CoD: Modern Warfare 2:s pc-trailer utlovar 500+ inställningsmöjligheter

Robot
CoD: Modern Warfare 2:s pc-trailer utlovar 500+ inställningsmöjligheter
Medlem

Synd bara att menyerna sög att ta sig igenom på under betan. Men man vänjer väl sig.
Ser fram emot att panga

Undra om det räknar med alla hundra steg av mus-sense också

Medlem

Det är 500+ möjligheter till att skräddarsy vapen dom pratar om....

Medlem

Visste inte att Special Ops kommer tillbaka, var ju sjukt kul co-op uppdrag för 10 år sedan

Skribent
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Det är 500+ möjligheter till att skräddarsy vapen dom pratar om....

Tvivlar på det, med tanke på att de visar just inställningsmenyerna direkt efter och även skriver "500+ PC customization options" i videobeskrivningen.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Synd bara att menyerna sög att ta sig igenom på under betan. Men man vänjer väl sig.
Ser fram emot att panga

Undra om det räknar med alla hundra steg av mus-sense också

Ja jäklar vad krånglig menyerna va. Jag och några i klanen satt helt lost första minutrarna 🤣

Medlem

Man mötte några myglare i betan, tyvärr. Hoppas verkligen de har tagit in informationen och antifusket funkar nu som en klocka! För vi i klanen är otroligt taggade på spelet för i betan hade vi skitkul annars 😁

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Tvivlar på det, med tanke på att de visar just inställningsmenyerna direkt efter och även skriver "500+ PC customization options" i videobeskrivningen.

Det står 500+ customization options.... inte pc customization options i videon. Och texten framträder när dom öppnar dörren till ett vapenrum.

Medlem

Såg att folk klagade en del på prestandan i betan. Själv blev jag mycket förvånad över resultatet när jag till slut lyckades navigera till inställningen "optimering med DLSS". Har tidigare ignorerat detta i andra spel där jag får tillfredsställande frames per sekund alldeles oavsett. Men i MW2-betan gick det verkligen från lagg till stadiga 130 fps i 1440p med massa ögongodis, även på den större kartan... Nu hade jag väl visserligen inte optimerade drivrutiner vid tillfället, men ändå.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Vad gör detta bättre än Warzone 1/2 som är free to play om man bara vill lira online?

Skribent
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Det står 500+ customization options.... inte pc customization options i videon. Och texten framträder när dom öppnar dörren till ett vapenrum.

Som sagt, videon handlar specifikt om pc-versionen av spelet, visar pc-inställningarna efter att de nämnt "customization options" och de skriver uttryckligen i beskrivningen av videon att det är pc-inställningar det handlar om:

💻 4K graphics + Ultrawide support
🛡 Protected by RICOCHET Anti-Cheat
🔥 500+ PC customization options

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Som sagt, videon handlar specifikt om pc-versionen av spelet, visar pc-inställningarna efter att de nämnt "customization options" och de skriver uttryckligen i beskrivningen av videon att det är pc-inställningar det handlar om:

💻 4K graphics + Ultrawide support
🛡 Protected by RICOCHET Anti-Cheat
🔥 500+ PC customization options

Tolkar det också som att det gäller settings i options, inte för vapen. Men om man nu ska räkna varje val som en setting borde de ju räkna typ volymvalet som 100 olika om man sätter från 1-100

Skribent
Skrivet av Ejziponken:

Tolkar det också som att det gäller settings i options, inte för vapen. Men om man nu ska räkna varje val som en setting borde de ju räkna typ volymvalet som 100 olika om man sätter från 1-100

Tänkte också så – varje grad i "FOV" räknas en egen "inställning" etc. Men tror att det skulle bli betydligt fler än 500 om de räknade så

Medlem
Skrivet av Najkan:

Vad gör detta bättre än Warzone 1/2 som är free to play om man bara vill lira online?

Inget, egentligen, som har stor betydelse.

Det man först brukar säga är väl att om man vill lvla upp vapen och, framför allt, grinda camos, så är det enklare i multiplayer. Det är kortare matcher med med möjligheter att både göra de saker som krävs för att låsa upp nya camos och att få lite mer xp, så man lvlar fort.

I Battle royal/Warzone-läget, så tar det lite längre tid. Antingen går matchen väldigt fort för man råkade dö, eller så blir det utdraget, men utan att man nödvändigtvis ändå får särskilt många kills. Jag är ingen som drar ihop 20-30 i varje match, så att gå några matcher tar "lång" tid, och jag får rätt lite för det.

Sedan är det ju ibland skitkul att köra BR, särskilt i grupp, men det är väl största skillnaden.

Jag har ibland bara lust att hoppa in och få lite snabba fighter, vilket är svårt i Warzone. Ibland vill jag ha lite större slag, men med mycket folk och då är ju ground war kul. Sedan är det ibland kul att ha den större kartan i warzone, men där matchen går i ett annat tempo.


signatur

K9
:.:

Medlem

Kan inte vänta på att bli headshottad med pistol från utom synhåll när jag droppar.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Hade rätt kul med deras 'BF mode' som jag nu inte minns vad det heter, stor bana, fordon och allting. Så ser fram emot att köra det för att få ned mina cravings på ett bra battlefield då Dice inte kan leverera det längre, och man vill ha något "nytt" utöver bf4 / V osv.

Diggar faktiskt att se settings i själva trailern för PC, borde vara standard, visa lite av vad man kan fixa med, är ju ändå en rätt stor grej med PC hur mycket man kan anpassa för sin egen dator.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Ja jäklar vad krånglig menyerna va. Jag och några i klanen satt helt lost första minutrarna 🤣

fattar inte hur man kan göra det så komplicerat? Det var ju skitkrångligt också UI mässigt i Modern Warfare 2019?

1
Skriv svar