Battlefield kan inte hålla jämna steg med Call of Duty, enligt Sonys advokater

Robot
Battlefield kan inte hålla jämna steg med Call of Duty, enligt Sonys advokater
Medlem

No shit...

Sony är verkligen rädda att Cod försvinner från PS, men de borde de väl vara med så klart. Alla kan inte spela.. ja, ... God of War finns ju på Windows nu så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag misstänker att affären går igenom men önskar att den inte gör det. Håller tummarna.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Läste igenom deras argument till CMA. Herregud vad löjliga argument, ruskigt låg nivå på det. Rent skitsnack.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

No shit...

Sony är verkligen rädda att Cod försvinner från PS, men de borde de väl vara med så klart. Alla kan inte spela.. ja, ... God of War finns ju på Windows nu så...

Skillnaden är att God of War alltid varit Playstation-exklusivt (gällande konsoler). Call of Duty är däremot enspelserie som riskerar att försvinna från en plattform där den funnits sedan 2004. Ditt exempel hade varit bättre om du jämfört God of war med det andra GoW, d.v.s. Gears of War, som aldrig funnits på PS.

Medlem
Skrivet av Popski:

Skillnaden är att God of War alltid varit Playstation-exklusivt (gällande konsoler). Call of Duty är däremot enspelserie som riskerar att försvinna från en plattform där den funnits sedan 2004. Ditt exempel hade varit bättre om du jämfört God of war med det andra GoW, d.v.s. Gears of War, som aldrig funnits på PS.

Vad spelar det förr roll om något alltid varit exklusivt eller ej?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

De försökte hålla jämna steg med Call of Duty, vilket resulterade i Battlefield 2042 som saknade identitet, var otroligt buggigt, och med oinspererande banor med långa färdsträckor mellan objectives. Istället för att försöka hålla jämna steg borde de fokusera på sig själva istället, och släppa ett polerat, innehållsrikt, modifierbart (Weapon customization, Operator customization, vehicle customization), och BUGGFRITT spel. Satsa på fordon, förstörelse, och banor som är dynamiska och kan ändra skepnad i form av förstörelse, reparationer, och konstruktion. (Tänk fortifications i Battlefield V). Fokusera på det som gör Battlefield till Battlefield, istället för att skapa en identitetskris och försöka efterlikna Call of Duty som redan är extremt väletablerat och har en väldigt fast och tydlig identitet.

Låt Call of Duty identifiera sig med mindre, statiska banor, Warzone, och snabb gameplay.
Låt Battlefield identifiera sig med större, dynamiska banor, fordon, och långsammare, mer taktisk gameplay, samt samhörighet med andra spelare genom olika klasser som kompletterar varandra.

Fattar inte att det ska vara så svårt att förstå vad Battlefield handlar om, och varför spelserien blev så stor och omtyckt från första början. Spelserien är 20 år gammal vid det här laget. Det finns massor av exempel att ta från som gjorde de olika spelen så populära.

Skit i att släppa ett ofärdigt spel och sedan dripfeeda content tills det blir en komplett upplevelse. Visa att det fortfarande finns utvecklare/utgivare som bryr sig om sin image och sin spelarbas. Visa att det fortfarande går att släppa ett spel med otroligt mycket polish och content. SEN, när spelarbasen är nöjda, har kul, och är insatta i spelen kan man börja tänka på att sälja ytterligare content i form av cosmetics, battle pass, expansioner, och så vidare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Konstigt... speciellt när det är EA som styr, hmm....

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad spelar det förr roll om något alltid varit exklusivt eller ej?

Mycket om du ska jämföra något med köpet av Call of Duty.

Medlem
Skrivet av Popski:

Skillnaden är att God of War alltid varit Playstation-exklusivt (gällande konsoler). Call of Duty är däremot enspelserie som riskerar att försvinna från en plattform där den funnits sedan 2004. Ditt exempel hade varit bättre om du jämfört God of war med det andra GoW, d.v.s. Gears of War, som aldrig funnits på PS.

Playstation och dess spelare behöver inte vara oroliga för att COD försvinner från PS.
Det finns alldeles för mycket pengar att hämta om det finns på alla plattformar, se bara på Minecraft som också fortsatt som multiplattform efter uppköpet.

Medlem

"Den amerikanska konkurrensmyndigheten Federal Trade Commission kommer med största sannolikhet att blockera Microsofts planerade köp av spelutvecklaren Activision Blizzard. Det hävdar åtminstone källor till sajten Politico.

Det är fortfarande inte helt klart att det blir en konkurrensstämning, och de fyra kommissionärerna har fortfarande inte haft något möte med juristerna på de båda bolagen, skriver Politico.

Utredningen uppges fortfarande pågå, även om FTC är klara med de största bitarna.

FTC har inte kommenterat uppgifterna."

https://omni.se/sok?q=microsoft&tab=articles

Medlem
Skrivet av blackidus:

Playstation och dess spelare behöver inte vara oroliga för att COD försvinner från PS.
Det finns alldeles för mycket pengar att hämta om det finns på alla plattformar, se bara på Minecraft som också fortsatt som multiplattform efter uppköpet.

Är det därför Starfield släpps till PS5?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Är det därför Starfield släpps till PS5?

Helt olika ligor, försäljningsmässigt.


signatur

Konsolgubbe

Geeks Gaming

Bara för att inflika. Nya kartan i 2042 är svinbra. Nog bästa kartan i spelet. Inte kört på ett bra tag men spelet har förändrats jätte mycket. Väntar bara på klass uppdateringen som ska komma sen är spelet nog hyfsat bra. Ta de inte på fel sätt. Nog ett av de sämsta bf spelen som släppts(vi pratar inte om hard-line). Men dom har faktiskt vänt på de ganska bra. Fast va likadant med bf5. Ganska kasst i början och på slutet blev de ett bra spel

Inaktiv

Hela den här frågan är komisk tycker jag.

Aliens och vissa människor skulle fråga varför vi har olika slags konsoler när de använder samma hårdvara.
Okej du vill ha ett visst UI eller dylikt. Det kan man lösa.

Men att vi ska ha olika slags konsoler där man har exklusiva spel, som man måste köpa var 5:e år för att uppgradera för att få de senaste spelen är inte speciellt smart. Eller ja, det är smart ur ett affärsperspektiv. För då skulle det bli en PC och man skulle inte behöva köpa potentiella spel två gånger osv.

Gör en universell konsol som man kan uppgradera likt en PC. Jag fortsätter vänta. En vacker dag.
#PCMasterRace

Medlem

Skräpbolag bråkar om skräpspel för de inte kan skapa något bättre själva.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Skräpbolag bråkar om skräpspel för de inte kan skapa något bättre själva.

Jo, men nu har de köpt Bungie och de kan ju bevisligen skapa bra fps

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad spelar det förr roll om något alltid varit exklusivt eller ej?

Håller med spelar ju ingen som helst roll är det några som vurmar för exklusiva spel så är det Sony men är det inte dom så är det orättvist

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Helt olika ligor, försäljningsmässigt.

Så de skulle inte tjäna mer pengar på att släppa spelet till PS5?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Battlefield skulle ha fortsatt göra skjutaspel med inspiration ifrån militären. Deras bolibompa inspirerade spel har inte tagits emot bra.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Så de skulle inte tjäna mer pengar på att släppa spelet till PS5?

Inte nödvändigtvis, nej. Åtminstone inte långsiktigt. Starfield är ju ett sätt att locka över folk till Xbox och Game Pass. Eftersom det inte har en lika gigantisk spelarbas som CoD så blir kostnaden för att göra det förstnämnda exklusivt förmodligen betydligt mindre än kostnaden för att låsa det sistnämnda. Risken blir därmed också mindre, vilket potentiellt leder till större vinst på sikt. Ungefär.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Proximately:

Är det därför Starfield släpps till PS5?

Starfield är ett helt nytt IP så det är inte samma sak.
Däremot blir det mer spännande att se hur dem gör med nästa Elder Scrolls, den serien har däremot funnits på alla plattformar tidigare.

Battlefield var ju mer ledande tidigare, i stället för att vara så oroliga passa på och skapa ett bra samarbete med EA.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Och där förolämpade Pony EA 😂😂 Nu hoppas jag innerligen att köpet av Activision går igenom och att Microsoft gör Call of Duty Crapstation exkluderad OCH i samma veva att EA oxå gör Battlefield Crapstation exkluderad 😂😂😂😂 vore såå in-your-face Pony.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Starfield är ett helt nytt IP så det är inte samma sak.
Däremot blir det mer spännande att se hur dem gör med nästa Elder Scrolls, den serien har däremot funnits på alla plattformar tidigare.

Jag undrar vad som sker med etablerade IP:n som Diablo, hade gärna kört det till ps5 då 3an faktiskt var helt ok på konsoll.

Id software och Machine Games kommande lir är väl också stora frågetecken, de är i storform men förmodligen blir deras nästa exklusiva.

Medlem

Advokater.. usch och fy!

Medlem

Med CoD får man ofta en underhållande kampanj medan med BF, är deras kampanjer skitdåliga.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Starfield är ett helt nytt IP så det är inte samma sak.
Däremot blir det mer spännande att se hur dem gör med nästa Elder Scrolls, den serien har däremot funnits på alla plattformar tidigare.

Jo, för mig så känns det ju dock också som en självklarhet att Call of Duty skulle kunna dra in en betydligt större spelarbas om de låste den till konsolen. Det finns ju hutlösa fans över hela världen, ifall succén fortsätter kan de mycket väl komma att låsa den från generationsskiftet. Maybe not, men det känns som att risken finns i alla fall. Då hade de gett fans möjligheten att välja konsol på förhand istället för att tvinga på dem valet att köpa en extra konsol i efterhand.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av anon_332911:

COD har varit PC/Xbox innan. Framgångarna (på nivån vi ser nu) växte sig fram i paritet med flera format. Vid exklusivitet bör de helt klart räkna med ett enormt tapp, som inte kommer återvända.

Absolut, frågan är väl om det kan vara värt för dem så fler spelare tar sig in på deras konsol och provar på Xbox för första gången. Ifall spelen är tillräckligt bra och grupper med vänner är vana vid att lira COD tillsammans så kan det helt klart bli anledning att skippa Playstation vid nästa generation ifall det inte lägnre finns på den plattformen. Huruvida det skulle kompensera för ett tapp i antal totalspelare kan jag inte säga, jag lirar inte COD så mycket, men vet att det är många som är tokkära i spelserien och antagligen skulle hoppa över Playstation ifall det skulle sluta släppas där.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad spelar det förr roll om något alltid varit exklusivt eller ej?

Det är skillnad på att ha x och sedan få det borttaget med att aldrig ha haft x över huvud taget. Rent hypotetiskt så skulle Sony kunna köpa EA och därefter låta Xbox bli utan FIFA, vilket skulle vara en betydligt bättre analogi än din med God of War.

12
Skriv svar