Death Stranding 2 har utannonserats – se första trailern!

Robot
Death Stranding 2 har utannonserats – se första trailern!

Fragile och Sam Porter Bridges återvänder.

#Death-stranding-2, #Kojima-productions


Medlem

Ja jävlar vad härligt. 🥳🥳🥳


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spännande Sam ser ju inte direkt äldre ut, det är ju bara håret som är grått, så han kanske slutade att färga det efter första spelet Sen kan jag ha fel, men de vill inte säga namnet Death Stranding 2 av någon anledning, utan bara DS2, som också är spelets officiella namn?

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Spännande Sam ser ju inte direkt äldre ut, det är ju bara håret som är grått, så han kanske slutade att färga det efter första spelet Sen kan jag ha fel, men de vill inte säga namnet Death Stranding 2 av någon anledning, utan bara DS2, som också är spelets officiella namn?

Death Stranding 2 är åtminstone "arbetstiteln" baserat på den officiellt uppladdade trailern och webbplatsen, men det är inte omöjligt att de ändrar eller lägger till något. Jag tippar på något i stil med "Bla Bla Bla – Death Stranding 2"

Medlem

Tänkte först att man skulle få spela BB som växt upp men verkar, efter slutet av trailern, mer som att man ska hämta tillbaka honom från något gäng som stulit honom.

Medlem

Längtar 😊

Avstängd

Trist att det är ps5 exklusivt.

Medlem

Herregud, bästa nyheten av alla! ❤️

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Trist att det är ps5 exklusivt.

Dwt kommer det nog inte vara för evigt.
Är ju ett Sony studios finansierat spel så inte konstigt om det kommer till en Sony maskin först.
Ghost Busters VR spelet är också ett Sony studios finansierat spel men det släpps samtidgt till Meta Quest VR och PSVR2.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av anon_332911:

BB är ju Sam.

Sam var en BB, men Sams BB i spelet heter louise, medans man får flashbacks i spelet så tror man först att de kommer från BB men visar sig vara Sams egna minnen."

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

Dwt kommer det nog inte vara för evigt.
Är ju ett Sony studios finansierat spel så inte konstigt om det kommer till en Sony maskin först.
Ghost Busters VR spelet är också ett Sony studios finansierat spel men det släpps samtidgt till Meta Quest VR och PSVR2.

Äger IPt, men första kom ju ut på pc så.

Medlem
Skrivet av eld:

Äger IPt, men första kom ju ut på pc så.

Kom ju även till GamePass till slut

Medlem

Lol ganska intressant att se alla dessa Sony exclusive titlar när dom själva Q_Q över Ms affär med blizzard. Tycker jag inte hörde något on time exclusive some dom hade för något år sen när dom visa trailers på spel.

Medlem
Skrivet av Busko:

Lol ganska intressant att se alla dessa Sony exclusive titlar när dom själva Q_Q över Ms affär med blizzard. Tycker jag inte hörde något on time exclusive some dom hade för något år sen när dom visa trailers på spel.

Du kan inte se någon skillnad med att köpa upp spelserier som har släppts på alla plattformar i 20 år och göra dem exklusiva för Xbox jämfört med att utveckla egna spelserier?

Medlem

Jag bettar på att Elle fanning kommer spela en nu vuxen BB (Louise) och vi kommer antingen spendera stor eller majoriteten av tiden att spela hon som karaktär.

Medlem
Medlem

Kommer bli fantastiskt, har spelat igenom Death stranding på PS4, PS5 och steam deck, det är något med stämmningen i spelet som är helt outstanding.

Medlem

Yay! Mer japanskt Postnord åt folket!

Måste säga att jag började tycka spelet blev kul efter några timmar, men känner inget direkt sug efter att fortsätta nu. Dunno why...Blir inte så kul att dra runt på en massa cargo på ryggen hela tiden.

Skribent

Ska bli spännande att se vad det blir för något. Har svårt att tro att de skippar leveransgrejen, men helt omöjligt är det ju inte att Kojima bara tar spelvärlden och hittar på någon annan syssla för spelmekaniken att kretsa kring.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Yay! Mer japanskt Postnord åt folket!

Måste säga att jag började tycka spelet blev kul efter några timmar, men känner inget direkt sug efter att fortsätta nu. Dunno why...Blir inte så kul att dra runt på en massa cargo på ryggen hela tiden.

Tror man kan se/uppleva det på flera sätt, har hört din "släpa runt på paket" upplevelse förut men den är i mitt tycke något primitiv, skulle tippa på att om du kommer upp i 30, 40 timmar har du svårt att släppa det.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Yay! Mer japanskt Postnord åt folket!

Måste säga att jag började tycka spelet blev kul efter några timmar, men känner inget direkt sug efter att fortsätta nu. Dunno why...Blir inte så kul att dra runt på en massa cargo på ryggen hela tiden.

Att hålla på med leveranserna gör ju att spelet får en mening med att ta sig till alla platser och fortsätta storyn.

Finns ju hur många exempel på spel där man skulle kunna fråga sig, varför gör man det här egebtligen och inte bara går hem? 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Thane:

Du kan inte se någon skillnad med att köpa upp spelserier som har släppts på alla plattformar i 20 år och göra dem exklusiva för Xbox jämfört med att utveckla egna spelserier?

Vilken spelserie har Xbox köpt och gjort Xbox exklusiv som tidigare varit multiplattform menar du?

Medlem

Underbart! Inget releasefönster? Förmodligen ett bra tag bort då?

Medlem
Skrivet av stesva:

Tror man kan se/uppleva det på flera sätt, har hört din "släpa runt på paket" upplevelse förut men den är i mitt tycke något primitiv, skulle tippa på att om du kommer upp i 30, 40 timmar har du svårt att släppa det.

Jag vill gärna höra hur du motiverar mig att spendera 30-40 timmar på ett spel INNAN jag fastnar

Skrivet av Molotov:

Att hålla på med leveranserna gör ju att spelet får en mening med att ta sig till alla platser och fortsätta storyn.

Finns ju hur många exempel på spel där man skulle kunna fråga sig, varför gör man det här egebtligen och inte bara går hem? 😂

Jo men där har du såklart en poäng. Men gjorde det misstaget som andar också gjort, att gå en sjukt lång sträcka och sen inse, fudge...jag glömde paketen i hemmabasen och måste spendera en halvtimme på att gå tillbaka till fots och hämta skiten, samtidigt som man blir attackerad på vägen och håller på at dö...Yay...

Men absolut, jag köper konceptet verkligen. Det är ju verkligen ett unikt koncept och fysiken i spelet är absolut i toppklass skulle jag säga. Får väl testa lite till en dag sen och se om jag bara är grinig eller om jag verkligen inte gillar denna typen av spel.

Inaktiv

Helt okey spel som jag körde till slutet, men en tvåa, nej tack!
Ettan var en fullt tillräcklig och uttömd upplevelse av detta koncept, känner jag.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag vill gärna höra hur du motiverar mig att spendera 30-40 timmar på ett spel INNAN jag fastnar

Jo men där har du såklart en poäng. Men gjorde det misstaget som andar också gjort, att gå en sjukt lång sträcka och sen inse, fudge...jag glömde paketen i hemmabasen och måste spendera en halvtimme på att gå tillbaka till fots och hämta skiten, samtidigt som man blir attackerad på vägen och håller på at dö...Yay...

Men absolut, jag köper konceptet verkligen. Det är ju verkligen ett unikt koncept och fysiken i spelet är absolut i toppklass skulle jag säga. Får väl testa lite till en dag sen och se om jag bara är grinig eller om jag verkligen inte gillar denna typen av spel.

Du kan ju bygga motorvägar så går det snabbare

Finns det inga medhjälpare som hjälper till att bygga i ditt game?
I mitt game kändes det som vi var många som hjälptes åt och det delades ut likes i mängder

Ytterligare en fullträff från kojima, det kändes som man spelade med andra fast man var ensam,


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bästa nyheten på länge

Testpilot

Underbart! Så pepp

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Fan yrar du om?

Pratar du om Léa Seydoux? ...

Ja så klart.
Jag får iallafall inte samma Japan-vibbar på google som ifrån filmen.. men jag är väl yr.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Vilken spelserie har Xbox köpt och gjort Xbox exklusiv som tidigare varit multiplattform menar du?

spelserier spelstudios


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

12
Skriv svar