God of War Ragnarök

Robot
God of War Ragnarök

Kratos final gör den karga God of War-sagan komplett.

#god-of-war-ragnarök, #santa-monica-studios

Medlem

Najs. Ska bli kul att spela detta nästa vecka

Medlem

Längtar. Ps5 och lg c1. Kommer att bli magiskt

Medlem

Gick på föräldraledighet för 5 min sedan så bra timing.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Förvänta mig inget annat än 5/5
De måste misslyckas totalt för att det ska bli något annat

Sen ny resa i framtida titlar blir spännande vad de gör med

Medlem

Då behåller jag min förbokning 👍

Medlem

Kan Elden Ring kanske få lite konkurrens om "Årets Spel"?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Karmak:

Förvänta mig inget annat än 5/5
De måste misslyckas totalt för att det ska bli något annat

Sen ny resa i framtida titlar blir spännande vad de gör med

Jag var inte fullt lika säker inför Ragnarök. "The bigger they come, the harder they fall", liksom. Att God of War (2018) skulle träffa mig så hårt kom nästan från ingenstans, men nu hade jag förväntningar – och de infriades. Jag älskade God of War, jag älskar Ragnarök.

Och håller med: framtiden känns spännande.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Introduktionen av spelets tredje vapen hoppas jag kommer tidigt. Annars hade det gärna fått komma som en överraskning under spelets gång och inte spoilas i recensionen.

Redaktör
Skrivet av Nimin:

Då behåller jag min förbokning 👍

"Läs fler recensioner" brukar vara en bra sak att säga. Men kanske överflödigt här.

signatur
Dex
Medlem

Ligger på 94 på Metacritic efter 62 recensioner. Verkar som att dom faktiskt har lyckats leva upp till alla hypen!
Är grymt sugen på att spela det själv nu!

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/god-of-war-ragn...

Edit: 95 nu. Ahhh jobbigt att vänta 6 dagar till bara

Glömde säga det, men mycket bra skriven recension också! Var kul att läsa

Medlem
Skrivet av Margy:

Kan Elden Ring kanske få lite konkurrens om "Årets Spel"?

Hah, fromsoft har ett djup och FEELING ingen annan kan mäta sig med.. årets spel? Hahahaha. Nä. 2a kanske. Hah

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dex:

Glömde säga det, men mycket bra skriven recension också! Var kul att läsa

Hemskt mycket tack! Värmer alltid att höra.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

"Läs fler recensioner" brukar vara en bra sak att säga. Men kanske överflödigt här.

Så sant! Men jag har kollat två internationella stora sajter också. Alla verkar landa i samma slutsats. Jag gillade 2018 spelet med så jag ser det som ett säkert kort.

Medlem

Så jäkla taggad inför detta spel! Tagit en semesterdag på fredagen för att kunna nöta i lugn och ro hemma

Medlem
Skrivet av s0lst1ng:

Hah, fromsoft har ett djup och FEELING ingen annan kan mäta sig med.. årets spel? Hahahaha. Nä. 2a kanske. Hah

Elden, Raganrök och Forbidden West ser ut att bli mina game(s) of the year 😁

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag var inte fullt lika säker inför Ragnarök. "The bigger they come, the harder they fall", liksom. Att God of War (2018) skulle träffa mig så hårt kom nästan från ingenstans, men nu hade jag förväntningar – och de infriades. Jag älskade God of War, jag älskar Ragnarök.

Och håller med: framtiden känns spännande.

Skulle jo ändå bara fortsätta på samma som de byggt upp i förra spelet och sen göra det lite bättre i vissa avseende. Tänkte det är lättare än att skapa något helt nytt och inte veta hur det tas emot av spelarna

Medlem

FAN! Nu måste jag köpa PS5, helvete min ekonomi!!!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Läser era recensioner först. Brukar oftast stämma med min egen smak

Medlem
Skrivet av mondo:

Längtar. Ps5 och lg c1. Kommer att bli magiskt

Tack för det goda skrattet

signatur

Spela spel är kul ibland.

It's not a lake, it's an ocean

Har förbokat både detta och Sonic Frontiers, så det är en svettig vecka som väntar... Jag föll inte pladask för det senaste God of War, men såg förstås och uppskattade produktionskvaliteten. Jag är dock kass på bossar. :-/

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Väntar med att läsa hela recensionen, tills man spelat spelet. Vilket blir när det släpps till PC med andra ord.(Max 1 år väntan tack!)

Läste lite av slutet och av betyget att döma så verkar det vara en trevlig uppföljare. Ska spana in lite andra betyg/sammanfattningar/tankar.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hoppas det är lite mer variation av bossar denna gång, det var nog den enda kritiken jag hade på första spelet.

Medlem

Stort tack för en jättebra recension. Kul med högt betyg, hypen är enorm.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk

Cries in no ps5

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har tyvärr inte spelat klart ettan. Ska jag strunta i den och gå direkt till detta?
Man kan ju alltid kolla youtube för story-n.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rh3nium:

Har tyvärr inte spelat klart ettan. Ska jag strunta i den och gå direkt till detta?

NEJ! Där blir det nej! Bestämt nej! Skräddaren säger nej!

Skämt åsido: jag tycker du ska uppleva helheten. Spelen hör så tätt ihop.

signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Inte klat med förra spelet, får väll se till att fortsätta. Lär ju endå ta ett tag innan detta kommer till PC.
Kansle köper till PS5 om förra god of war bli bättre och man hittar detta billigt

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

NEJ! Där blir det nej! Bestämt nej! Skräddaren säger nej!

Skämt åsido: jag tycker du ska uppleva helheten. Spelen hör så tätt ihop.

Haha, ok, ja, det där var tydligt

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Med ettan hoppas jag du menar det från 2005

Skriv svar