Blizzard undersöker Overwatch 2-bugg som stänger av pc:s

Robot
Blizzard undersöker Overwatch 2-bugg som stänger av pc:s

Eller är det en feature...?


Medlem

Mitt fryser hela tiden så jag får starta om burken helt, via knapp eller strömbrytare lol.

Och enligt forum/reddit så händer det hoa många som har Intel i3 processor, eller andra processorer med dubbla kärnor. Tur att man kan spela Overwatch 1 iaf........


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

..Aha. Min dator har stängt av sig två gånger idag helt från ingenstans. Antar att det är OW2 som spökar


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Datorn i sign stänger aldrig av sig, lotto?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Geeks Gaming

Enda problemet jag har är andra spelare som får mig att ragequitea och stänga av datorn XD

Medlem

"We’ve identified a specific situation where 360 Total Security was causing some PCs to shut down or restart when running Overwatch 2. If you have 360 Total Security installed try uninstalling it and then test the game again. We will be keeping an eye out for any other common factors that might cause shutdowns or reboots.

If you’re experiencing a blue screen crash (BSOD) instead of a shutdown/reboot with no error message, check to see if you have Nvidia Broadcast or RTX Voice installed. This thread has more information.

Unexpected shutdowns and reboots can be caused by a number of different issues. Anywhere from kernel-level failures within the OS, to failing hardware, to power supply or power delivery issues in the system."

Medlem

Jag har sett många rapporter angående RTX Voice som ger BSOD och hänger datorn. Stänga ner RTX Voice eller helt avinstallera det har löst problemet, inklusive för mig som drogs med slumpmässiga BSOD endast i OW2.

Medlem

Tror det har att göra med nya drivare 522.25, för att min dator har aldrig stängs av förens jag installera dom nya drivarna. Men jag kan ha fel....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Gen
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Enda problemet jag har är andra spelare som får mig att ragequitea och stänga av datorn XD

Det där är ingen bugg, det är en feature ^^

Medlem

Är definitivt en klimataktion för att tvinga folk att spara ström

1
Skriv svar