The Last of Us (HBO)

eld
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Mjo, fast litar varken på Rotten Tomatoes, deras användare eller kritiker.

Det är inte deras kritiker, rotten tomatoes är en aggregator.

Men om du vill ha en spelare som sätter betyg så fick den ju just en 5/5 av FZ.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är inte deras kritiker, rotten tomatoes är en aggregator.

Men om du vill ha en spelare som sätter betyg så fick den ju just en 5/5 av FZ.

Jag kunde varit klarare i att jag syftade på kritiker i allmänhet, helt klart.

Men ja, du har en poäng. Litar mer på FZ än Rotten Tomatoes eller kritiker övetlag.

Inaktiv
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av jeppe109:

Jag kunde varit klarare i att jag syftade på kritiker i allmänhet, helt klart.

Men ja, du har en poäng. Litar mer på FZ än Rotten Tomatoes eller kritiker övetlag.

Rotten Tomatoes är lite lustigt. Det finns ju hundratals TV-serier listade på sidan där nästan alla av de samlade kritikerrecensionerna är positiva. Blir lite svårvärderat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Rotten Tomatoes är lite lustigt. Det finns ju hundratals TV-serier listade på sidan där nästan alla av de samlade kritikerrecensionerna är positiva. Blir lite svårvärderat.

RT har ett rätt märkligt system ja.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Nej, okej betyg.

Nej, faktiskt rätt usla betyg. På gränsen till katastrofala.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Avalanche-swe:

I spelet är väl flickan bildskön men i serien har dom valt en skådis som ser ut som fan, märkligt val.

Varför är det viktigt att någon är "bildskön"? Känns också som en märklig sak att säga om just yngre kvinnor/tjejer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför är det viktigt att någon är "bildskön"? Känns också som en märklig sak att säga om just yngre kvinnor/tjejer.

De tröttnar snart på att tjata om en 14 årings utseende och kommer hoppa på abbys muskler igen i säsong 2.

Medlem

Så, någon som har hunnit se den ännu (för visst var det idag den skulle komma)?

Medlem
Skrivet av Nerox:

Så, någon som har hunnit se den ännu (för visst var det idag den skulle komma)?

Somnade, den var väl inte dålig men heller ingen 10 poängare direkt

Medlem
Skrivet av Nerox:

Så, någon som har hunnit se den ännu (för visst var det idag den skulle komma)?

Såg den igår, 5/5.

Skrivet av roftg:

Somnade, den var väl inte dålig men heller ingen 10 poängare direkt

För mig helt obegripligt. 😅

Skribent
Skrivet av eld:

De tröttnar snart på att tjata om en 14 årings utseende och kommer hoppa på abbys muskler igen i säsong 2.

Kommer bli ett helvete att casta Abby för ingen lär vilja ha rollen. Colleen Fotsch fick ju massa hat bara för att hon råkade stå modell för Abbys kropp. Tänk då vad en riktigt skådis kommer få...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kommer bli ett helvete att casta Abby för ingen lär vilja ha rollen. Colleen Fotsch fick ju massa hat bara för att hon råkade stå modell för Abbys kropp. Tänk då vad en riktigt skådis kommer få...

Sorgligt att det ska behöva vara så. Spelet var provocerande, men på ett bra sätt. Det var en stark upplevelse.
Kan inte för mitt liv förstå att folk baserat på spelet aktivt hatar/hotar skådisar pga att upplevelsen inte blev vad de ville. Det normala vore att sucka för sig själv högt och bara gå vidare med livet...

Medlem
Skrivet av Nerox:

Så, någon som har hunnit se den ännu (för visst var det idag den skulle komma)?

Inför serien var jag något skeptisk till castingen men blev positivt inställd till serien med tanke på Manzin (Chernobyl var en höjdare).

Jag såg första avsntittet nyss. Det var av väldigt hög kvalité, Pascal och Ramsey övertygar verkligen och som fan av spelet är det svårt att inte titta på serien med de glasögonen, trots det får de mig att vara nöjd samtidigt som tv-serien adderar något. Skulle utan tvekan rekommendera detta, baserat på nivån som det första avsnittet var.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kommer bli ett helvete att casta Abby för ingen lär vilja ha rollen. Colleen Fotsch fick ju massa hat bara för att hon råkade stå modell för Abbys kropp. Tänk då vad en riktigt skådis kommer få...

Ja, för att inte tala om Laura Bailey som gjorde rösten som även hon fick ta emot dödshot osv för att ha spelat en roll. Folk är helt jävla tappade...

eld
Medlem

Ramsey har väl redan fått en hel del skit online

Medlem

Såg under helgen och ska se avsnitt 2 under dagen. Riktigt välgjord serie måste jag säga. Riktigt kul att serien är uppbyggd ungefär som i det första spelet, då tänker jag på handlingen. Det här var faktiskt riktigt bra, i alla fall det första avsnittet.

Medlem
Skrivet av eld:

Ramsey har väl redan fått en hel del skit online

Har inte sett något efter serien faktiskt släpptes, men å andra sedan har jag u knappast letat. Tycker hon gör en fantastisk insats, på många sätt väldigt lik Ellie i spelet, trots att hon påstår sig aldrig ha spelat det.

Avsnitt 2 va förresten precis lika bra som det första, om inte bättre.

Medlem

Jädrar så bra de två första avsnitten varit alltså.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Jädrar så bra de två första avsnitten varit alltså.

Eller hur!

Grafiskt är det ju en ren fröjd, och skådespeleriet hittills är 10/10 för mig.

Och jag har inte spelat spelen - dock börjar man ju kika på en PS5 bara för att få spela dem...


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Eller hur!

Grafiskt är det ju en ren fröjd, och skådespeleriet hittills är 10/10 för mig.

Och jag har inte spelat spelen - dock börjar man ju kika på en PS5 bara för att få spela dem...

hehe japp.

Jag längtar redan tills nästa måndag

hehe dualsense stödet i last of us 1 remaken är gudomlig. Jag har svårt o spela spel nu som inte stödjer den handkontrollen. Så jäkla häftig gimmick eller vad man ska säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag har skaffat HBO Max primärt för detta och har aldrig tvivlat på att det är en kvalitetsproduktion (hade dock tvivel på castingen, men gissar att jag vänjer mig). Ska bli gött att sätta sig ned om en knapp vecka!

jag hade väldigt svårt för Bella Ramsey första 2 avsnitten ungefär, men som du sa så vänjde jag mig sen

Inaktiv

Märkligaste serie-upplevelsen för mig.
Vartannat avsnitt är riktigt bra. Vartannat är riktigt trist.
Men håller jämn hög production value genom hela och väldigt bra skådespeleri.
Har nästan vant mig vid Bella Ramsay som Ellie nu också.

Medlem

Tappar tempo när sidokaraktärer får för mycket utrymme??? Du… Bill och franks avsnitt är det bästa i hela säsongen, och det tar inget från Joel och Ellie. Resten av sidokaraktärerna kan jag hålla med om tar för mycket plats.

Avstängd

Helt okej, men alldeles för mycket fokus på krims-krams och för lite zombiesar.

Medlem
Skrivet av Kleven:

Helt okej, men alldeles för mycket fokus på krims-krams och för lite zombiesar.

Infekterade. Zombies är något helt annat.😁

Medlem

Klickade inte för mig, tyvärr. Gillar ju verkligen The Last of Us på PS3/PS4, men här kändes castingen verkligen helt vanvettig. Hade väl inte nödvändigtvis velat se karbonkopior av spelkaraktärerna, men åtminstone något som fångar andan av dem. Här blev det enbart fel och märkligt.

Nåväl, filmer/serier baserade på tv-spel brukar ju inte bli så bra, och detta var inget undantag.

Medlem

Pedro gjorde ett riktigt bra jobb. Men Bella var fel skådespelare för Ellie. Tycker även förändringarna de gjorde för hennes karaktär var fel.

Medlem

Kändes som ett "jobb" att ta sig igenom serien, hade alltid telefonen i handen för i jämna mellanrum så var serien en rejäl stinkare.
Ett avsnitt så höll jag på att somna.
Var ett par onödiga tillägg till storyn som jag störde mig på också

6/10


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

It's not a lake, it's an ocean

Mästerlig är serien inte. Men bra, och för att vara en adaption av ett TV-spel är den riktigt bra. Men jämfört med en serie som, säg, Chernobyl, är ju The Last of Us långt efter.

Jag gillade dock vad det blev av serien. Den hade kunnat bli mycket sämre. Dock kändes den framstressad. De två sidospåren blev problematiska av detta skäl eftersom det bara var sju avsnitt kvar till att föra berättelsen framåt. Kanske hade tre avsnitt till varit av godo.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skriv svar