39 gram mindre död.

Medlem
39 gram mindre död.

Började argumentera om religion med en kille i min klass och som bevis på "själens" existens så sa han att man alltid väger 39 gram mindre som död.

Jag svarade då med att skylla det på kroppsvätskor som rann ut med mera men han höll fast vid att oberoende av kön och vikt så väger alla 39 gram mindre som döda.

Har för mig att jag har hört det här argumentet innan men jag kan inte komma ihåg mer än det.
Hittade inget på google så är det någon på forumet som vet
-om det är så att man väger 39 g mindre
-och i så fall varför

Medlem

det är skitsnack

Medlem

Du menar sekunderna precis efter att man dött eller?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jupp, tror att han menade det.

Medlem

Kan inte hitta något jag heller, skulle gissa på att det som zlampan säger är skitsnack.

Fråga gärna din klasskamrat vart han har fått den informationen ifrån, har svårt att tro att alla människor väger sig innan dom dör.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Han har nog kollat på filmen "21 Grams"

http://www.imdb.com/title/tt0315733/

Där är det dock 21 gram som försvinner.


signatur
Medlem

Om man googlar på 21 grams +soul så hittar man detta: http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp

Edit:
http://www.abc.net.au/science/articles/2004/05/13/1105956.htm

http://rationallyspeaking.blogspot.com/2007/03/does-soul-weig...

(Båda dom länkarna säger i princip samma sak)

Be din klasskamrat att sluta ta sin information ifrån "intelligent design" sidor


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

enligt många är det själen som försvinner. Tror mer på att det är blodet/vätskor om det nu är sant..

Medlem

Det var nog 21 gram, vi snackade i fredags så jag måste ha förväxlat antalet gram. Danke, ska bli kul att kasta det i ansiktet på honom.

Medlem

Din polare bör nog sluta att umgås med PhD.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Din polare bör nog sluta att umgås med PhD.

Medlem

Fråga honom om du kan få testa hans teori, självklart ska han vara testperson!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Fråga honom om du kan få testa hans teori, självklart ska han vara testperson!

Haha


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

all luft i en försvinner? xD


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

all luft i en försvinner? xD

hoppas verkligen, verkligen att det där var ironi.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

vad jag har läst ang att man misnkar vikt äre skit snack, pga det är en kille som kom fram till det, men senare så har ingen kunnat visa de samma, det ska vara samma källa som "gram" folket länkar till helatiden.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag har annars en grej som jag fått från världens säkraste källa. Från filmen DOOM närmare bestämt. 10% av DNA är outforskat. Man tror att själen ligger där. Är något av det sant?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Det är skitsnack.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag var på toa nyss och nu väger jag ca ett kilo mindre. Hoppas att det inte var min själ som försvann :S


signatur

yolo

Medlem

Jag åt precis 300g hamburgare på frasses och nu väger jag 3hg mer?!

Har jag fått typ 30+ själar nu?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

^- Nej, det är bara ditt självförakt som blivit lite tyngre.

Medlem

Ett perfekt tillfälle att plocka fram en skylt med texten: "CITATION NEEDED!"


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Crawller:

all luft i en försvinner? xD

hoppas verkligen, verkligen att det där var ironi.

Det är faktiskt möjligt att man väger några gram mer om man har fyllda lungor så luften i lungorna är i övertryck och därmed har högre densitet än den omgivande luften.

Dock är det bara en teori. Det finns ganska mycket som kan få en att plötsligt väga mindre. Annat exempel på komprimerad gas som finns i en är ju fis och det är känt att det finns en möjlighet att man släpper sig när man dör.

Sen är väl själen inte något fysiskt objekt med massa till att börja med?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Sen är väl själen inte något fysiskt objekt med massa till att börja med?

Det blev det när personer försökte förankra religion som en vetenskap istället för en tro.

Inaktiv

När kroppen dör så blir alla muskler i kroppen avslappnade och vätskor samt gaser sipprar ut.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Läste om det i en Historia tidning, en forskare eller vad han var, han jobbade väl med döda, han la märke till att när dom dog så förlorade dom några gram. Men om jag kommer ihåg rätt så kom dom fram till att det inte riktigt var så. Sen så tror jag knappast att själen väger.

Medlem

hoppas ingen äter nu, men många personer för att säga det fint "tömmer ändtarmen" när(alldeles innan) de dör. muahaha...


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

seriöst!?.... finns det någon ens som legat helt avklädd på en stor våg, legande och sedan någon minut senare död och "forskare" runt omkring kunnat noterade att just exakt 21 gram försvunnit?...

21 fjuttiga gram diffar man säkerligen på bara genom att andas ut riktigt ordentligt och andas in ordentligt - bara under en dags gång så lär ens vikt diffa 0,3-0,9 kg p.g.a. urin, bajs, matintag och konstant andning...

den kompis har sett filmen 21 gram och svalt all hollywood's bullshit...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Glöm inte att posta hans svar idag andymikel


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Vad jag hört så antingen pinkar eller så skiter man ner sig i dödsögonblicket, eller så får man en dödsorgasm.

12
Skriv svar