Microsoft om Halo Infinite: "Vi snubblade på mållinjen"

Robot
Microsoft om Halo Infinite: "Vi snubblade på mållinjen"

Säger att man måste rädda spelet efter bristen på innehåll.

#halo-infinite


Medlem

"Skruvat åt ledningen"?

Medlem

Tror snarare dom snubblade sig fram hela vägen från start- till slutlinje va'?

Medlem

Jag hade svinkul med spelet.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag hade svinkul med spelet.

Jag med, otroligt roligt gameplay i kampanjen och även en helt okej kampanj.
Men det är när man börjar fundera på vad man fick för alla pengar, all personal och all tid som gått åt till att skapa detta äventyr jag kände: jaha? Var det här allt jag fick? 😂
Ett år sen release nu och vad har vi fått sen dess? Och vad är utannonserat?

något är trasigt, antingen i koden eller i firman som gör att de inte kan leverera


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

343 är och har blivit Halos död.

Halo 4 ett dåligt skämt, Halo 5 en jävla travesti och Halo Infinite är en loska rakt på fansen och plussa på det hur dåligt dom skötte MCC...

Dom rider liket stenhårt. Halo är dött för mig tills jag har Bungie och orginalfolket tillbaks bakom rodret. Vilket inte kommer ske så jag gör slut med spelserien </3

EDIT: Tillade MCC

Medlem
Skrivet av Zensu:

343 är och har blivit Halos död.

Halo 4 ett dåligt skämt, Halo 5 en jävla travesti och Halo Infinite är en loska rakt på fansen.

Dom rider liket stenhårt. Halo är dött för mig tills jag har Bungie och orginalfolket tillbaks bakom rodret. Vilket inte kommer ske så jag gör slut med spelserien </3

Jag gillade halo 4 och även halo 5 förutom "bossarna"

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag gillade halo 4 och även halo 5 förutom "bossarna"

Glad för din skull. Gjorde dumbo grejen och köpte en Xbone mer eller mindre bara för Halo 5(och sen såklart använda den som min primära konsol) och vart så less att jag knappt rörde konsolen därefter istället, fick sådan fruktansvärd avsmak fört. Sen var ju PS4an klart mycket bättre med Sonys exklusiva lir som plus.

Bra att någon hade kul med liren iallfall!

Medlem

Mållinjen? De snubblade på skosnörena vid starten!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, 343 är den mest inkompetenta flaggskeppstudion som finns just nu...

Medlem

Långt snöre


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

Inte många legendariska serier från begynnelsen som ännu inte misslyckat känns det som.
Fast egentligen är det väl som att segla med samma flagga men med en annan kapten, besättning och fartyg.

Skeppen som seglade med hjälp av passion, kreativitet och driv har förvandlats till ett tomma höljen från Wallstreet skeppat med MTX.

Medlem

Alltså, man undrar ju varför det måste komma ett nytt Halo om det inte lever upp till tidigare spel? Vad är liksom meningen med att släppa ett 3/5 Halo med ingen content i? Det måste ju vara ett bättre drag att inte släppa spelet för varumärket Halo.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Alltså, man undrar ju varför det måste komma ett nytt Halo om det inte lever upp till tidigare spel? Vad är liksom meningen med att släppa ett 3/5 Halo med ingen content i? Det måste ju vara ett bättre drag att inte släppa spelet för varumärket Halo.

Storyn. Spelarna vill se hur storyn slutar. Att inte släppa spelen bara för lite kritik är väl ändå rätt fegt?

Lite som man skulle släppa böcker som man slutar skriva uppföljare till, och därmed har du en oavslutad berättelse. Eller när TV-serier som bara slutar abrupt utan något slut som knyter ihop storyn. Ingen gillar sånt.

https://www.tweaktown.com/news/83929/halo-franchise-game-sale...

Sen så har den ändå någorlunda försäljningssiffror, så skulle inte vara förvånad om de ändå gick plus i slutändan. Så om de ändå gör vinst, varför sluta skapa spel till en serie?

Jag har inte spelat Halo Infinite själv än, väntar på Co-Op releasen. Men oavsett vad jag tycker, så kommer jag vilja ha en uppföljare om Master Chief's berättelse inte tar slut än.

Medlem

Inte för jag bryr mig om Halo spelet längre men jasså de skrotade Co-op....

Gnällkuk

Känns lite som "fan, jag fick nästan till det med rebecca!" när man inte var på festen och sa hej och skrattade tillsammans förra gången man sågs.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

Singleplayerkampanjen var grymt kul och det bästa Halo på länge. Ser fram emot mer där!

Det är ju MP som är boven i dramat, med för lite av allt och snedprioriteringar. Det har ju dock styrts upp ordentligt på 343 och det är väldigt mycket nytt folk i ledningen, och en hel del som fått gå. Nu är det ju upp till bevis om de kan ordna till det, vilket Winter Update ser ut att vara en bra början på.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gaara:

Inte för jag bryr mig om Halo spelet längre men jasså de skrotade Co-op....

Nej, bara splitscreen.


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har alltid spelat Halo för enspelarkampanjen, och den var riktigt bra i Halo Infinite (även om storyn var knepig). Gameplay var riktigt skönt, miljöerna vackra och Master Chief satt äntligen i förarsätet igen - det kändes verkligen som att Halo hade gjort comeback. Men det är förbluffande att 343 snubblade över sina egna fötter när det gäller allt från splitscreen till multiplayer.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nej, bara splitscreen.

Coop finns nu?

Medlem

Det är faktiskt fascinerande hur vissa studios kan vara så underproducerande. Maken på ineffektiva utvecklare får man leta efter.

Man slulle vilja veta var skon klämmer, vad det är för slags företagskultur eller vad annat det är som är så dysfunktionellt.

Taleworlds med Munt and Blade Bannerlord är de mest ineffektiva utvecklarna i hela gamingvärlden, men sen kommer nog 343 som näst sämsta studio.


signatur

Memento Mori

Medlem

Storyn i infinite var ok, men jag tyckte att den open-worldiga aspekten var ganska kackigt gjord. Det hade varit bättre med en mer fokuserad upplevelse. Vad är det för mening med open world om världen känns tom.

Medlem

Gillade Infinite riktigt mycket i början. Gameplay kändes riktigt bra i både SP och MP.
Men tyvärr så tappade jag intresset ganska fort.

Tröttnade ganska fort på MP kartorna och SBMM, tacka vetja permanenta servrar som man kan hänga kvar på och köra en riktig map rotation på ett gamemode.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Coop finns nu?

Skall komma imorgon/Nov 8.

https://nordic.ign.com/halo-infinite/59660/news/halo-infinite...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Najkan:

Coop finns nu?

Nej, men imorgon.

Släpps med Winter Update, vilket är typ Season 2.5. För MP blir det ett gratis battlepass, nya kartor, modes och omgjort XP-system. Dessutom släpps Forge beta vilket kommer att ge sjuka mängder content.


signatur

Jump in.

Medlem

Själv har jag aldrig förstått vad som är kul med Halo.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Får kanske ta och installera Halo Infinite igen då. Eller....? Hmmmm.... Vi får se.

Medlem

Förstår inte vad det är med den här studion som alltid gör att de misslyckas med vad som är Microsoft's / Xbox's främsta flaggskeppstitel och konsolsäljare...

Vad är det som gör att andra konkurrerande studios lyckas som 343i totalt verkar sakna?
Jag kan förstå att studios gör kolossala snedsteg, men 343i verkar göra det gång, på gång, på gång, på gång... och det vänder liksom aldrig.

Startar man kampanjen kan man inte frångå känslan att allt ser ut som ihopskramlade assets som någon slängt ihop. Fienden är lika imposanta som klumpiga ninjor från någon actionrulle från 1980-talet. Halo tillhör en annan tid nu, och tyvärr bortom räddning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trevligt, kommer garanterat köra igenom det igen i Coop!

Medlem

Microsoft ligger nästan på Konami-nivå i att vansköta de varumärken de äger. Trist att de avser köpa hela spelbranschen.

12
Skriv svar