Need for Speed: Unbound

Medlem
Skrivet av Thane:

Har funnits någon form av story i NFS sen Underground som kom 2003. Så tycker nog att story är en del av rötterna i NFS-serien.

Jag menar innan underground var NFS-serien en arkadracer som stod på egna ben utan att behöva en story. Tycker det räckte gott och väl med konceptet som NFS 2 hade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Jag menar innan underground var NFS-serien en arkadracer som stod på egna ben utan att behöva en story. Tycker det räckte gott och väl med konceptet som NFS 2 hade.

Tycker heller inte att det ska behövas någon story i ett racingspel. Föredrar gammal hederlig arkadracing.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Bra recension som vanligt!
Jag köpte det utan att ha läst några recensioner dö jag är ett stort NFS-fan. Men jag är så besviken. Väldigt många designbeslut som känns mer hindrande än tillåtande. Nu verkar PS-store ha ganska hårda regleringar på återbetalningar annars hade jag returnerat det.

Konstig svårighetsgrad, begränsat antal race, påtvingade polisjakter och (verkligen subjektivt) det pinsammaste försöket till cool story på år och dar. Skamkudde på den enormt förutsägbara storyn. Att man har ett begränsat antal försök på ett race när polisen är så slumpmässig och aggressiv är nog ändå det dummaste av alla beslut. Suck.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Ghettofieringen tränger sig in överallt numera.

Roligt att du kallar A$AP Rocky ghetto. Snubben rör sig i samma kretsar som Kardashians m.m. 😀

Medlem

Ser bättre ut än det nya

Medlem

Jag såg när en streamer spelade detta här om dagen. Såg ganska kul ut, men det var ett par saker som jag störde mig på. Det ena var de tecknade karaktärerna som bara kändes som en slags genväg för att slippa göra "riktiga" karaktärer som är svårare att få se bra ut, speciellt ansikten och ansiktsrörelser när dom pratar. Det andra är effekterna som jag tyckte inte alls passade in. Sedan så blev det en hel del grind vilket gjorde att man hörde samma trötta dialoger om och om igen varje gång man skulle köra ett visst uppdrag. Även allt yo yo bro är lite töntigt, men det kanske hör till.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Tycker heller inte att det ska behövas någon story i ett racingspel. Föredrar gammal hederlig arkadracing.

Kan inte påminna mig något lir som lyckats. Kanske driver: San Francisco möjligen. Sen hade jag det bra i midnight club la men det var väl inte jättemycket story i vägen där

Medlem

Av videon i recensionen att dömma så skär sig omgivningens reslistiska grafik för mycket, framförallt dagtid. På natten passade det bättre. Men hade gärna sett att de vågat gå all in cel shading mer åt Jet Set Radio hållet.
Är inget fan av serien och körde lite NFS: Heat nyligen men total-cringeade mig ur pga karaktärerna, storyn, 30fps, och racelopp som var korta och enformiga.
Borde skaffat Hot Pursuit som jag har bättre minnen av (90-tals originalet). Raksträcke-racing med mycket take downs. Men är rädd för att raksträckeracing bara var kul upp till 7 år.

Medlem
Skrivet av Razken:

Bara jag som tycker att det helt saknas fartkänsla i spelet?

Har tittat på ett gäng videos nu och det ser ju inte ut att ens gå i närheten av fort när man kör.
Tittade direkt tillbaka på både Underground 1-2 och Bunrout 3, som alla innehåller otrolig fartkänsla och tyngd när man lirar.
En annan detalj jag direkt stör mig på är rökeffekterna som inte verkar vara fysikbaserade (eller?). Röken som bildas, ligger alltid riktigt stelt på sidan om bilarna oavsett ifall man åker i en ordentlig kurva eller dyl.
Ogillar det fruktansvärda musikvalet också.

Som någon sa tidigare i tråden - Hur svårt kan det vara att göra ett ordentligt Underground 3?

Nej, jag håller med om fartkänslan. Kikade lite på Twitch när det kom ut och drog samma slutsats. Kanske är det ett symptom på ännu ett spel med för liten FOV som förstör, I dunno.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Av videon i recensionen att dömma så skär sig omgivningens reslistiska grafik för mycket, framförallt dagtid. På natten passade det bättre. Men hade gärna sett att de vågat gå all in cel shading mer åt Jet Set Radio hållet.
Är inget fan av serien och körde lite NFS: Heat nyligen men total-cringeade mig ur pga karaktärerna, storyn, 30fps, och racelopp som var korta och enformiga.
Borde skaffat Hot Pursuit som jag har bättre minnen av (90-tals originalet). Raksträckeå-racing med mycket take downs. Men är rädd för att raksträckeracing bara var kul upp till 7 år.

Nej nej det är svinkul pang på

Medlem
Skrivet av mttbolle:

Nej, jag håller med om fartkänslan. Kikade lite på Twitch när det kom ut och drog samma slutsats. Kanske är det ett symptom på ännu ett spel med för liten FOV som förstör, I dunno.

Jag skulle säga att det inte syns på replays hur fort det faktiskt går. (Om vi nu antar att det är replays ni har kollat på.)

Jag minns ett race i Gran Turismo 6 på Nürnburgring där jag tokkoncentrerade mig för att till sist vinna på en tid under åtta minuter. Under tiden jag racade så kändes det verkligen som att det gick tokfort.

När jag sedan tittade på replayen, så såg det ut som jag körde i max 70 Km/h hela tiden. Såatteh...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

I'm too old for this shit!
Jag har alla andra tidigare versioner av NFS, (pc).


signatur

autograph

Medlem

Jag håller med om allt yo och bro som finns överallt idag. Allt från Twitch-streamers där de ska verka så coola till många av dagens spel...


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Blir ett köp om de patchar in på konsol att man kan stänga av ALLA tecknade effekter. Jag såg att man kan det på PC via tredjepartsmjukvara.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Skrivet av N3gn4v:

När jag såg det tecknade så visste jag på förhand att det skulle bli skräp.

själv gillar jag verkligen stilen. Känns nytt, fräscht och väldigt annorlunda på ett bra sätt. 10+ för stilen.

Dock så avvaktar jag pga tycker fullpris för detta spel verkar lite väl tryffelolja. Men när det är nere på 150kr (typ näst nästa spel släpps) då kanske jag köper det.

Medlem

Tänk att folk hurrar för 60 fps, 2022...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Tänk att folk hurrar för 60 fps, 2022...

Det lär man göra ett tag till om man ska gå upp till 4K.

Medlem

Jag tycker det ser bra ut men det känns alltid oklart om det är bra eller dålig körkänsla i NFS spel. Ibland är den ok och ibland ren skit.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Störde mig otroligt lite på spelet när jag testade det, faktiskt.

Ända tills jag körde ett race där jag ledde hela loppet i stort sett och blev omkörd av tre bilar strax före mållinjen, trots att jag inte gjorde bort mig på nåt sätt.

Då stängde jag av och avinstallerade.

Skrivet av Azureye:

Tänk att folk hurrar för 60 fps, 2022...

Tycker detta är lite PC-master mentalitet.
Har typ nyligen fått upp ögonen för 60 pga konsol-life.
Men det är fint såklart.

Skrivet av Loxus:

Störde mig otroligt lite på spelet när jag testade det, faktiskt.

Ända tills jag körde ett race där jag ledde hela loppet i stort sett och blev omkörd av tre bilar strax före mållinjen, trots att jag inte gjorde bort mig på nåt sätt.

Då stängde jag av och avinstallerade.

Haha hade det i ett NFS med, rubber-band är brutal i de spelen.

Medlem

Verkar väldigt polerat för att vara ett spel 2022, det måste man ge dom iaf.
Synd att dom inte gick tillbaka till rötterna bara.
Som dom har gjort nu med någon slags tecknad crossover tilltalar mig inte alls dessvärre.

Medlem

låter som jag kommer bli rejält underhållen av storyn.
Har aldrig kört ett bilspel med direkt bra story och definitivt aldrig i ett need for speed. Men cringe faktorn brukar vara så hög så man får sig många goda skratt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tycker spelet är väldigt underhållande och hoppas att de bygger på multiplayer delen.

Om de är nån som vill lira multiplayer så hojta till.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Bra recension som vanligt!
Jag köpte det utan att ha läst några recensioner dö jag är ett stort NFS-fan. Men jag är så besviken. Väldigt många designbeslut som känns mer hindrande än tillåtande. Nu verkar PS-store ha ganska hårda regleringar på återbetalningar annars hade jag returnerat det.

Konstig svårighetsgrad, begränsat antal race, påtvingade polisjakter och (verkligen subjektivt) det pinsammaste försöket till cool story på år och dar. Skamkudde på den enormt förutsägbara storyn. Att man har ett begränsat antal försök på ett race när polisen är så slumpmässig och aggressiv är nog ändå det dummaste av alla beslut. Suck.

Fråga angående svårighetsgraden (till alla som testat): Alla NFS har haft sjukt störig "gummibandseffekt" där man riskerar att bli omkörd om man gör ett litet misstag trots att man ägt ett helt race (och har överlägsen bil). Är det samma i Unbound?

NFS har alltid haft väldigt dålig balans mellan utmaning och frustration, speciellt då jag personligen inte är ute efter en utmaning utan bara vill klara spelet.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Fråga angående svårighetsgraden (till alla som testat): Alla NFS har haft sjukt störig "gummibandseffekt" där man riskerar att bli omkörd om man gör ett litet misstag trots att man ägt ett helt race (och har överlägsen bil). Är det samma i Unbound?

NFS har alltid haft väldigt dålig balans mellan utmaning och frustration, speciellt då jag personligen inte är ute efter en utmaning utan bara vill klara spelet.

#4323880
Man behöver inte ens göra misstag

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Fråga angående svårighetsgraden (till alla som testat): Alla NFS har haft sjukt störig "gummibandseffekt" där man riskerar att bli omkörd om man gör ett litet misstag trots att man ägt ett helt race (och har överlägsen bil). Är det samma i Unbound?

NFS har alltid haft väldigt dålig balans mellan utmaning och frustration, speciellt då jag personligen inte är ute efter en utmaning utan bara vill klara spelet.

Så är det ju. Har börjat googla hur vida gummibandet är med eller inte, men har glömt och slutat kolla. Ångrar det verkligen, tycker det är en innihelvettes dum uppfinning. Som du säger, vill man bara ha roligt är det en oönskad grej det där.

Skribent
Skrivet av rudeboystig:

Fråga angående svårighetsgraden (till alla som testat): Alla NFS har haft sjukt störig "gummibandseffekt" där man riskerar att bli omkörd om man gör ett litet misstag trots att man ägt ett helt race (och har överlägsen bil). Är det samma i Unbound?

NFS har alltid haft väldigt dålig balans mellan utmaning och frustration, speciellt då jag personligen inte är ute efter en utmaning utan bara vill klara spelet.

Problemet är att drafting ökar din andra boost-mätare, så ligger bilar bakom dig, kan de blåsa förbi fort som fan när du minst anar det. Ofta vid slutet av racet. Jag brukar ofta ligga bakom ledaren och sedan köra en "dubbelboost" typ 200-250 yards innan mållinjen. Funkar det jämt? Hell no. Men ibland.

Men ja, rubber banding-AI existerar.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Loxus:

#4323880
Man behöver inte ens göra misstag

Skrivet av AtlasBreaker:

Så är det ju. Har börjat googla hur vida gummibandet är med eller inte, men har glömt och slutat kolla. Ångrar det verkligen, tycker det är en innihelvettes dum uppfinning. Som du säger, vill man bara ha roligt är det en oönskad grej det där.

Skrivet av Mike Stranéus:

Problemet är att drafting ökar din andra boost-mätare, så ligger bilar bakom dig, kan de blåsa förbi fort som fan när du minst anar det. Ofta vid slutet av racet. Jag brukar ofta ligga bakom ledaren och sedan köra en "dubbelboost" typ 200-250 yards innan mållinjen. Funkar det jämt? Hell no. Men ibland.

Men ja, rubber banding-AI existerar.

Kuken.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Så är det ju. Har börjat googla hur vida gummibandet är med eller inte, men har glömt och slutat kolla. Ångrar det verkligen, tycker det är en innihelvettes dum uppfinning. Som du säger, vill man bara ha roligt är det en oönskad grej det där.

Nja den finns ju för att du ska få lite race. I stort sett alla arkadracers har gummiband. Du ska kunna krascha och ha kul ändå vinna. Därav kan man taktiskt se till att köra kasst de första två och en halv varven sen gasa sista halvvarvet.

Kör man mer seriöst och faktiskt tränar så blir det ju istället lätt så drygt där man ligger nära max sen drar sig på sin fuskhjälpmotor

Fast många arkadracers har ju sen funktionen att ai tappar prestanda sista två kurvorna så du får en sista chans att vinna.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Störde mig otroligt lite på spelet när jag testade det, faktiskt.

Ända tills jag körde ett race där jag ledde hela loppet i stort sett och blev omkörd av tre bilar strax före mållinjen, trots att jag inte gjorde bort mig på nåt sätt.

Då stängde jag av och avinstallerade.

Minns att NFS 1 hade detta system på Ain. Datorns egna bilar anpassar hastigheten efter hur man själv ligger i loppet och svårighetsgraden. Tar man och stannar bilen och äter en macka under loppet så stannar även datorn en bit längre fram. Det är snällt av dem, dock om de kommer för långt bakom en så kan de köra i ljusets hastighet vilket är mindre kul 😂

12
Skriv svar