Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Nu kan man till slut sälja bilar i Gran Turismo 7

Robot
Nu kan man till slut sälja bilar i Gran Turismo 7

Och patch 1.26 bjuder även på tre nya bilar och en ny bana.

#Gran-turismo-7, #Polyphony-digital


Medlem

Så lite drygt åtta månader för att implementera försäljning av bilar? Ptja, i PD-tidsramar är väl det rätt snabbt? ;P

Inaktiv

Too little too late. Tveksamt om jag kommer installera spelet igen.

Redaktör

Jag är inte den som brukar gnälla på andra siters betyg, men 87 av 100 på Metacritic/Opencritic känns väldigt generöst.


signatur
Medlem

…ja det här är väl mer en remake på Gran Turismo 4.

Inaktiv
Skrivet av Gregerory:

…ja det här är väl mer en remake på Gran Turismo 4.

På vilket sätt då? GT4 räknas ju typ till seriens bästa. Fler bilar och fler banor.
Mer utmanande solokarriär. Inga mikrotransaktioner eller roulette samt det urbota dumma invitesystemet.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

På vilket sätt då? GT4 räknas ju typ till seriens bästa. Fler bilar och fler banor.
Mer utmanande solokarriär. Inga mikrotransaktioner eller roulette samt det urbota dumma invitesystemet.

Haha..ja du har rätt!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag är inte den som brukar gnälla på andra siters betyg, men 87 av 100 på Metacritic/Opencritic känns väldigt generöst.

Om jag minns rätt så hade bland annat Gamereactor (som nu ändrat betyg) recenserat en version av spelet utan minrotransaktioner. Kan vara samma sak med Metacritic-sidorna då detta patchades in för release.

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Om jag minns rätt så hade bland annat Gamereactor (som nu ändrat betyg) recenserat en version av spelet utan minrotransaktioner. Kan vara samma sak med Metacritic-sidorna då detta patchades in för release.

Det var lika för alla som recenserade innan release. Men mikrotransaktionerna var i mitt tycke ingen deal-breaker: spelet hade rätt mycket innehåll när det släpptes, och andra, större problem.


signatur
Medlem

Hur är egentligen körupplevelsen i spelet? Har ej testat själv då varken jag eller någon i min omgivning äger en konsol från Sony, men som inbiten Forza Motorsport nörd tycker jag att GT ser "stelt" ut på gameplayvideor.

Medlem
Skrivet av KaptenPrajl:

Hur är egentligen körupplevelsen i spelet? Har ej testat själv då varken jag eller någon i min omgivning äger en konsol från Sony, men som inbiten Forza Motorsport nörd tycker jag att GT ser "stelt" ut på gameplayvideor.

Med över 200 timmar i gt7 kan jag intyga att det absolut inte är stelt, det är tvärtom det bästa bilspelet jag spelat när det gäller känsla och atmosfär och ljud med mera. Sen är det urbota skoj att lira med ett gäng polare och tävla lite mot varandra.

Vi brukar sätta en pp limit på allt mellan 300-800 så att det ska bli lite halvjämnt att köra , då när vi kör 300 pp race är det verkligen mycket skills inräknat hur man tar kurvor med mera


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Redaktör
Skrivet av KaptenPrajl:

Hur är egentligen körupplevelsen i spelet? Har ej testat själv då varken jag eller någon i min omgivning äger en konsol från Sony, men som inbiten Forza Motorsport nörd tycker jag att GT ser "stelt" ut på gameplayvideor.

Ojämn. Ibland svinbra (framförallt lite snabbare bilar), ibland som att köra container. När det är bra, är det riktigt bra. Men jag tycker Forza Motorsport håller både jämnare och bättre klass i körkänslan, framföallt med gamepad.
Ska tillägga att jag alltid gillat Forza mer än GT. Verkar vara två skolor där.


signatur
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Med över 200 timmar i gt7 kan jag intyga att det absolut inte är stelt, det är tvärtom det bästa bilspelet jag spelat när det gäller känsla och atmosfär och ljud med mera. Sen är det urbota skoj att lira med ett gäng polare och tävla lite mot varandra.

Vi brukar sätta en pp limit på allt mellan 300-800 så att det ska bli lite halvjämnt att köra , då när vi kör 300 pp race är det verkligen mycket skills inräknat hur man tar kurvor med mera

Låter helt klart som att det är värt att testa, spelar du med handkontroll eller med ratt och pedaler?

Skrivet av Tomas Helenius:

Ojämn. Ibland svinbra (framförallt lite snabbare bilar), ibland som att köra container. När det är bra, är det riktigt bra. Men jag tycker Forza Motorsport håller både jämnare och bättre klass i körkänslan, framföallt med gamepad.
Ska tillägga att jag alltid gillat Forza mer än GT. Verkar vara två skolor där.

Jag är sugen att testa GT igen, senast jag spelade det var på PS2 vill jag minnas, och jämfört med Forza Motorsport som då hade kommit till Xbox upplevde jag GT som sämre - inte dåligt, men sämre. Forza funkar ju riktigt bra med gamepad. Horizon spelen däremot, har jag aldrig riktigt tyckt om. Men nog om Forza nu 😅.

Medlem
Skrivet av KaptenPrajl:

Låter helt klart som att det är värt att testa, spelar du med handkontroll eller med ratt och pedaler?

Jag är sugen att testa GT igen, senast jag spelade det var på PS2 vill jag minnas, och jämfört med Forza Motorsport som då hade kommit till Xbox upplevde jag GT som sämre - inte dåligt, men sämre. Forza funkar ju riktigt bra med gamepad. Horizon spelen däremot, har jag aldrig riktigt tyckt om. Men nog om Forza nu 😅.

Bästa bilspelet enligt mig. Grym körkänsla.

Redaktör
Skrivet av KaptenPrajl:

Låter helt klart som att det är värt att testa, spelar du med handkontroll eller med ratt och pedaler?

Jag är sugen att testa GT igen, senast jag spelade det var på PS2 vill jag minnas, och jämfört med Forza Motorsport som då hade kommit till Xbox upplevde jag GT som sämre - inte dåligt, men sämre. Forza funkar ju riktigt bra med gamepad. Horizon spelen däremot, har jag aldrig riktigt tyckt om. Men nog om Forza nu 😅.

GT7 finns från 250/350 kr på skiva (PS4/PS5). Dyrare digitalt (ca 420/520 kr) . Gillar du genren/tidigare GT så lutar det åt att du gillar detta. Och kör du med gamepad så är ju både Dualshock 4 och Dualsense väldigt mycket bättre för racing än PS2-kontrollen. Fast... om du gillar FM mer så är väl risken att det håller i sig - GT7 är ett GT-spel, på gott och ont. FM har oöverträffad känsla med gamepad, både mot GT och andra. Enda jag kört som är nära är Wreckfest.


signatur
Medlem
Skrivet av KaptenPrajl:

Hur är egentligen körupplevelsen i spelet? Har ej testat själv då varken jag eller någon i min omgivning äger en konsol från Sony, men som inbiten Forza Motorsport nörd tycker jag att GT ser "stelt" ut på gameplayvideor.

Hmm, mja verkar vara krångligt det där. Vänner jag spelar med är väldigt delade när det kommer till hur spelen känns. Svårt att säga om det är bra eller anus för att subjektiviten är så hysteriskt polariserat av någon anledning. Jag kör endast med ratt och tycker att GT7 känns suveränt så länge bilarna har grepp. När du försöker tänja lite för mycket på gränserna eller pushar hårt ger Force Feedbacken upp helt och resulterar i effekter som inte går ihop alls. Drifting känns rätt jäkla underbart imo lite "moddad-AC-light-känsla" men även där kan FF börja bete sig helt åt .... ibland. Men kan inte säga att senaste Forza-spelen är bättre. Vissa saker, ja, Andra saker, nej.
Stelt skulle jag inte kalla det alls men jag håller med om att det ser så ut i klipp.

Jämfört med alternativa PC-sims faller både GT och Forza rätt platt. Känns fel att försöka mäta hur sim-iga/realistiska FM/GT är när spelen demonstrativt inte fokuserar på att vara det.
Men, jag har betydligt mer hype för nya FM än jag någonsin haft för GT7.

Skrivet av Tomas Helenius:

Ojämn. Ibland svinbra (framförallt lite snabbare bilar), ibland som att köra container. När det är bra, är det riktigt bra.

Suverän summering av Tompa och dessutom så kan han lira med kontroll (Right?) också så skulle nog lägga lite mer vikt på hans åsikt än min!

Medlem

Det borde ha varit med från början precis som i seriens tidigare delar, men bättre sent än aldrig antar jag. Personligen så startar jag nog aldrig detta spel igen då jag redan har tagit den åtråvärda Platinum-trofén Men det är ett mästerligt spel. Det är inte bara det bästa spelet i serien utan det bästa racingspelet jag spelat. Karriärläget kändes lite för kort dock.

1
Skriv svar