Medlem

Alla tre spelen Fares gjort är underbara
Brothers - A Tale of Two Sons, A Way Out och framförallt It Takes Two)
Trine spelen är trevliga!
Rocket League
Lego spelen
SkyForce Reloaded

Avstängd
Skrivet av Gen:

Är inte det spelet extremt komplicerat för en nybörjare i spelvärlden?

Nja är turordningsbaserat så det behövs ingen mekanisk skicklighet. Brukar vara det med att det är svårt att styra som vanligtvis hindrar icke-gamers. Det enda man gör i Divinity är ju att fatta beslut och är man två som fattar beslut är det knappast för svårt.

Är inte speciellt annorlunda från ett brädspel typ.

En annan grej jag tycker mig ha märkt är att nya spelare inte har några förväntningar på hur ett spel bör vara så man kan ge dem nästan vad som helst och de kommer inte ha förutfattade meningar om att det är "för svårt" eller något sånt.

Tycker personligen det är mycket roligare med mer komplicerade spel i co-op för då måste man hela tiden diskutera saker istället för att man kan sitta där i tystnad och spela var och en för sig.

Medlem

Manual Samuel är ett oerhört tramsigt spel som kräver samarbete. Samuel måste av diverse anledningar sköta de flesta kroppsfunktionerna medvetet. Typ att andas och att blinka.. kickern är att en av er sköter inandning, och den andra utandning.. sen ska man lyckas ta en dusch, dricka kaffe… köra bil osv. Hysteriskt

Medlem
Skrivet av Gen:

Är inte det spelet extremt komplicerat för en nybörjare i spelvärlden?

Du har fått ett bra svar redan! Funkade utmärkt för mig och min sambo som inte heller var van vid spel i denna genre!

Medlem

Sackboy är faktiskt väldigt kul att spela två.

Medlem

Spiritfarer. Väldigt mysigt och chill spel med bra story. Bygger på berättande och managment. Så inget stress.

https://store.steampowered.com/app/972660/Spiritfarer_Farewel...

Tror det är delad skärm. Man styr en varsin karaktär.

Avstängd

Ett annat bra Co-Op-spel är Human: Fall Flat. "Organiskt" samarbets-pussel/plattformande.

Medlem

Fortnite på delad skärm 💗


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Alienation är ett skoj coop på ps4

Medlem

Kör på Liero, det är det enda ni behöver.

Medlem
Skrivet av Gen:

Är inte det spelet extremt komplicerat för en nybörjare i spelvärlden?

Jo. Fast man kan spela på Story Mode, d.v.s. busenkla fighter för de som vill fokusera mer på storyn och berättandet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av RmK:

Tack för tipset med Tina's, det ser intressant ut. Jag kan dock inte hitta Knights & Bilens på google?

Blev visst ett typo

https://store.steampowered.com/app/592480/Knights_And_Bikes/

Medlem
Skrivet av Maysay:

Spiritfarer. Väldigt mysigt och chill spel med bra story. Bygger på berättande och managment. Så inget stress.

https://store.steampowered.com/app/972660/Spiritfarer_Farewel...

Tror det är delad skärm. Man styr en varsin karaktär.

Du läste inte hela TS tråd va? Han skrev att dom spelat det och att det var det sambon fastnat mest för

Medlem

Jag förstår verkligen alla som blev arga över att Halo inte ska ha soff co op. För att det är inte så vanligt med soff co op nu för tiden....

Gen
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jo. Fast man kan spela på Story Mode, d.v.s. busenkla fighter för de som vill fokusera mer på storyn och berättandet.

Jaha, det visste jag inte. Tack för informationen.

Medlem

Allt av Fares. Både Brothers och way out hade jag och sonen skitkul med. It takes two har ni ju redan kört.

RmK
Medlem

Wow, tack för alla fantastiska tips om spel att spela tillsammans i soffan. Jag har hittat flera jag tror kan passa för oss och förhoppningsvis blir det en spelrunda snart! Om någon mer sitter på fler soffvänliga spel så är ni varmt välkomna att fortsätta skriva dessa.

Förhoppningsvis kan vi i framtiden motivera en till gaming PC så vi inte blir begränsade av lokal co-op framöver.

RmK
Medlem
Skrivet av Nimin:

Sackboy är faktiskt väldigt kul att spela två.

Vi provade Little Big Planet 3 men det var inget någon av oss fastnade vid, är Sackboy i samma stuk eller är det annorlunda/bättre?

Medlem

Rayman Origins & Rayman Legends om man gillar platforms spel.
Hysteriskt kul att köra co-op med något starkt att dricka!

Medlem
Skrivet av RmK:

Vi provade Little Big Planet 3 men det var inget någon av oss fastnade vid, är Sackboy i samma stuk eller är det annorlunda/bättre?

Sackboy är lite annorlunda. Lite mindre plåttrigt.

RmK
Medlem
Skrivet av Nimin:

Sackboy är lite annorlunda. Lite mindre plåttrigt.

Det låter bra, jag får kika närmare på det då!

Inaktiv

Tjejen tyckte det var kul med såna där spel som The Quarry, Until Dawn, Man of Medan, House of Ashes, Detroit Become Human.
Sen var Borderlands rätt populärt med.

Skribent
Skrivet av CosmicPunch:

Outward!

Det bästa co-op spelet enligt mig.
https://youtu.be/A6YWChCcuzI

Tänkt tipsa om det här också, men spelet har en hög inlärningskurva så frågan är om hans partner är mottaglig för det?

Men håller med, sjukt bra spel annars och givande när man sätter sig in i det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Par som skriker tillsammans har det roligare...

Alla The Dark Pictures Anthology-spelen
Man of Medan
Little Hope
House of Ashes
The Devil in me (18 nov)

De har ju:
Solo Play
Movie Night Mode - Upp till 4 personer kan spela, en i taget och styra en karaktär var.
Shared Story - Två spelare online som spelar samtidigt. Dock behövs varsitt spel och varsin PS+, men kul är det.


signatur

Är ofta så tyst att man kan höra ett helt ton knappnålar falla.
Spelat spel sen Lode Runner var det nya heta...

Medlem
Skrivet av RmK:

Vi provade Little Big Planet 3 men det var inget någon av oss fastnade vid, är Sackboy i samma stuk eller är det annorlunda/bättre?

Jag och min fru gillade inte heller LBP3 men Sackboy har vi spelat massor. Det påminner en hel del om Mario 3D world som också är kul ihop.

Annars kan jag tipsa om Nine Parchments och Lost Castle som är två av våra favoriter de senaste åren.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Outward!

Det bästa co-op spelet enligt mig.
https://youtu.be/A6YWChCcuzI

Nu går ju inte där att köra i soffan, så det platsar väl inte i denna tråden. Alltså antingen får det ju vara split screen eller att båda karaktärerna syns i samma bild. Det där spelet kräver ju mig veterligen två konsoller för Coop.

Medlem

The Quarry eller Supermassives andra spel kan vara rätt så roligt och avslappnande att spela igenom ihop.

Vet att något av dom ligger ute på gamepass om det är något du använder dig utav.

Avstängd
Skrivet av JonnyBOj:

Nu går ju inte där att köra i soffan, så det platsar väl inte i denna tråden. Alltså antingen får det ju vara split screen eller att båda karaktärerna syns i samma bild. Det där spelet kräver ju mig veterligen två konsoller för Coop.

Jo det går att spela split-screen, jag körde igenom hela spelet split-screen i soffan med min flickvän, visserligen på PC men när jag googlar på det verkar det som att det går att köra split-screen på konsol också.

Här är några som spelar split-screen på ps4:

Medlem

Har lirat det lite för lite själv men.. Stardew Valley kanske vore värt att kika på.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Helldivers!

Helldivers är grymt underskattat och riktigt roligt att spela co-op


signatur

It´s a me

123
Skriv svar