God of War Ragnarök
Då kan vi ju konstatera att spelet inte är för dig så då behöver du ju inte besvära dig med att köpa Ragnarök eller nästa spel i serien
Förstår själv inte hypen för From Softwares spel. Enligt mig är det typ samma spel varje gång men med lite annat utseende. Köpte Elden Ring senast för att alla pratade om hur fantastiskt det var. Spelade kanske två timmar för det kändes som Dark Souls i öppen värld. Korkat av mig att gå på hypen.
Betyder det att alla som gillar Dark Souls är fanboys? Eller att jag helt enkelt har en annan smak när det kommer till spel?
När man inte lyssnar och kan se den andres synvinkel på kritik så anser jag att det är lite fanboy varning.
Jag kommer pröva ragnarök. Är det inte lika linjärt så kommer jag nog gilla det!
Rastaration @ PSN & Twitch
God of War har flera områden som är "extra". Tidigt får man (OBS: små "sido"-spoilers för 2018 års GoW) ett sidouppdrag som handlar om
att fälla en staty av Tor, och då ramlar man på ett gammal dvärgsslott av bara farten.
Det är knappast Skyrim eller ens Horizon, men det har GoW aldrig utgett sig för att vara. Men allt kan inte heller falla alla i smaken, och det är ju så det ska vara.
På allvar, finns det sidouppdrag? Vad coolt för ett sånt här slags spel. Det hade väl inte God of War 3?
Tyckte jag såg nåt om det i recensionen men pga rädsla för spoilers skummade jag bara, vilket jag nästan alltid gör med spel jag vet kommer vara bra.
Memento Mori
Så, nu gick jag tillbaka till min PS4, grävde ut GOW2018, Fortsatte från ett gammalt save tidigt i spelet (har inte PS+ och tyvärr har den nog inte synkat alla save-files?). Efter 2-3 h tänkte jag - men fan, det känns bekant?
Dessutom la jag märke till hur jag inte gillade gameplayn, det är endast storyn som känns spännande. Särskilt "puzzle" delarna tycker (tyckte) jag det var "meh". När jag ser och läser om det tycker jag "oh spännande", men uppenbarligen inte när jag lirar själv. Det är väl det där med "smaksak", osv?
Då kollade jag på en Youtube "The story so far" (15 minuter) och insåg att jag har spelat klart spelet .... (bara då kollade jag mina achievements). [PS: intressant att ett 20-30h spel kan sammanfattas i 15 minuter...]
Det är det märkligaste jag var med om gällande spel - att jag har glömt att jag lirade ngt... Då kan det inte ha varit så imponerande för mig? Jag börjar bli gammal tror jag.
Slutsatsen blir nog att jag inte köper Ragnarök. Blir Youtube sammanfattningen ngn.
Haha, men det blir så där när man väljer lättare svårighetsgrad än man är kapabel till!
Får man en ordentlig utmaning minns man upplevelsen så mycket starkare (plus att det är tillfredsställande att klara utmaningar).
Ta nu och köp Ragnarök och se till att köra på "hard" denna gång. 😊
Memento Mori
När man inte lyssnar och kan se den andres synvinkel på kritik så anser jag att det är lite fanboy varning.
Jag kommer pröva ragnarök. Är det inte lika linjärt så kommer jag nog gilla det!
Alla har vi olika smak vare sig det gäller diablo, god of war, witcher eller något annat och tur är väl de
Kändes som ett "Marvel" spel där alla skall hela tiden göra snacka i "quips" och sedan det vanliga tredjepersons vinkel spelet där man går sakta medans alla snackar och har man tur får man spela och ha lite gameplay nu och då. Kul om man gillar dessa spel, men har själv tröttnat ganska mycket på alla dessa spelfilmer och det är så extremt generic.
Sen kommer jag aldrig att förstå mig på hur ingen kan klaga på UI'n och hur menyerna ser ut, det passar inte alls in i spelet och ser copy/paste ut från alla andra menyer och spel man ser idag, är ju bara att jämnföra med det gamla God of War spelen då UI'n och stilen va unik och faktiskt passade in i spelet. Lite ironiskt med tanke på hur narrativ och uppslukande är så viktigt i spel idag anser många.
Verkar sjukt överskattat. Kollat runt en timme nu på lite olika streams, olika ställen i spelet.
Allt ser ut som en nöjespark, eller typ "fångarna på fortet", alltså inte naturligt någonstans. Lite sådär modernt Marvel över det, plastigt och totalt smaklöst.
Verkar vara ett ganska typiskt 6.5/10 spel men eftersom det är AAA så ger man det 10/10 eftersom det är påkostat (grafik, röstskådisar osv osv).
Verkar sjukt överskattat. Kollat runt en timme nu på lite olika streams, olika ställen i spelet.
Allt ser ut som en nöjespark, eller typ "fångarna på fortet", alltså inte naturligt någonstans. Lite sådär modernt Marvel över det, plastigt och totalt smaklöst.
Verkar vara ett ganska typiskt 6.5/10 spel men eftersom det är AAA så ger man det 10/10 eftersom det är påkostat (grafik, röstskådisar osv osv).
Älskar att du tror dig veta bättre än dom som faktiskt spelat spelet.
Älskar att du tror dig veta bättre än dom som faktiskt spelat spelet.
Jaså gör jag, då kan du väl isf citera när jag säger det? Jag säger ju bara hur jag själv ser på det efter att ha kollat in en timme streams. Har spelat 2018-spelet , och detta verkar inte vara speciellt annorlunda, tror jag har en ganska klar uppfattning, men "vet bättre", nej.
Jaså gör jag, då kan du väl isf citera när jag säger det? Jag säger ju bara hur jag själv ser på det efter att ha kollat in en timme streams. Har spelat 2018-spelet , och detta verkar inte vara speciellt annorlunda, tror jag har en ganska klar uppfattning, men "vet bättre", nej.
”Verkar” är ett centralt ord här.
På allvar, finns det sidouppdrag? Vad coolt för ett sånt här slags spel. Det hade väl inte God of War 3?
Tyckte jag såg nåt om det i recensionen men pga rädsla för spoilers skummade jag bara, vilket jag nästan alltid gör med spel jag vet kommer vara bra.
Jajamän! Riktigt, riktigt grymma också. Och även Ragnarök har flera man INTE vill missa. Bitvis Witcher 3-klass på sidospåren.
En Bamseponny av folket
Herregud av krig vad jag vill ha detta till PC efter att ha läst denna recension 😋
🔜 november 2023.
Iofs oklart om det blir så, men Sony har ju snackat om att det kan bli "minst ett års väntan". Med tanke på GoW-populariten på pc borde det inte dröja så värst mycket längre än så...? Väl?
En Bamseponny av folket
smaken är som baken
För att du inte gillar det betyder inte att det inte är bra
smaken är som baken
För att du inte gillar det betyder inte att det inte är bra
”Verkar” är ett centralt ord här.
Rätt uppenbara saker för de flesta tänkande människor, eller hur?
Rätt uppenbara saker för de flesta tänkande människor, eller hur?
Är det genomtänkt att anta saker efter att man tittat en timme på några som spelar ett spel för att sedan anta att det är 6.5/10?
Är det genomtänkt att anta saker efter att man tittat en timme på några som spelar ett spel för att sedan anta att det är 6.5/10?
Har som sagt spelat 2018-spelet också, jag ser ingen förbättring som för mig skulle göra att det är ett 7+/10 spel, speciellt te.x level design, som igen, i mitt tycke inte imponerar speciellt alls av det jag sett. Däremot ser (och låter) det påkostat ut, så jag förväntar mig absolut dessa 10/10 recensioner.
Om du har svårt för andras åsikter ska du nog inte vara på internet öht.
Har som sagt spelat 2018-spelet också, jag ser ingen förbättring som för mig skulle göra att det är ett 7+/10 spel, speciellt te.x level design, som igen, i mitt tycke inte imponerar speciellt alls av det jag sett. Däremot ser (och låter) det påkostat ut, så jag förväntar mig absolut dessa 10/10 recensioner.
Om du har svårt för andras åsikter ska du nog inte vara på internet öht.
Hur hanterar du andras åsikter om din åsikt nu tycker du? Genom att uppmana folk att inte vara på internet öht eller att hävda att de inte är tänkande människor?😅😅
Hur hanterar du andras åsikter om din åsikt nu tycker du? Genom att uppmana folk att inte vara på internet öht eller att hävda att de inte är tänkande människor?😅😅
Varför skulle jag på något sätt ursäkta sådant beteende? Om jag beskriver min åsikt av något och flera svarar "fast det är ju bara din åsikt!" så tycker jag mest det är onödigt. Det är ju uppenbart att det är min åsikt. De kommer få jobbigt om de ska kommentera alla människor på detta sättet, för människor på internet, oavsett forum kommer ha personliga åsikter om allt möjligt. Däremot ifall någon gör ett konstruktivt inlägg där man beskriver hur fantastisk leveldesignen blivit eller hur mycket bättre stridsystemet är, hur mycket bättres story det är eller liknande, det vore ju något annat och kanske to.m intressant.
Varför skulle jag på något sätt ursäkta sådant beteende? Om jag beskriver min åsikt av något och flera svarar "fast det är ju bara din åsikt!" så tycker jag mest det är onödigt. Det är ju uppenbart att det är min åsikt. De kommer få jobbigt om de ska kommentera alla människor på detta sättet, för människor på internet, oavsett forum kommer ha personliga åsikter om allt möjligt.
Och då ska väl även du acceptera att dessa människor har en åsikt på din åsikt? Det är ju så det funkar. Du har rätt till din åsikt precis som ALLA andra som kommenterar. För övrigt har jag inte hävdat att du behöver be om ursäkt för någonting.
Och då ska väl även du acceptera att dessa människor har en åsikt på din åsikt? Det är ju så det funkar. Du har rätt till din åsikt precis som ALLA andra som kommenterar.
Det är väl inte mycket till åsikt att någon skriver att jag har en åsikt? Det är ju redan fastställt liksom, totalt uppenbart. Jag har inget emot ifall någon skriver att leveldesignen är bättre pg.a det eller det, det är ett konstruktivt inlägg, en åsikt, som kanske kan vara av intresse.
Mitt inlägg var ju bara mina intryck av det jag sett, vilket jag var noga med att skriva så ingen fick fel uppfattning.
@lasselason @Mannagryn - ta det där i PM om ni ska fortsätta, tack. Inte så intressant för övriga i denna GoW Ragnarök-diskussion.
I övrigt - god helg!
@lasselason @Mannagryn - ta det där i PM om ni ska fortsätta, tack. Inte så intressant för övriga i denna GoW Ragnarök-diskussion.
I övrigt - god helg!
Ok, såg ditt inlägg efter jag skrev mitt senaste. Ja, absolut och ha en trevlig helg!
Haha, men det blir så där när man väljer lättare svårighetsgrad än man är kapabel till!
Får man en ordentlig utmaning minns man upplevelsen så mycket starkare (plus att det är tillfredsställande att klara utmaningar).
Ta nu och köp Ragnarök och se till att köra på "hard" denna gång. 😊
lol, vet du vad - du kan mycket väl ha rätt att det var / är så. Fan, nu får jag tugga på detta igen....
Tack för förståelse. Jag tog bort ditt sista inlägg.
🙂👍
Jajamän! Riktigt, riktigt grymma också. Och även Ragnarök har flera man INTE vill missa. Bitvis Witcher 3-klass på sidospåren.
Vad var det du klockade in Ragnarök på, typ 37 timmar? Var det med alla sidouppdrag? Är det lika långt som förra?
Memento Mori
Är 15 timmar in. Vilket bra spel alltså! Vill bara säga till er som små tjafsar med folk om spelet är bra eller dåligt. Tänk så här det finns väldigt många som ogillar tv spel helt. Och varje gamer har sin unika smak av spel. Jag skulle bli väldigt förvånad om någon här känner någon annan som tycker precis som dom om alla spel ni spelat. Jag har iaf aldrig träffat någon med exakt samma smak som jag.....
Vad var det du klockade in Ragnarök på, typ 37 timmar? Var det med alla sidouppdrag? Är det lika långt som förra?
Det var INTE med alla sidouppdrag. Fick fokusera på huvudstoryn den sista vägen in i mål. Så 37 var med, kanske, hälften av sido-"stuffet". Tror det helt klart är lika långt som förra. 50 timmar lär krävas allt som allt (mellan tummen och pekfingret).
En Bamseponny av folket