Det här spelar FZ i helgen - vad spelar du?

Medlem

"Wartales" för hela slanten tror jag.

Medlem

Jag hade planer på att köra rally, men WRC Generations var ett totalt stolpskott i mina ögon, så det blev refund på det.

Så istället så tänker jag försöka ordna upp Aston Martin i F1 Manager 22 medans jag också sköter min farm i Farming Simulator 22.

It's not much, but it's honest work.

Medlem

Helgmys med Alien: Isolation


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Jag nöter igenom God of War 1-3, Ascension, Chains of Olympus och Ghost of Sparta. Friska upp minnet inför Ragnarök på tisdag.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Metrodvaniaspelet Ghost Song släpptes denna vecka, så det ska spelas.

Medlem

Project Zomboid för hela slanten! Dags att börja expa aiming!!

Medlem
Skrivet av Svajjj:

Project Zomboid för hela slanten! Dags att börja expa aiming!!

Är det roligt solo eller är det nästan ett måste att köra coop/mp?


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Är det roligt solo eller är det nästan ett måste att köra coop/mp?

Det är helt ok solo, men.....

Jag skulle säga att det blir en helt annan upplevelse att köra coop.
Vi är åtta stycken som utforskar knox county tillsammans - det är supermysigt!

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

The Entropy Center!
Släpptes häromdagen. Mycket likt spelet Portal och jag tycker dom lyckats väldigt bra!
Det har rätta känslan och humorn. Man känner "bara ett pussel till".
Synd bara det inte kom till Gamepass men hittills är det värt 250Kr som det kostar.

Börjar bli riktigt klurigt efter ett par timmar. Iaf för mig med ADD där allt snurrar runt i skallen jämt och svårt att se längre sammanhang i klarhet

Dock är det mycket kul spel och tillfredställande när man klarar pussel rummen precis som i Portal!
Rekommenderar spelet om man gillade Portal 1 och 2. Finns demo att testa som dock är en tidigare version av spelet som
är kasst optimerad osv.

Möjlig spel mekanik spoiler nedan om man vill upptäcka allt själv.

Tog ett tag innan jag fatta att man faktiskt kunde avbryta och manipulera objekt till en ny tidslinje medans man spolar tillbaka. Snurrar fortfarande i pallet när jag tänker på detta men tillslut lyckas det ändå lösa sig trots min ADD snurrhjärna haha

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Men jag vet inte... Fortsatte lite och jag stör mig på att det hela tiden är en pain in the ass att få till ett flyt i spelandet. Det känns oskönt och jag har helt enkelt inte kul.
Fortsatte på Dishonored 2 men jag vet inte där heller... Första Dishonored gillade jag, men några år sen jag spelade det. Får se vad jag tycker om Deathloop.
Annars fortsätter jag på Red Faction. Det var kul, med flyt och rakt på sak

Edit: Spelade lite Dishonored 2 och nu störde jag mig mer på DET. För många as överallt. Fortsatte på Prey och backtrackade lite. Nu gick det lättare, när jag fick tag på Gloo Cannon. Gillar tempot mer än i Dishonored 2 också. Man hinner insupa atmosfären.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Edit: Spelade lite Dishonored 2 och nu störde jag mig mer på DET. För många as överallt. Fortsatte på Prey och backtrackade lite. Nu gick det lättare, när jag fick tag på Gloo Cannon. Gillar tempot mer än i Dishonored 2 också. Man hinner insupa atmosfären.

Kul, det är en hel del backtracking i spelet men varje nytt rum känns spännande, man vet liksom inte vad man ska förvänta sig att hitta där och atmosfären är som du säger väldigt bra.

Spelade klart Firewatch nyss som jag haft i backloggen. Bra spel helt klart. En riktig walking simulator som kan verka ganska segt men det blir spännande och det har en bra dialog. Dialogen är det bästa med spelet skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Kul, det är en hel del backtracking i spelet men varje nytt rum känns spännande, man vet liksom inte vad man ska förvänta sig att hitta där och atmosfären är som du säger väldigt bra.

Spelade klart Firewatch nyss som jag haft i backloggen. Bra spel helt klart. En riktig walking simulator som kan verka ganska segt men det blir spännande och det har en bra dialog. Dialogen är det bästa med spelet skulle jag säga.

Ja, jag ville fortsätta, för jag kände att det har nåt.

Firewatch... ett av mina favoritspel. Helt unikt, och den walkingsimulatorn jag gillar mest. Jag fick lite Firewatch-vibbar av Virginia också

Medlem

Fick ett infall och körde igenom resident evil 2 remaken igen.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Kul, det är en hel del backtracking i spelet men varje nytt rum känns spännande, man vet liksom inte vad man ska förvänta sig att hitta där och atmosfären är som du säger väldigt bra.

Spelade klart Firewatch nyss som jag haft i backloggen. Bra spel helt klart. En riktig walking simulator som kan verka ganska segt men det blir spännande och det har en bra dialog. Dialogen är det bästa med spelet skulle jag säga.

Glad att jag fortsatte med Prey. Gav upp 2 ggr och avinstallerade det. "Den här skiten ska jag inte spela nåt mer".
Men kunde inte sluta tänka på det.
Tog lite längre tid för mig att lära mig hur jag ska spela det, men nu har jag jättekul och tycker det är suveränt

12
Skriv svar