att se om han kommer in. Om inte, kommer Overwatch spelas i morgon istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Remaining oxygen.

Medlem

Remaining oxygen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det här händer ju i princip för alla riktigt stora onlinespel, inte bara Blizzards. Bit ihop och testa om ett par dagar när värsta trycket lagt sig - funkar varje gång.

Tänkte prova nu på fredag ånyo så har de kanske fått ut någon patch.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Chefredaktör

Nytt försök ikväll!

1
Skriv svar